Gå til innhold

Noen som kun spiser 100g karbohydrater om dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan får dere til det? Av ca 1500kcal?

Anonymkode: b0dc0...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiste maks 20g karbohydrater når jeg gikk på keto. Det var vanskelig i starten, men når jeg hadde gått på det noen uker viste jeg hvor mange gram karbohydrater ulike matvarer inneholdt. Gikk mye i salat, reint kjøtt, fisk, egg og tacosalat. Jeg lå på rundt 1100kcal i gjennomsnitt. Så 100g karbohydrater bør gå veldig fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger langt under, ca 30. Er ikke på diett, så normalt kalori-konsum. 

Spiser lavkarbo knekkebrød/lavkarbobrød med pålegg. De fleste typer pålegg (bortsett fra sukkerbombene) er lavkarbo-vennlige. Drikker kaffe med litt melk, ellers er drikken vann. Skyr, proteinpudding, kesam eller cottage-cheese som mellommåltid, men det er lite behov for det på lavkarbo. Ellers spiser jeg vanlig middag med familien, men unngår pasta/potet og spiser heller ekstra grønnsaker. Skeier ikke ut i helga med sjokolade osv., men spiser heller spekepølse. Hvis jeg først skeier ut, er jeg «på kjøret» igjen og bruker lang tid på å få bort sjokoladebehovet. 

Tenk rent, lag selv, og unngå å innta karbohydrater i drikken. 

Endret av Pinkpashion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lagt på 50-70 i perioder. Men teller ikke kalorier da.

Holder meg unna brødmat, poteter/ris/pasta og selvsagt sukker.

Spiser lavkarbo"brød"mat til frokost og lunsj. Har vanlig pålegg på.

Til middag kjøtt/fisk(også litt blandingsprodukt)med div grønnsaker som tilbehør. 

Til kvelds(hvis jeg er sulten) spiser jeg lavkarboknekkebrød eller litt gresk/tyrkisk yoghurt og litt bær.

Tilsetter litt ekstra fett, men fråtser ikke.

Gikk ned 10 kg på 6 mnd med dette kostholdet.

Anonymkode: b177c...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke bevisst valgt lavkarbodiett. Men spiser nok lavkabo/lavkalori sammen 🤪

Har helt droppet brød, knekkebrød, pasta og ris. Spiser bare rent kjøtt, fisk og annen sjømat. Masse grønnsaker, noe frukt, skyr, egg og cottage cheese.

Spiser en og annen treningsbar om jeg blir sugen på noe godt.

Blir lite karbohydrater av dette har jeg sett i appen. Å magen fungere så mye bedre, jeg føler meg også så mye bedre.

Anonymkode: c482a...30e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser 100 g karbohydrater, eller litt mindre. Jeg har helt kuttet ut ris, pasta, potet og selvfølgelig ting med mye sukker i. Jeg spiser mye kyllingsalat, eller wook, har et glutenfritt brød jeg spiser som er veldig grovt, proteinpudding, vaniljekesam, bær og litt frukt. Noen ganger lompe med salat, ost og skinke. 

Anonymkode: 2deaf...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser 50-70 gram karbohydrater om dagen. Da er jeg i mild ketose (tar jeg mer i får jeg bare plagsom hjertebank og dårlig søvn). 

Jeg spiser grønnsaker (potet er ikke en grønnsak) og to små skiver grovt brød om dagen som kilde til karbohydrater. Eventuelt også en liten smoothie. Brødskivene inneholder 30 gram, grønnsakene 15-25 gram og smoothie 20-25 gram. 

Jeg unngår mel ellers, unngår selvfølgelig tilsatt sukker, unngår ris, pasta, øl og poteter. Spiser rent kjøtt (magert), fisk, egg, kylling, mager ost og selvfølgelig grønnsaker. Kan også spise litt frukt og bær. 

Teller kalorier og er ikke opptatt av å spise mest mulig fett. Fokuserer heller på noe sunt fett og brukbart med proteiner. Trener også litt ved siden av kostholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.8.2020 den 23.59, Pinkpashion skrev:

Jeg ligger langt under, ca 30. Er ikke på diett, så normalt kalori-konsum. 

Spiser lavkarbo knekkebrød/lavkarbobrød med pålegg. De fleste typer pålegg (bortsett fra sukkerbombene) er lavkarbo-vennlige. Drikker kaffe med litt melk, ellers er drikken vann. Skyr, proteinpudding, kesam eller cottage-cheese som mellommåltid, men det er lite behov for det på lavkarbo. Ellers spiser jeg vanlig middag med familien, men unngår pasta/potet og spiser heller ekstra grønnsaker. Skeier ikke ut i helga med sjokolade osv., men spiser heller spekepølse. Hvis jeg først skeier ut, er jeg «på kjøret» igjen og bruker lang tid på å få bort sjokoladebehovet. 

Tenk rent, lag selv, og unngå å innta karbohydrater i drikken. 

Med melk i kaffe, kesam, skyr og proteinpudding går du vel fort over 30?

Anonymkode: 0baae...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med melk i kaffe, kesam, skyr og proteinpudding går du vel fort over 30?

Anonymkode: 0baae...932

Nei, jeg gjør ikke det. Ligger stort sett på 20-25, har god kontroll siden jeg logger alt jeg spiser. 

1 dl helmelk er 4,5 karb (og jeg bruker ikke 1 dl melk i kaffen, engang). Jeg spiser verken proteinpudding, kesam eller skyr hver dag, og i alle fall ikke alle 3 tingene på samme dag. Tar gjerne en proteinpudding på lørdag, som litt ekstra «lørdagskos», men det skjer langt fra hver lørdag heller. Som jeg skrev; jeg spiser det som et mellommåltid, men det er lite behov for mellommåltid på lavkarbo, ergo det er ikke hverdagskost 😉

Endret av Pinkpashion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...