Mrs.Under Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 For å kunne sette grenser bedre, trenger jeg noen innspill på hva som er vanlig i forhold til gaming for en 13 år gammel gutt. Om det ikke settes grenser kan han spille fra han står opp til han legger seg, kan bli opptil 16 timer i døgnet. Har knapt tid til å sluke i seg noe mat. Han sier at "alle" spiller like mye, at han treffer alle vennene sine gjennom spillinga og dermed er sosial. Andre foreldre jeg har snakket med ser ut til ha et mer avslappet forhold til grensesetting på dette. Men jeg kjenner at det koker over tanken på at han skal ligge inne hele sommeren på et mørkt rom og bare spille. Og jada, jeg setter begrensninger, men er jo "slem" som ikke lar han få lov så mye han vil. Så hva kan anses som normalt og hva er for mye?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 16 timer høres mye ut. Min 12 åring spiller mye når det er drittvær ute, men er det sol så må han ute litt. Og når han først kommer seg ut, så kommer han ikke inn på mange timer 😉 Anonymkode: d9e24...a03
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Hva som er for mye eller for lite må dere finne ut av. Helst sammen. Engasjer deg i spillinga, se på når han spiller, prat med han om det for å lære om spillverdenen. Hadde han drevet med fotball hadde du jo dratt å sett på når de hadde kamp og engasjert deg på andre måter. Uansett, klassisk teknikk av abselutt alle tenåringer å si at «alle får liv til å spille 16 timer» og at du er den eneste kjipeste moren i hele verden som er så slem og setter grenser. Sannheten er at de fleste får grenser, og et par neglisjerte tenåringer får gjøre hva de vil men det er nok disse som setter «standarden» for han. Men du er voksen om må leve med at du er «slem» i hans øyne. Derfor er det viktig å engasjere deg i spillverden hans for å kompensere for den kjipe følelsen gan går ved grensesetting. Anonymkode: 53a67...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Mye av det sosiale foregår på nett i disse dqger Ingen grenser her Anonymkode: 82afb...88e
GammelKaktus Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Her har vi heller ikke så mye grenser på gaming og min er ganske så mye yngre enn din. Men så lenge han velger å gå ut å treffe venner foran gaming så har vi det slik. Nå både på grunn av corona og drittvær så har det blitt mye gaming, mer enn hva vi er vant til, både jeg og han. 😄 Men sånn er det, så kommer finværet og da er vi ute hele dagen, så vi tar ting etter vær og vind. Ser jo det at de aller fleste på hans trinn og oppover har det på samme måte, Men han sover ikke hele dagen vi har en fast tid vi står opp på og som regel så er han ute en tur med venner hver dag hvis været ikke er skikkelig ille. Jeg tenker at ferie er ferie og da må de få styre på litt selv, nok av ting som er styrt av foreldre og "plikt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå