AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Er det flere en meg som overtenker hva jeg har sagt til andre? Jeg gjør det hele tiden etter at jeg har kommet hjem, da spør jeg gjerne meg selv om jeg har sagt noe som kan ha vært ubehagelig, vært frekk eller sagt noe jeg ikke skulle ha sagt. Eller om de sitter igjen med den følelsen av å ikke like meg. Det bærer på meg og jeg begynner å utvikle en sosial angst, har sikkert hatt det lenge men tror det har kommet mer frem nå på grunn av korona. Anonymkode: 4e806...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Jeg kjenner meg veldig igjen. Kan gruble veldig på ting. Jeg er sosial og virker nok ikke på utsiden som en usikker person, men tenker alltid at folk egentlig er lei av meg og legger vekt på spesifikke episoder som må ha gjort meg til et slitsomt menneske (har delt dette med gode venner og de begrunner godt for meg at jeg tar feil. Så det er bra men har alltid vansker med å tro helt på det). Anonymkode: 7a427...c84 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner meg veldig igjen. Kan gruble veldig på ting. Jeg er sosial og virker nok ikke på utsiden som en usikker person, men tenker alltid at folk egentlig er lei av meg og legger vekt på spesifikke episoder som må ha gjort meg til et slitsomt menneske (har delt dette med gode venner og de begrunner godt for meg at jeg tar feil. Så det er bra men har alltid vansker med å tro helt på det). Anonymkode: 7a427...c84 Å gruble på ting er fælt egentlig, for det kommer fram og tilbake de tankene om hva du har sagt og ikke sagt. Opplever stadig om jeg snakker med folk hvor det er 3 stykker og jeg blir ignorert om jeg stiller et spørsmål så lurer jeg på om det er fordi de egentlig ikke liker meg, fæl følelse egentlig. Godt å ikke være alene om det i vertfall. Anonymkode: 4e806...fdb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Hele tiden. Må ta meg selv i nakken støtt og stadig, for jeg vet jo at jeg nettopp overtenker, og overdriver. Aner ikke hvorfor jeg gjør ting til en så big deal, men det er ikke sunt å gå og gnure på ting som andre sikkert for lengst har glemt Så jeg må være litt streng med meg selv og tvinge fokus over på noe annet. Ikke alltid det funker, men forbausende ofte. Anonymkode: 97541...978 1
Gjest Traktorkusken Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Er ikke så unormalt å overtenke hendelser, hva som har blitt sagt og gjort. Beste er å bare glemme det hele.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hele tiden. Må ta meg selv i nakken støtt og stadig, for jeg vet jo at jeg nettopp overtenker, og overdriver. Aner ikke hvorfor jeg gjør ting til en så big deal, men det er ikke sunt å gå og gnure på ting som andre sikkert for lengst har glemt Så jeg må være litt streng med meg selv og tvinge fokus over på noe annet. Ikke alltid det funker, men forbausende ofte. Anonymkode: 97541...978 Det er jeg veldig dårlig med, hvis jeg har vært veldig sosial en dag og kommer hjem kan hele dagen gå ut på å gruble på det og det, veldig slitsomt. Bra du tar tak i det selv og at det hjelper, jeg må begynne på det selv ellers vil det ta overhand Anonymkode: 4e806...fdb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Nå som jeg skriver dette kommer jeg sikkert til å gruble over svarene mine og om det i det hele tatt var lurt å starte tråden 😄 hjelpes. Anonymkode: 4e806...fdb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Ja 😊 jeg gjør åså det. Ikke bra å tenke for mye på noe du ikke kan endre eller ta tilbake. Lettere sagt enn gjort, jeg vet det! Anonymkode: 0f10a...7f4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 4 minutter siden, Traktorkusken said: Er ikke så unormalt å overtenke hendelser, hva som har blitt sagt og gjort. Beste er å bare glemme det hele. Når man er i tenkemodus er det litt vanskelig å bare slutte tenke på det, for når du prøver å slutte å tenke på en ting så er det den ene tingen jeg ikke klarer å slutte tenke på 😄 Beste jeg kan komme på med er å faktisk gjøre fysiske ting.... Anonymkode: 4e806...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå