AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Er i uke 34 nå og føler meg litt bakpå når det gjelder forberedelsene denne gangen. Har vogn, bilstol og sprinkelseng klart, samt noe tøy. Men føler jeg burde hatt det meste klart nå, i tilfelle prematur fødsel f.eks😅 Hvordan ligger dere andre an i forberedelsene? Anonymkode: 08620...066
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Det betyr ulykke å kjøpe vogn før barnet er født. Anonymkode: 4647f...f75
tussi84 Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Er i uke 29 og har mye klart. Vi har baby sang, arvet etter nevø/niese. Vi har kjøpt ny madrass. Vi har fått vogn og baby gym av foreldrene mine, samt det har blitt kjøpt inn flere sengesett/laken, dyne og pute både til vogn og seng samt gulerøtter. Vi fikk også noen klær fra dem som jeg har brukt da jeg og min søster var små. Av svigermor har vi fått bil sete, en rekke baby klær i str 50 til 68, vippestol, og spise stol. Kjøpt selv: ny kommode da vi trengte plass til baby klær, stellebord, baby klær i str 50 til 68. Vet at vi ikke får bruk for alt enda. Tre skuffer er fylt opp med klær til baby allerede. Gjenstår å kjøpe: - badebalje med stativ, flasker, smokker, bleier og utstyr i forbindelse med Bleie skift, noen flere klær. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Det er da ikke så voldsomt mye utstyr man trenger da. Litt klær og en bleiepakke er faktisk nok i starten, og en barnebilstol dersom barnet skal være med i bil. Anonymkode: 19b9a...b43 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, tussi84 skrev: Er i uke 29 og har mye klart. Vi har baby sang, arvet etter nevø/niese. Vi har kjøpt ny madrass. Vi har fått vogn og baby gym av foreldrene mine, samt det har blitt kjøpt inn flere sengesett/laken, dyne og pute både til vogn og seng samt gulerøtter. Vi fikk også noen klær fra dem som jeg har brukt da jeg og min søster var små. Av svigermor har vi fått bil sete, en rekke baby klær i str 50 til 68, vippestol, og spise stol. Kjøpt selv: ny kommode da vi trengte plass til baby klær, stellebord, baby klær i str 50 til 68. Vet at vi ikke får bruk for alt enda. Tre skuffer er fylt opp med klær til baby allerede. Gjenstår å kjøpe: - badebalje med stativ, flasker, smokker, bleier og utstyr i forbindelse med Bleie skift, noen flere klær. Lurer på hva det egentlig skulle stå her🤣 Anonymkode: e1cf9...58b 13
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Fødte i uke 35, hadde nesten ingenting klart, men gikk så bra atte. Eneste jeg synes var kjipt var at huset vi kom hjem til ikke var strøkent. Skulle gjerne gjort en ekstra vask 😂 Venter nr 2 nå, men det strøkne huset får jeg nok ikke denne gangen da jeg rydder dagen lang, mens eldstemann roter ut igjen. Anonymkode: 66276...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Så lenge man har seng, litt klær, og stellesaker klart, er man jo reddet. Trenger ikke engang bilstol, kan ta taxi hjem fra sykehuset. Vi hadde vel det meste klart rundt uke 30 forrige gang. Fødte litt tidlig, så det viste seg å være greit. Klær kjøpte vi underveis, når vi så hvor liten babyen var, og hva han trengte. Anonymkode: 19db0...b8c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Nesten i mål nå, er i uke 38. Synes det er så kjedelig å handle inn så har gjort det i flere omganger. Men det viktigste har vært på plass en stund nå. Mangler bla sykehus bag’en, men den står på planen i dag! (Og så er det jo ikke mye som skal i den, da vi mest sannsynlig skal hjem et par timer etter fødsel). Anonymkode: d5e2a...9ad
lantan Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva det egentlig skulle stå her🤣 Anonymkode: e1cf9...58b Gulpekluter? 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Vi hadde kjøpt inn alt 3 uker før termin, og alt var vasket og lagt på plass en uke før termin. Sprinkelsenga ble ikke montert før vi trodde riene hadde begynt, men den ble uansett ikke brukt de første månedene. Det var godt å være ferdig med mye i god tid, for bekkenløsning og vann i kroppen gjorde det stadig vanskeligere å få ting gjort. Jeg skulle ønsket vi (dvs mannen) hadde vasket huset skikkelig før fødselen, men ham hadde en del andre ting som måtte gjøres først. Anonymkode: ec1f9...83d 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 Da er jeg ikke så halvdårlig stilt likevel ser det ut som😄 er fjerde barnet dette, og har aldri født prematurt tidligere, så tenker jo at jeg fortsatt har god tid. Kjenner bare litt ekstra usikkerhet hvis corona blomstrer opp igjen, og ting blir stengt/ frarådet å gå ut osv. Men det skjer vel ikke med det første får vi håpe. Skitt å være gravid i pandemitid altså😅 Ts Anonymkode: 08620...066 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er jeg ikke så halvdårlig stilt likevel ser det ut som😄 er fjerde barnet dette, og har aldri født prematurt tidligere, så tenker jo at jeg fortsatt har god tid. Kjenner bare litt ekstra usikkerhet hvis corona blomstrer opp igjen, og ting blir stengt/ frarådet å gå ut osv. Men det skjer vel ikke med det første får vi håpe. Skitt å være gravid i pandemitid altså😅 Ts Anonymkode: 08620...066 Da kan man handle på nettet, får jo fatt i det meste der. Vi kjøpte vel knapt noe som helst i en fysisk butikk, annet enn bleier og stellesaker. Anonymkode: 19db0...b8c 1
Sokkar Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i uke 34 nå og føler meg litt bakpå når det gjelder forberedelsene denne gangen. Har vogn, bilstol og sprinkelseng klart, samt noe tøy. Men føler jeg burde hatt det meste klart nå, i tilfelle prematur fødsel f.eks😅 Hvordan ligger dere andre an i forberedelsene? Anonymkode: 08620...066 Hva mangler du da? Stellebord?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Er i uke 31 nå og mangler vogn, bilstol, badebalje, litt produkter til stell, litt produkter til meg selv og klær til meg selv. Føler jeg henger bakpå jeg også, nå har jeg kommet dit at jeg ikke greier å gå rundt på butikkene heller så føler meg litt lost. Fornøyd med å ha vasket babyklær jeg 😂. Anonymkode: 415cc...116
Karoline89 Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 Er i uke 22 og handlet seng, barnestol og litt klær. Mangler fortsatt mye men stresser ikke enda.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, Sokkar skrev: Hva mangler du da? Stellebord? Stellebord står på loftet, må bare monteres. Ellers må jeg få kjøpt inn bæresjal, babynest, div stelleprodukter, bleier, mer tøy, Paracet stikkpiller, noen nye babytepper, kluter osv. Tror jeg skal kjøpe mye på nett, frister ikke å vase for mye rundt på kjøpesentre nå som smitten øker igjen. Ts Anonymkode: 08620...066 1
Kenelz Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Det betyr ulykke å kjøpe vogn før barnet er født. Anonymkode: 4647f...f75 Ærlig talt 😂 Det gjør det ikke! 9
Thea82 Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stellebord står på loftet, må bare monteres. Ellers må jeg få kjøpt inn bæresjal, babynest, div stelleprodukter, bleier, mer tøy, Paracet stikkpiller, noen nye babytepper, kluter osv. Tror jeg skal kjøpe mye på nett, frister ikke å vase for mye rundt på kjøpesentre nå som smitten øker igjen. Ts Anonymkode: 08620...066 Jeg har handlet alt det jeg ikke har kunnet kjøpe brukt på nett. Har fungert supert:)
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 Innen uke 30 var alt på plass. Begynte vel å handle inn allerede rundt uke 12 for å få mest mulig på salg. Vi kjøpte ALT nytt, fordi vi ikke hadde noen å arve av, og ikke ønsket å kjøpe brukt fra fremmede, så det var viktig å få med seg så mange tilbud som mulig. Vi fikk alt utstyr på salg eller til rabatt som følge av innmelding i kundeklubb etc, så det var lurt å starte tidlig. Anonymkode: aa872...9f6
Sokkar Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Stellebord står på loftet, må bare monteres. Ellers må jeg få kjøpt inn bæresjal, babynest, div stelleprodukter, bleier, mer tøy, Paracet stikkpiller, noen nye babytepper, kluter osv. Tror jeg skal kjøpe mye på nett, frister ikke å vase for mye rundt på kjøpesentre nå som smitten øker igjen. Ts Anonymkode: 08620...066 Skjønner 😊 dette er jo slike småting som kan kjøpes på nett, ja 😊 og som du kan nevne til dei herlige sjelene som spør om du trenger noko spesielt (fordi dei ønskjer å gje barselgave) 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå