AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Er det ikke rasistisk å hevde det? Anonymkode: 6c30c...ea3
Brunello Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke rasistisk å hevde det? Anonymkode: 6c30c...ea3 Er ikke det en faktabasert påstand? 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Men de har jo det!... Og de utmerker seg ved atletiske øvelser ofte også. Bare se i løping. Vi har mange forskjellige raser på denne jorden, med forskjellige styrker og svakheter. Anonymkode: 3d144...690 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Det er mange som mener at afrikanere har lavere IQ også. Slike generaliseringer kan vi diskutere til krampa tar oss, enig blir vi nok aldri. Anonymkode: 52284...a62 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Hvorfor i all verden skulle det være rasistisk, når afrikanere sier dette selv ? Anonymkode: b9f8a...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skulle det være rasistisk, når afrikanere sier dette selv ? Anonymkode: b9f8a...2a1 Fordi man kan mene at det er rasistisk når mørkhudete kommer med generaliserende utsagn om at hvite ikke har rytme/ikke kan danse. Jeg bryr meg ikke, men registrerer at det i dag er mye man som hvit person ikke kan tillate seg å si eller gjøre. Anonymkode: 73bdb...445 5
slask Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Jeg tviler på at det er gjort noen undersøkelser som kan stadfeste om mørke eller lyse har forskjellig rytmesans. Det finnes garantert mørke som har dårlig rytmesans, og sikkert mange hvite med fabelaktig rytmesans. Interessen for musikk spiller nok mye inn - uansett farge. Alt kan dessuten trenes opp, for den som prøver. Men dagens unge som hører på RAP-lignende musikk forstår jeg ikke, med mindre de er opptatt av teksten fremfor musikken/rytmen. Selv har jeg vært mer opptatt av musikkopplevelsen og det rytmiske og sånn er det i stor grad fortsatt. Ikke dermed sagt at man liker musikk uten vokal best, men stemmen i en sang er mye med på å avgjøre om man liker den eller ikke. Men med åra er jeg blitt mer opptatt av maktmisbruk (politikk), galskap, storskala-kriminalitet (ovenfor befolkningen/massene), og bruker dermed mindre tid på underholdning helt generelt. Det bør flere tenke over...
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Vet ikke om afroamerikanere generelt har bedre rytmesans. Men det trenger jo ikke ha noe med rase å gjøre. I enkelte kulturer er det vanligere enn andre å drive med musikk og dans. Anonymkode: b6cf3...595 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Ja jeg tror afrikanere har mer rytme i kroppen enn hvite. Jeg tror det er en biologisk forskjell. Det er da ikke rasistisk å hevde det, det er bare fakta. Akkurat som arikanere er genetisk bedre egnet til sprint og eksplosive idretter enn andre "raser". Anonymkode: 3d41f...69b 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 Alle raser har jo sine positive og negative sider. De svarte er ofte mer atletiske. De gule type Kina og Japan er mer intelligente enn andre raser og faktisk fant opp kruttet . Indianerne eier ikke høydeskrekk og bygde Manhattan osv osv. Anonymkode: eced4...561 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle raser har jo sine positive og negative sider. De svarte er ofte mer atletiske. De gule type Kina og Japan er mer intelligente enn andre raser og faktisk fant opp kruttet . Indianerne eier ikke høydeskrekk og bygde Manhattan osv osv. Anonymkode: eced4...561 Hvilket positive sider har hvite? Kommer ikke på noen Anonymkode: fb52c...fd6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilket positive sider har hvite? Kommer ikke på noen Anonymkode: fb52c...fd6 Anonymkode: b9625...153 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Ja, det er rasistisk å dele opp folk i «raser». Selv om hudfarge er lett å få øye på er det ikke den viktigste forskjellen mellom mennesker. Rytmesans er som mye annet, den kan trenes. I endel samfunn der man fortsatt arbeider mye med hendene og kroppen brukes sang og rytmer for å kommunisere, spesielt for arbeid der flere skal gjøre ting samtidig og i takt. Da får de som driver med sånt nødvendigvis bedre rytmefølelse enn de som aldri øver. På samme måte som at en som aldri danser er dårligere til å danse enn en som danser hver dag. Anonymkode: 553a7...21c 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Men de har jo det!... Og de utmerker seg ved atletiske øvelser ofte også. Bare se i løping. Vi har mange forskjellige raser på denne jorden, med forskjellige styrker og svakheter. Anonymkode: 3d144...690 Feil. Det er fullstendig forhistorisk å tro vi er "ulike raser " . Få deg elementær kunnskap! Anonymkode: c6764...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 Er det mulig?! Ser opptil flere tomsinger tror vi er ulike raser! Anonymkode: c6764...bb2 1
slask Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvilket positive sider har hvite? Kommer ikke på noen Anonymkode: fb52c...fd6 Vi nordboere, hovedsaklig hvite, er generelt ærlige folk, men mange er veldig blåøyde og forstår ikke hvordan makt og myndigheter (mis)brukes for å frata dem land, ressurser, kultur (frata, som å utradere...). Noen har begynt å våkne til hva som skjer, men er det nok...?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 45 minutter siden, slask skrev: Vi nordboere, hovedsaklig hvite, er generelt ærlige folk, men mange er veldig blåøyde og forstår ikke hvordan makt og myndigheter (mis)brukes for å frata dem land, ressurser, kultur (frata, som å utradere...). Noen har begynt å våkne til hva som skjer, men er det nok...? Og noen ser frimurere, jøder og konspirasjoner bak hver busk. Anonymkode: 6c30c...ea3 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: b9625...153 Så innbyggerne i enkelte afrikanske land er på nivå med (lettere) psykiske utviklingshemmede? Det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 6c30c...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så innbyggerne i enkelte afrikanske land er på nivå med (lettere) psykiske utviklingshemmede? Det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 6c30c...ea3 Hvorfor er det vanskelig å tro på? De har jo ikke akkurat velfungerende samfunn. En ting jeg alltid har lurt på er hvorfor de i 2020 enda ikke har forstått hvordan man finner vann? Altså grave en brønn. Eller rett og slett bosette seg nært drikkevann (når man ikke har det i springen slik vi har). Så akkurat på den nye sesongen av den fengselsdokumentaren på Netflix. Innsatte i Lesotho skjønner faktisk ikke at å ha sex med en kvinne mot hennes vilje er voldtekt, nedverdigende og svært ødeleggende for kvinnen. Hvordan er det mulig å ikke skjønne dette? Det er veldig mye som taler for at nivået faktisk er så lavt. Anonymkode: fd1ee...fcd 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det vanskelig å tro på? De har jo ikke akkurat velfungerende samfunn. En ting jeg alltid har lurt på er hvorfor de i 2020 enda ikke har forstått hvordan man finner vann? Altså grave en brønn. Eller rett og slett bosette seg nært drikkevann (når man ikke har det i springen slik vi har). Så akkurat på den nye sesongen av den fengselsdokumentaren på Netflix. Innsatte i Lesotho skjønner faktisk ikke at å ha sex med en kvinne mot hennes vilje er voldtekt, nedverdigende og svært ødeleggende for kvinnen. Hvordan er det mulig å ikke skjønne dette? Anonymkode: fd1ee...fcd Det er vel sånn kulturen er. Anonymkode: 6c30c...ea3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå