AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Beklager langt innlegg, men nå rant det helt over for meg. Håper noen orker å ta seg tid til å lese og gjerne gi et svar. Hvorfor gjør hun det? Når skal hun forstå at vi to er helt forskjellig? I nesten 20 år har hun holdt på. Og enda værre ble det etter vi fikk barn for 12-15 år siden. Hun var veldig stor i barndommen og tenårene og ble besatt på å bli tynn. Har vært på diett siden, av forskjellige varianter. Nå siste par årene har hun kommet dit hun ønsker, men finner alltid noe som ikke er bra nok. Hun bruker XS/34 i klær og likevel nå så er rumpe og lår for tykke, så hun kjører hardt løp med diett og trening 6 dager i uken. Hun har alltid vært frisk, aldri kommet ut for skader eller annet som har satt helsen ut av spill. I tillegg har hun hatt litt lett for det økonomisk osv. Hun giftet seg med en rik mann og har siden aldri hatt behov for å gjøre husarbeid, lage mat selv osv. Har folk for slikt. Vi gikk samme utdannelse vi to, helt til jeg gikk videre og sånn sett har vi holdt til i forskjellig sektor. Jeg hadde en alvorlig sykdom som barn, som har medført store senskader som går utover fysikken. Jeg er glad om jeg er i stand til noen lengre turer for uken, og passer på vekten. Dvs jeg har alltid vært normalvektig og holdt samme vekt siden videregående. Jeg bruker str M og L, og er fornøyd med det. Utblåsingen min kommer nå, fordi jeg har aldri latt noen påvirke vekten eller utseende mitt. Men når hun her alltid påpeker dette hos meg og spesielt nå ... nå etter ferien, hvor hun ikke svarer på hva de har gjort på, men må fortelle om hvilken ny diett og hvordan hun lager mat og hva det består av, er viktigere enn å fortelle hvordan hun og familien har hatt det, hva barna har det og om de er spent på skolestart igjen osv. Det renner bare over her!! Hva er poenget. Jeg sliter daglig med store fysiske plager for en sykdom jeg fikk som barn, og har nok med å få dagene til å gå opp med jobb, hus, hjem, barn og alt som må gjøres. Vi er to foreldre, men jeg liker å gjøre så mye som jeg bare kan hjemme, slik at det ikke blir for mye på han også. Tips til hva jeg bør si til henne neste gang? Anonymkode: fd80f...5a3 1
bluedot Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Det høres travelt ut ja. Prøv å svar på en fin måte at det er fint at det fungerer for henne men at du ikke er så interessert i å høre om alle slags type dietter, matlaging osv. Om hun ikke slutter å mase om det da, så må du bare vurdere å ha mindre kontakt med vedkommende. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Enkelt: Du må fortelle henne at du ikke er så interessert i å høre om dietter osv, og at du er fornøyd med vekten din som den er. Hvis ikke det hjelper må du vurdere hvor viktig vennskapet er for deg, og eventuelt kutte henne ut. Anonymkode: 9cfac...8de 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Hun er jo åpenbart spiseforstyrret.. Jeg jobber med ernæring, og snakker fortsatt ikke om dietter når jeg er med venner.. Jeg ville fadet henne ut, eller klikket og bedt henne oppsøke psykolog istedet for å ta spiseforstyrrelsen ut på deg. Anonymkode: f6044...c7d 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Hvorfor gidder du være venn med noen som hele tiden prater deg ned slik? Wtf. Hun høres ut som hun har spiseforstyrrelser, og slik syk energi hadde jeg rett og slett ikke orket. Anonymkode: b504f...0db 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Ber hun deg gå ned i vekt? Eller bare forteller hun om sin egen diett, og du tolker det slik at hun hinter om det? Anonymkode: ab4f5...f2e 1
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Det er egentlig synd på henne, for hun har spiseforstyrrelse, og ganske alvorlig også , etter hva du forteller. Så jeg tror jeg ville sagt det på en pen måte, noe sånt som at du skjønner at hun sliter med dette, men hun må ikke ta det ut på deg. Hun burde fått hjelp 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Du skriver «så bra for deg at du har funnet noe som fungerer! Men for å være helt ærlig så er jeg ikke så gira på å høre om dietter og matlaging og sånne ting! Jeg vil mye heller høre om hvordan ferien deres har vært og om barna gleder seg til et nytt skoleår!?» Anonymkode: fe90a...605 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Dama er syk og har spiseforstyrrelse. Det virker som om hun tror at du har det samme lette livet som henne. Kutt henne ut! Anonymkode: 2905d...a75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå