AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg er nettopp ferdig med utdanningen min, og jeg har ikke jobb. Jeg har jobbet før, jeg har hatt en jobb i sommer, men jeg har egentlig fått alle jobber jeg har hatt gjennom kontakter, og ingen av dem har vært relevant til læreryrket. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kommer meg inn i lærerjobben. Jeg bor utenfor en stor by, så jeg tenkte jeg skulle ringe til skoler for å forsøke å bli vikar først siden jeg ikke finner noe fast. Hvem ringer jeg? Hva ser de etter? Hva bør jeg få med i søknaden min? Og trenger jeg referanser? Jeg føler meg skikkelig teit som ikke har sikret meg jobb enda, og nå begynner skolene snart så jeg kan ikke få noe fast. Jeg er også veldig nervøs. Jeg har utdanningen, men jeg føler ikke at jeg vet hva jeg holder på med! Anonymkode: eae9f...1ef
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Beklager uferdig tittel. Anonymkode: eae9f...1ef
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Ja ring som vikar. Lavere terskel😊 så kan du jo si du er interessert i noe fast dersom deg skulle være behov. Anonymkode: 6e57c...45b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Hvem er det man ringer da? Avdelingsleder? Jeg tenke å ringe flere skoler og spørre om det var muligheter å få være ringe vikar, og jeg vil få frem at jeg er veldig fleksibel. Jeg tenker også at kanskje jeg bør være klar til å svare på noen spørsmål om meg selv. 😕 Det er ikke helt slik jeg hadde sett det for meg, men kanskje det er for det beste at jeg begynner slik. Jeg har hørt at det er veldig krevende å begynne rett i full jobb, spesielt om man blir kontaktlærer. Men jeg ønsker selvfølgelig fast fulltidsjobb. Anonymkode: eae9f...1ef
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det man ringer da? Avdelingsleder? Jeg tenke å ringe flere skoler og spørre om det var muligheter å få være ringe vikar, og jeg vil få frem at jeg er veldig fleksibel. Jeg tenker også at kanskje jeg bør være klar til å svare på noen spørsmål om meg selv. 😕 Det er ikke helt slik jeg hadde sett det for meg, men kanskje det er for det beste at jeg begynner slik. Jeg har hørt at det er veldig krevende å begynne rett i full jobb, spesielt om man blir kontaktlærer. Men jeg ønsker selvfølgelig fast fulltidsjobb. Anonymkode: eae9f...1ef Alle vil jo alltid ha fast fulltidsjobb som nyutdannet, men uavhengig av bransje er det veldig mange som ikke får det. Det er helt vanlig å måtte gå veien via vikariater, «foten innafor» og senere fast stilling. Anonymkode: 1d643...9b6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det man ringer da? Avdelingsleder? Jeg tenke å ringe flere skoler og spørre om det var muligheter å få være ringe vikar, og jeg vil få frem at jeg er veldig fleksibel. Jeg tenker også at kanskje jeg bør være klar til å svare på noen spørsmål om meg selv. 😕 Det er ikke helt slik jeg hadde sett det for meg, men kanskje det er for det beste at jeg begynner slik. Jeg har hørt at det er veldig krevende å begynne rett i full jobb, spesielt om man blir kontaktlærer. Men jeg ønsker selvfølgelig fast fulltidsjobb. Anonymkode: eae9f...1ef Ring sentralbordet og spør etter vikaransvarlig. Anonymkode: b1310...a33
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Har ikke kommunen du bor i utlyst stillinger som du kunne søkt på? De fleste har nok ansatt de lærerne de trenger nå, men jeg ville definitivt ringt rundt så fort som mulig til alle aktuelle skoler for å høre om de kanskje har noe ledig. Ring til avdelingsleder eller rektor. Anonymkode: c4305...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå