Gå til innhold

Kommende far mener han ikke behøver betale for babyutstyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og kommende barnefar mener han ikke skal bidra med å betale diverse utstyr til baby, slik som ammepute og brystpumpe. Han mener at det er jo «jeg» som skal bruke det, og dermed skal ikke han behøve å betale. Det er greit nok at han ikke bidrar, men det bare sårer meg at han ikke har den innstillingen om at dette er utstyr for barnet vårt sin del, ikke for meg. Og vi er begge foreldre og forsørgere. Ønsket å lufte mine tanker om dette og høre hva dere tenker. Er det urimelig av meg å kjenne på litt sorg rundt akkurat det? Legger til at det er han som har hatt et stort barneønske. 

Anonymkode: 5a7f0...fab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere ikke felles økonomi når dere skal få felles barn? Dette er dømt til å gå galt.

Anonymkode: 14e02...226

• Liker 41
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Herregud så egoistisk! Syns det er rettferdig å skulle betale hvert fall halvparten....

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min var av samme ulla. Han mente det ikke var 'nødvendig' siden babyen brukte det jo ikke. Var jo bare jeg som skulle få det lettere. 

Han fikk godt fortalt at vi ikke trengte verken stellebord, sprinkelseng, leker eller vogn til baby, for dette var jo også for å lette vår hverdag. Kunne legge baby på gulvet ved bleieskift, bære baby ute, sove i vår seng.. Når han så at dette også var hjelpemidler til baby, skjønte han og at ammepute og pumpe var hjelpemiddel for mating. 

Tok en laaang diskusjon til, men var verdt det.

Anonymkode: fd987...55f

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har dere ikke felles økonomi når dere skal få felles barn? Dette er dømt til å gå galt.

Nå må du gi deg! 

Herregud. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her har far nesten betalt mer enn meg. Jeg har et barn fra tidligere og hadde solgt unna det meste, så far mente jeg skulle slippe å kjøpe inn noe engang til så han dro ut på shopping og fikset alt selv. I ettertid har vi selvfølgelig delte utgifter til barnet. Dere er to om å få dette barnet. Han må bidra økonomisk. 

Anonymkode: b1235...1e5

• Liker 8
Skrevet

Min samboer og kommende barnefar mener han ikke skal bidra med å betale diverse utstyr til baby, slik som ammepute og brystpumpe. Han mener at det er jo «jeg» som skal bruke det, og dermed skal ikke han behøve å betale. Det er greit nok at han ikke bidrar, men det bare sårer meg at han ikke har den innstillingen om at dette er utstyr for barnet vårt sin del, ikke for meg. Og vi er begge foreldre og forsørgere. Ønsket å lufte mine tanker om dette og høre hva dere tenker. Er det urimelig av meg å kjenne på litt sorg rundt akkurat det? Legger til at det er han som har hatt et stort barneønske. 

Slike tilfeller leser man jo om til stadighet, og jeg undres like mye hver gang over hvorfor dere får barn med de mennene. Og om du som alle andre hevder at han ikke var slik før, og at dette kommer som lyn fra klar himmel, så tror jeg ikke noe på det. Alle du kjenner sier sikkert: «Det var det jeg sa!»

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Brunello skrev:

Slike tilfeller leser man jo om til stadighet, og jeg undres like mye hver gang over hvorfor dere får barn med de mennene. Og om du som alle andre hevder at han ikke var slik før, og at dette kommer som lyn fra klar himmel, så tror jeg ikke noe på det. Alle du kjenner sier sikkert: «Det var det jeg sa!»

Herregud. Som om denne enkle hendelsen definerer hele mannen. Skjerp dere!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg! 

Herregud. 

? Det er da helt vanlig med felles økonomi. Men la meg tippe, samboeren tjener mest og ønsker ikke felles økonomi. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville snakket med han om det igjen, forklart hva du føler og at han sine utsagn sårer deg. Dere er i en belastet periode, og til syvende og sist handler sorgen vel egentlig ikke om penger, men dere sammen på veien videre. Kanskje dette er et tolket som et lite 'tegn' på at han ikke vil baby sitt beste, etc.?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Det er da helt vanlig med felles økonomi. Men la meg tippe, samboeren tjener mest og ønsker ikke felles økonomi. 

Her tjener JEG mest og vi har ikke felles økonomi. Vi betaler 50/50 for baby og andre felles utgifter, ellers er pengene egne penger. 

Mange og som ikke har felles økonomi, funker veldig godt for mange. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her tjener JEG mest og vi har ikke felles økonomi. Vi betaler 50/50 for baby og andre felles utgifter, ellers er pengene egne penger. 

Men ts og samboeren betaler tydeligvis ikke 50/50. Og når dette er et problem allerede før babyen har kommet, sliter de. 

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet

Kan det være at mannen ikke skjønner poenget med dette utstyret og tenker at det er sånne motegreier og unødvendig kjøpepress? Eller har han samme innstilling til barnevogn, bæresele osv?

Er det ikke babyen som ammer? Er det ikke babyen sin melk du skal pumpe ut? Du må få han til å forklare hva han mener her.

Hvis han mener dette for ramme alvor får du ta han med til enten jordmor eller helsestasjonen for en realitetssjekk. Eller be han ha en samtale med en av sine kamerater som er blitt far om dette.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I all verden, hvilken type er det du får barn med? Da må du vel regne med å fikse smertestillende selv, dra på butikken selv for å kjøpe bind etter fødsel og alt annet du og kroppen din trenger etter at barnet HANS har gjort sitt. 

Anonymkode: 8aa63...aa2

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fungerer veldig dårlig for mange. Det er bare å lese denne og en haug andre tråder her inne om at folk ikke klarer å bli enige om hva som er felles kostnader. Veldig mange samlivsbrudd skyldes krangling om økonomi.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ts og samboeren betaler tydeligvis ikke 50/50. Og når dette er et problem allerede før babyen har kommet, sliter de. 

Synes det blir dumt å trekke den konklusjonen at de vil slite av den grunn. Jeg var i akkurat samme situasjon med min samboer, hvor han mente jeg bare skulle kjøpe dette unødvendig, han klarte ikke å forstå eller se behovet. Pumpene var jo melk i, og baby ammet fint. 

Tror for min samboer at han bare maglet kunnskap. Inn i babytiden erfarte han selv nytten med både det ene og det andre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Brunello skrev:

Stikker litt når du sier dette, for han er garantert ikke en av «de mennene», og alle mine nærmeste er veldig glad i han. Han kommer til å bli en god far! Og jo, dette kommer faktisk som lyn fra klar himmel. Han bidrar ellers mye, men jeg synes dette var underlig.

Og til dere som lurer på hvorfor vi ikke har felles økonomi: Vi har akkurat flyttet sammen og er begge studenter som jobber ved siden av. Vi har en felleskonto for faste regninger, ellers er vi fritt til å bruke pengene som vi vil. Vi er heldige som arver mye (fra et familiemedlem av meg), så han har ikke kjøpt noe som helst for baby av det vi har.

Baby er forresten ikke født enda, vi er 25 uker på vei.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Brunello skrev:

Fungerer veldig dårlig for mange. Det er bare å lese denne og en haug andre tråder her inne om at folk ikke klarer å bli enige om hva som er felles kostnader. Veldig mange samlivsbrudd skyldes krangling om økonomi.

Er det økonomi eller manglende evne til å kommunisere sammen som er problemet? Mye man kan være uenig i, men kan løse seg godt hvis man kommuniserer godt rundt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Stikker litt når du sier dette, for han er garantert ikke en av «de mennene», og alle mine nærmeste er veldig glad i han. Han kommer til å bli en god far! Og jo, dette kommer faktisk som lyn fra klar himmel. Han bidrar ellers mye, men jeg synes dette var underlig.

Og til dere som lurer på hvorfor vi ikke har felles økonomi: Vi har akkurat flyttet sammen og er begge studenter som jobber ved siden av. Vi har en felleskonto for faste regninger, ellers er vi fritt til å bruke pengene som vi vil. Vi er heldige som arver mye (fra et familiemedlem av meg), så han har ikke kjøpt noe som helst for baby av det vi har.

Baby er forresten ikke født enda, vi er 25 uker på vei.

Ts

Vi? Om det er ditt familiemedlem, så er vel arven din, ikke hans? Han har da vel ingen rett til de pengene? 

Anonymkode: 8aa63...aa2

• Liker 16
Skrevet

Er det økonomi eller manglende evne til å kommunisere sammen som er problemet? Mye man kan være uenig i, men kan løse seg godt hvis man kommuniserer godt rundt det. 

Høyst sannsynlig begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...