AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 Mamma sier jeg ikke kan bo hjemme mer når babyen kommer. Hun vil hjelpe meg, men sier hun ikke vil oppdra en unge til og vil ikke at jeg bor hjemme når babyen kommer. Hun har en baby hun også og mener to babyer under samme tan blir for mye. Hva gjør jeg? Anonymkode: f68bc...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 Populært innlegg #2 Del Skrevet 2. august 2020 Finn en leilighet. Hva lever du av nå? Hva gjør barnefar? Anonymkode: be6a9...abe 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Del Skrevet 2. august 2020 Ta kontakt med helsestasjonen. Anonymkode: de4b2...e9c 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 Populært innlegg #4 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma sier jeg ikke kan bo hjemme mer når babyen kommer. Hun vil hjelpe meg, men sier hun ikke vil oppdra en unge til og vil ikke at jeg bor hjemme når babyen kommer. Hun har en baby hun også og mener to babyer under samme tan blir for mye. Hva gjør jeg? Anonymkode: f68bc...9d9 Det er omsorgssvikt å kaste ut en 17-åring, gravid eller ei. Anonymkode: de4b2...e9c 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. august 2020 #5 Del Skrevet 2. august 2020 Du er ikke myndig, dine foreldre har ansvar for deg til du er 18, ring barnevernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er omsorgssvikt å kaste ut en 17-åring, gravid eller ei. Anonymkode: de4b2...e9c Absolutt! Kanskje det er bra å komme deg bort fra henne uansett? Anonymkode: 67c83...9c6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Del Skrevet 2. august 2020 Her kan kanskje barneverntjenesten hjelpe deg med å finne en bolig, enten for deg selv, eller kanskje du har annen familie som kunne vært fosterhjem? Tante, besteforeldre? Anonymkode: c3425...fec 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Del Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: Du er ikke myndig, dine foreldre har ansvar for deg til du er 18, ring barnevernet. Er det lurt å involvere barnevernet når hun er en gravid tenåring fra, kanskje et ikke helt bra hjem? Jeg synes ikke det. Må finnes en annen løsning. Anonymkode: 67c83...9c6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 Populært innlegg #9 Del Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det lurt å involvere barnevernet når hun er en gravid tenåring fra, kanskje et ikke helt bra hjem? Jeg synes ikke det. Må finnes en annen løsning. Anonymkode: 67c83...9c6 Det er jo da det er lurt å involvere de! Her trengs det tydeligvis hjelp og veiledning. Anonymkode: be6a9...abe 127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Del Skrevet 2. august 2020 Kommunal bolig? Mulig dei kan hjelpe deg? Anonymkode: a98d5...3b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Del Skrevet 2. august 2020 Kjære deg❤️ Er du myndig når barnet kommer? Har du noen voksne som kan hjelpe deg? Har du og mamman din et godt forhold?Har du kontakt med barnefar? Anonymkode: e9f99...462 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 2. august 2020 #12 Del Skrevet 2. august 2020 Hvor langt er du på vei? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Del Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mamma sier jeg ikke kan bo hjemme mer når babyen kommer. Hun vil hjelpe meg, men sier hun ikke vil oppdra en unge til og vil ikke at jeg bor hjemme når babyen kommer. Hun har en baby hun også og mener to babyer under samme tan blir for mye. Hva gjør jeg? Anonymkode: f68bc...9d9 Hei! Først vil jeg si at det kan oppleves som hardt å bli kastet ut av sin egen mor når man er i en sånn sårbar situasjon. Jeg ble også kastet ut som tidlig voksen, men jeg var ikke gravid så derfor uten sammenligning forøvrig. Jeg vet heller ikke hvordan forhold du har til din mor, men tenkte jeg skulle nevne en teori jeg har hørt (husker ikke hvor) om hvorfor relasjonen mellom foreldre og barn kan bli så vanskelig i slutten av ungdomsårene. Den går rett og slett ut på at foreldre ubevisst forbereder seg på at "barnet" skal flytte ut og i ditt tilfelle danne seg en egen familie. Dette kan i følge teorien bidra til å øke konfliktnivået fordi ofte mødre ubevisst frastøter seg sitt eget barn for å gjøre den store overgangen lettere for seg selv. Min mor har ihvertfall sagt i ettertid at hun kjenner seg mye igjen i dette. Vi har et kjempegodt forhold i dag forresten. Jeg ville tatt kontakt med NAV og fått kartlagt hvilke støtteordninger du kan få. Du kan blant annet få støtte til å gjennomføre studier osv. Hvis du er flink og ber om hjelp så skal nok dette gå kjempefint om du flytter ut eller blir boende hjemme! Du er supertøff som gjennomfører en graviditet i så ung alder! ❤️ Anonymkode: e6e50...662 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Del Skrevet 2. august 2020 Har du fullført videregående? Anonymkode: c1949...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Del Skrevet 2. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det lurt å involvere barnevernet når hun er en gravid tenåring fra, kanskje et ikke helt bra hjem? Jeg synes ikke det. Må finnes en annen løsning. Anonymkode: 67c83...9c6 Hallo?! Det er jo nå det er lurt å involverer dem, så ungdommen kan få støtte, veiledning og hjelp til å takle mammarollen best mulig. Ts: hva men barnefar. Er det mulighet for å flytte inn til han (evt. han og hans familie). Anonymkode: b71a4...a6d 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #16 Del Skrevet 2. august 2020 Du har jo selv valgt å beholde, og da får du ta snavr og konsekvensene av dette selv. Anonymkode: 96475...e2b 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #17 Del Skrevet 2. august 2020 Ta kontakt med barnevern/kommune og forhør deg om leiligheter. Du kan søke barnebidrag fra foreldrene dine. Du må også skaffe deg jobb. For velger du å få barn, må du kunne fø det. Jeg er egentlig litt enig med din mor. Barnet er det du som velger å få, og da må du stå for oppdragelse og oppvekst. Anonymkode: 046b8...d27 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #18 Del Skrevet 2. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fullført videregående? Anonymkode: c1949...dfe Hun er 17 Anonymkode: cbe0f...c7f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Del Skrevet 2. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er 17 Anonymkode: cbe0f...c7f Det ser jeg. Spørsmålet er vel egentlig om han har noen planer fremover mht videregående. Har du det, TS? Anonymkode: c1949...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #20 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg håper moren din hjelper deg med bolig, for det bør hun absolutt gjøre. Hvis hun ikke gjør det, så bør du nok kontakte barnevern som nok hjelper deg siden du ikke er myndig. Jeg kan forstå moren din i og med at hun også har en baby. Det blir veldig mye for henne med deg og to babyer i hus vet du. Men snakk med henne, og tenk at du klarer å bo alene nå når du blir mamma. Så håper jeg moren din hjelper deg det hun kan. Men hvor et faren din? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå