Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Butikk A og B tilhører samme konsern. Jeg ble opprinnelig ansatt under sjefen på butikk B, men ble overført til butikk A. 

Jeg er ringevikar. P.g.a koronasituasjonen og permiteringer var jeg innstilt på å ikke få vakter i sommer. Nå har det vist seg at både butikk A og B har behov for meg. Jeg har bedt butikk A forhøre seg med B før de spør meg. 

Noen (ikke sjefen) på butikk B er nå irritert for at jeg takker ja til vakter på A. De sier det kan jo være de trenger meg p.g.a sykdom.

Er det feil av meg å takke ja til vakter i A?

Anonymkode: 54fb9...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei . Du er bare ringevikarer . Tenk også på hvor du trives best / mulighet for fast jobb 

Gjest Villja
Skrevet

Nei, du må ta hensyn til at du får nok vakter, siden du er ringevikar. Du kan takke ja til de tilbudene du får, uavhengig av hvor du jobber.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke la vær å jobbe der du får vakter i tilfelle noen skal bli syk på det andre stedet. Hvis de vil ha deg tilgjengelig hver dag får de gi deg en fast stilling. 

Anonymkode: ad9bd...2cd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke lest kontrakt eller satt meg så veldig inn i det, men min umiddelbare tanke er jo at du burde kunne si ja til den som spør først. Blir for dumt å ikke tjene noe og bare vente på at noen kanskje blir syk. 

Bransjen er råtten, tenk på deg selv for ingen andre gjør det.. 

Anonymkode: ccd92...b6d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk ja til de vaktene du vil, uavhengig av om det er A eller B. B kan ikke kreve å «ha deg tilgjengelig». Som ringevikar står du fritt til å takke både ja og nei til begge steder. Når det i tillegg ikke er sjefen som reagerer så trenger du i hvert fall ikke bry deg om det.

Anonymkode: eb0f3...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal takke ja til de vaktene du vil ha, det er ikke ditt problem at den andre butikken da brått kan få behov for deg, da får de heller gi deg en fast stilling. 

Anonymkode: 28e77...3f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal selvsagt ikke godta å være gratis standby vakt for butikk B. Da får de gi deg en fast stilling, evt. samme lønn som du ellers ville ha fått for å jobbe på butikk A for å være bakvakt. 

Anonymkode: b6df7...9e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn der jobbet jeg også i noen år, vanvittig utmattende. Jeg gjorde det for å vise at jeg var lojal og arbeidsom og for at jeg forhåpentligvis skulle få en fast stilling. Jobbet noen ganger dobbelvakt fra 9 på morgenen til 9 på kvelden uten å få pause pga sykdom og mangel på folk. Fikk aldri noe fast der. Det var helt sykt og jeg fatter ikke at butikksjefer rundt om kring TØR å holde på sånn med de som jobber for de. 

Anonymkode: 60f32...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Er det pga smittefare at kollegaer i butikk B ikke ønsker at du skal jobbe begge stedene? Uansett er det leder og arbeidskontrakten din du forholder deg til. Om andre ansatte har problemer med det må de snakke med leder og drøfte problemet der. 

Anonymkode: d3a6c...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...