Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på kort varsel blitt invitert i baby shower, og aner ikke hva jeg skal ta med i gave. Min plan var å kjøpe noe i mammaserien til Rituals hvis jeg ble invitert, men siden de produktene kun finnes på nett, er ikke dette mulig.

Dette er ikke en av mine nærmeste venninner, men heller en god kollega i deltidsjobben. Vi har hatt noen vinkvelder sammen, så jeg kjenner henne, men ikke så godt at jeg aner hva jeg skal gi.

Kjenner ingen andre på festen (hun som inviterte meg kan ikke dra selv), så vet ikke hva andre skal gi.

Dette er hennes første barn, men hun har et stebarn i barnehagealder, så vil tro at de allerede har en del utstyr.

Siden jeg har inntrykk av at det er mest gaver til baby på slike fester, ønsker jeg å gi noe til henne. Tenkte noe innen velvære.

Jeg har ingen barn selv, så jeg ANER ikke hva en nybakt mamma trenger.

Alle tips mottas med kjærlighet 🥰

👶🏼👶🏼 PS: Festen er mandags kveld, så det må være noe som kan kjøpes i butikk.

Anonymkode: 67cfb...b93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkerstikk er klær. Kanskje regn ut hvor gammel barnet er i vinter og kjøp ullklær? Gjerne i strl 62 eller 68, hun har sikkert masse i nyfødt størrelse. 
ikke kjøp tulleklær typ body med sløyfe.. 

Anonymkode: 3aff6...e98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkerstikk er klær. Kanskje regn ut hvor gammel barnet er i vinter og kjøp ullklær? Gjerne i strl 62 eller 68, hun har sikkert masse i nyfødt størrelse. 
ikke kjøp tulleklær typ body med sløyfe.. 

Anonymkode: 3aff6...e98

Men jeg har inntrykk at det er vanlig man får så mye klær, at man ikke rekker å bruke det? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en kjempefin gave av bestevenninen min (vi er veldig nære, og hun la veldig mye penger i gaven, men går jo ann å gjøre noe ala det samme bare i en mindre versjon). Det var en stoor lekekasse/boks fylt med alt mulig til meg og babyen. Bleiepakke, babypudder, noen bodyer+ sokker/strømpebukse/lue. I tillegg hadde hun lagt oppi dusjsåpe, bodylotion, ansiktsmaske til meg. Og favorittgodteriet og snacksen min😍 evig takknemlig!! 

Jeg sa tidlig fra at jeg ikke ønsket babyshower, og hun er en sånn type som elsker å planlegge og arrangere sånne ting. Så var vel litt for å kompensere for babyshower også🙈

Anonymkode: 6d0ef...696

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er førstegangs selv og ble veldig glad for en gave som inneholdt blandet annet ammeinnlegg i ull, purelan og inotonyl. Dette er ting hun mest sannsynlig får bruk for, uten å kanskje vite det helt selv enda. Pakken inneholdt også en liten leke, en bukse til baby og litt andre småting. veldig fin gave som garantert blir brukt. 

Anonymkode: ad293...665

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår også ammeinnlegg i ull som over, det var noe det første jeg måtte ut å kjøpe etter fødsel. På apoteket har de også hjelmluer i ull fra Lillelam, de vil gjerne at den nyfødte skal bruke ull lue direkte etter fødselen så det blir brukt masse den første tiden. Ellers er Kokosa kokosolje en fin gave, det finnes også gavesett med hårbørste som jeg brukte mye siden min hadde masse hår fra fødselen men det er det jo ikke alle babyer som har. Hvis du vil ha med litt egenpleie til mor så er oljene fra Nuxe også helt nydelige, jeg brukte de hele graviditeten. 

Anonymkode: 5d690...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk!!

Dette er helt supre tips! 😍😍

Finner jeg ammeinnlegg på butikker som Barnas Hus, eller er det en apotekgreie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...