AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hva skjer egentlig innenfor sekten Jehovas Vitner? Er det sant det noen sier om at de har skumle hemmeligheter om ting de gjør for sekten som ingen utenfra kan få vite om? Og hvorfor prøver de å lokke usikre jenter med seg i sekten dems? For noen år siden møtte jeg en dame som prøvde å overtale meg om at Jehova var oppskriften på lykke og mye tull. Er det noen medlemmer av jehovas her inne som vil svare på dette? Jente 25 Anonymkode: 45a82...248
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer egentlig innenfor sekten Jehovas Vitner? Er det sant det noen sier om at de har skumle hemmeligheter om ting de gjør for sekten som ingen utenfra kan få vite om? Og hvorfor prøver de å lokke usikre jenter med seg i sekten dems? For noen år siden møtte jeg en dame som prøvde å overtale meg om at Jehova var oppskriften på lykke og mye tull. Er det noen medlemmer av jehovas her inne som vil svare på dette? Jente 25 Anonymkode: 45a82...248 Jehovas vitner prøver å lokke alle slags mennesker med seg, ikke bare usikre jenter. Anonymkode: 46a06...c6e 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Når jeg satt i boblebadet kom de bort til meg. De bare: tror du på gud? Jeg: ja. Da skulle de liksom skremme meg... De fortalte at jeg burde bli med på et møte siden jorden ville gå under og det kun er de som vil overleve. KUN Jehovas vitner som vil overleve. Stakkars folk. Anonymkode: 857c9...22b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 De folka er så hjernevasket, at det nesten er litt synd på dem. Men hold deg unna, de folka.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Er ikke de dommedagsprofeter? Hørt det flere ganger at de sier at slutten er nær! Har du akseptert Gud? De virker veldig intense, prøvd å snakke vennlig til de men det er som å snakke til en robot. Kanskje jeg har møtt på noen ekstremt, og har fordommer... Men dette er mine erfaringer. Prater med ei dame som virka normal, lett å prate med og jeg var for veik jeg turde ikke egentlig avise henne. Dette var i tenårene mine. Hun fortalte at mannen hennes ikke tok imot lege hjelp mot noe livstruende problemer. De ventet på at han skulle dø men hun var lykkelig på hans vegne. Anonymkode: 3231b...824 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Jeg synes jehovas vitner får mye unødig hets mot seg. De har en tro og forsøker å leve etter den som en måte å mestre å være he. Anonymkode: 58ba8...0b2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes jehovas vitner får mye unødig hets mot seg. De har en tro og forsøker å leve etter den som en måte å mestre å være he. Hva slags hets mener du de får? Synes selv JV er høyt på lista over tåpelige religioner (etter scientologikirken og mormonene), og det er alltid like artig å diskutere med dem; mennesker som vil hevde du er satans disippel hvis du ikke følger akkurat deres tolkning av skriften. Dessuten er det jo litt morsomt med slike sekter som tar feil om verdens undergang gang på gang, og endrer teologien sin på en masse punkter, men likevel har det for seg at de har rett. Hvorfor bli med i en klubb som har tatt feil, hele tiden? For ikke å snakke om alt det de fortjener skikkelig kritikk for: Mengder av feil spådommer, oversetter bibelen med sine egne "eksperter" som ikke har noen dyp utdanneløse i bibelske språk men på magisk hvis klarer å oversette den slik at den passer Vakttårnets teologi, skandalene om seksuelle overgrep, utstøtelsesprosessene, bruken av Jehova istedenfor tetragrammet eller Jahve, Jesus usynlige tilbakekomst i 1914 (ja de tror faktisk dette!), 144.000, himmelsk regjering, og annet tankespinn som hverken har med bibelens budskap, eller kristendom, å gjøre. Anonymkode: 88ae8...86c 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. august 2020 #8 Skrevet 6. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes jehovas vitner får mye unødig hets mot seg. De har en tro og forsøker å leve etter den som en måte å mestre å være he. Anonymkode: 58ba8...0b2 De prøver å prakke sin tro på andre, slikt liker i vertfall ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #9 Skrevet 6. august 2020 Ja forstår ikke hvorfor de gidder rekruttere nye potensielle medlemmer, det er jo bare 144 000 som kommer til himmelen, eller paradis som de sier. Blir fort trangt om de 144 000 plassene! haha! Anonymkode: a475d...0d2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #10 Skrevet 6. august 2020 At de prøver rekruttere andre er vel fordi de er avhengig av nye medlemmer for å holde troen sin ved like. Jehovas vitner er en minoritet i samfunnet det ikke er mange av. De gjør ikke det av ond vilje. Anonymkode: 58ba8...0b2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 På 6.8.2020 den 19.20, AnonymBruker skrev: Ja forstår ikke hvorfor de gidder rekruttere nye potensielle medlemmer, det er jo bare 144 000 som kommer til himmelen, eller paradis som de sier. Blir fort trangt om de 144 000 plassene! haha! Anonymkode: a475d...0d2 Det er de som skal regjere i himmelen med Gud og Jesus. Alle andre skal bo i paradis på jorden. Anonymkode: 3398e...d4f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå