Gå til innhold

Sa han virkelig det til sønnen vår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår felles sønn på 8 år er kranglete og ganske umulig for tida. Både jeg og pappaen strever med å holde roen når vi blir kalt for ulike stygge ord og lekene flyr vegg i mellom. I dag hadde vi nok en sånn episode (jeg var ikke hjemme). og sønnen min fortalte da at pappa hadde sagt «du er ikke sønnen min!» Jeg vet at pappaen håndterer disse situasjonene dårligere enn meg, men alvorlig talt?!? Får mest lyst til å gå fra hele fyren. Tok det opp med han i kveld, hvor han snudde det om til hvor fæl jeg er og gikk og la seg. Vet ikke hvor jeg vil med innlegget, må bare få ut noe frustrasjon. 

Anonymkode: 2cf03...5bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at sønnen oppfører seg dårlig fordi dere som foreldre kommuniserer dårlig? Ut i fra hvordan dere har håndtert denne situasjonen er dere ikke akkurat strålende forbilder på hvordan man løser konflikter. Om det en utagerende 8 åring sier får deg til å vurdere hele forholdet så er det neppe godt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 78c47...21c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Han eksploderte nok. Sånt skjer når man blir presset for langt. Foreldre er ikke perfekte de heller. 

Og om jeg gjetter riktig så sa han det nok ikke som at "du er ikke min biologiske sønn", men heller som "jeg kjenner deg ikke igjen lenger". 

Anonymkode: 14858...969

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Til første anonyme: Nå vet du ingenting om selve situasjonen, hvordan vi er som foreldre eller utfordringene til barnet mitt. Min utblåsning går ikke på noen av de område, og jeg revurder absolutt ikke forholdet mitt pga noe barnet mitt sier. Jeg revurderer forholdet fordi jeg mener slike kommentarer kan skade et barn for livet, samt at det er utrolig dårlig foreldrestil. Alle foreldre blir sinte på barna sine av og til, men det får da være måte på hva en sier!
HI

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til første anonyme: Nå vet du ingenting om selve situasjonen, hvordan vi er som foreldre eller utfordringene til barnet mitt. Min utblåsning går ikke på noen av de område, og jeg revurder absolutt ikke forholdet mitt pga noe barnet mitt sier. Jeg revurderer forholdet fordi jeg mener slike kommentarer kan skade et barn for livet, samt at det er utrolig dårlig foreldrestil. Alle foreldre blir sinte på barna sine av og til, men det får da være måte på hva en sier!
HI

Snakk sammen om hvordan dere kan håndtere framtidige konflikter.

Hvis barnet ditt står i fokus så har du vel større påvirkning som sammen dere to vs.at din kjære skal ha ungene aleine halve tida. 

Anonymkode: 57062...cca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle foreldre kan klikke litt i sånne situasjoner. Jeg tenker far kan reparere dette ved å snakke med barnet om sinne og si ting man ikke mener osv. 

Anonymkode: 3430a...4fd

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...