Catnip Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Gutten min blir to år om et par måneder, og nå har han begynt å vandre ut av rommet sitt om natten. Han har lenge klart å komme seg ut av spinkelsenga, men har bare holdt seg på rommet sitt og bare gjort det ved leggetid, ikke på natta. I natt fant jeg ham på kjøkkenet, og det var helt tilfeldig at jeg hørte ham, da jeg er gravid og måtte på do. Han hadde vært musestille, babycallen slo ikke inn. Det bekymrer meg litt at han vandrer rundt i leiligheten, og ikke kommer inn til oss. Det er heldigvis ingen trapper eller lignende, men et så lite barn kan ikke gå rundt uten oppsyn på natta Og vi hører ham ikke! Mannen foreslår å låse døra til rommet hans, men jeg får litt vondt av at han skal være innelåst om natten, alene. På en annen side, ser jeg liksom ingen andre alternativer, annet enn å legge seg sammen med ham (noe som erfaringsmessig fører til dårligere søvn for oss og ham). Noen som har noen erfaringer eller tips?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Ikke låse døren ihvertfall! Det er både farlig ved brann, og kan oppleves traumatisk for ungen. Kanskje lukke døren, eller lukke den nesten inntil, og ha noe som bråker på den om han åpner den, så dere hører det, eller babycallen ihvertfall slår inn? Anonymkode: d842e...09b 9
Catnip Skrevet 3. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke låse døren ihvertfall! Det er både farlig ved brann, og kan oppleves traumatisk for ungen. Kanskje lukke døren, eller lukke den nesten inntil, og ha noe som bråker på den om han åpner den, så dere hører det, eller babycallen ihvertfall slår inn? Anonymkode: d842e...09b Supert tips, var akkurat sånne smarte idéer jeg håpet å få! Uff nei, vi kan faktisk ikke låse døra. Det har du helt rett i.
baldrian Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Sett noe helt uimotståelig utenfor rommet hans når dere legger dere, noe som vil lage lyder når han bruker det - f.eks. grytelokk eller en leketrompet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Heng opp en bjelle som ringer når døra åpnes Anonymkode: 67168...95b 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Ikke lås døren! Men dere kan prøve å henge en kleshenger på dørhåndtaket. Så når han tar i dørhåndtaket så faller det ned Anonymkode: 73d0e...efc 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Sett opp bevegelsesdetektor utenfor rommet med varsling til mobil. Vi har Ajax sitt alarmsystem, men det finnes nok billigere alternativ hvis du kun skal bruke det til å sjekke om barnet går ut av rommet. Anonymkode: 59e4e...7f7
laviniabcn79 Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 hvorfor ikke montere en barnegrind utenfor døren hans?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, laviniabcn79 skrev: hvorfor ikke montere en barnegrind utenfor døren hans? Klarer han klatre over sprinkelsengen, klarer han nok helt fint klatre over en barnegrind også. Anonymkode: d842e...09b 1
laviniabcn79 Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer han klatre over sprinkelsengen, klarer han nok helt fint klatre over en barnegrind også. Anonymkode: d842e...09b ahh. godt poeng 😂 sønnen min er snart 2,5 og han har enda ikke kekt koden sprinkelseng ...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, laviniabcn79 skrev: ahh. godt poeng 😂 sønnen min er snart 2,5 og han har enda ikke kekt koden sprinkelseng ... Jeg har en på 2,5 også, og han begynte nå i sommer å hoppe opp så han hang på magen over kanten, og så vippet han seg over så han tok en salto ned på gulvet.... :s Anonymkode: d842e...09b
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 (endret) 6 timer siden, Catnip skrev: Gutten min blir to år om et par måneder, og nå har han begynt å vandre ut av rommet sitt om natten. Han har lenge klart å komme seg ut av spinkelsenga, men har bare holdt seg på rommet sitt og bare gjort det ved leggetid, ikke på natta. I natt fant jeg ham på kjøkkenet, og det var helt tilfeldig at jeg hørte ham, da jeg er gravid og måtte på do. Han hadde vært musestille, babycallen slo ikke inn. Det bekymrer meg litt at han vandrer rundt i leiligheten, og ikke kommer inn til oss. Det er heldigvis ingen trapper eller lignende, men et så lite barn kan ikke gå rundt uten oppsyn på natta Og vi hører ham ikke! Mannen foreslår å låse døra til rommet hans, men jeg får litt vondt av at han skal være innelåst om natten, alene. På en annen side, ser jeg liksom ingen andre alternativer, annet enn å legge seg sammen med ham (noe som erfaringsmessig fører til dårligere søvn for oss og ham). Noen som har noen erfaringer eller tips? Høy barnegrind. Kan f.eks snekre en som er høyere enn de vanlige. Ungen er «låst» inne på rommet, men ikke låst inne med stengt dør. Sånt gjør man bare ikke. evt hundegrind. https://vetzoo.no/carlson-extra-hog-walk-thru-grind?gclid=Cj0KCQjw6575BRCQARIsAMp-ksOvtVHfrcwVMvB2OxoIJvLbmSxaLv67Pr13edHDdDvYVI0EOPiyR8waAv0ZEALw_wcB Endret 3. august 2020 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Vi hadde en bevegelses-sensor for katt når jenta vår holdt på på samme måte, babycallen slo ut og vi fikk fulgt henne tilbake i sengen 😊 Anonymkode: 93dbb...9bd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå