Gå til innhold

Sekk i barnehagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barnet mitt skal begynne i barnehagen om et par uker. Lurer litt på hva vi skal gjøre angående ryggsekk. Barnet er ett år og to måneder, kan ikke gå enda, så kan ikke bære sin egen sekk. 

Har en liten ryggsekk som barnet fikk i 1 års gave, tenker den har plass til matboks og drikkeflaske men ikke så mye mer. 

Jeg vet at endel klær kan henge i barnehagen men ser for meg at vi kanskje kommer til å ta med noe fram og tilbake. F.eks om det er kaldt på morgenen men meldt finere vær utover dagen så leverer vi kanskje i dress/lue/votter og en tynnere jakke i sekken? Blir da endel klær og ta med hjem igjen. 

Så mitt spørsmål i det lange innlegget er om det er vanlig at man har med en sekk med klær/utstyr som forelderen bærer også en egen sekk til matboks? Vet at de må ha liten sekk til tur.

Mvh uerfaren barnehagemamma 

Anonymkode: bc738...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klær tar jeg frem og tilbake i et gjenbruksnett. 

I vår bhg trenger ikke barnet sekk. Får alle måltider og de bruker ikke egen sekk om de skal på tur. De tillater forresten ikke at det henger sekker i garderoben av sikkerhetshensyn.(pga ulykke i annen bhg i kommunen)

Hadde eldre barn i annen bhg for noen år siden og der måtte de ha sekk og matboks/drikkeflaske til turdag to dager i uken. Hadde da Beckmann sin barnehagesekk til henne. Klær tok jeg også da med i et gjenbruksnett.

Om ikke barnet skal ha egen sekk til tur, så ser jeg ikke behov for å ha en sekk å ha matboksen i. Matboksen kan vel ligge i hyllen i garderoben(eller aller helst i kjøleskap).

Anonymkode: b82b7...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en sånn "posebag" fra søstrene grene som jeg bruker til å frakte klær til og fra barnehagen. Den bretter jeg da sammen og legger ved siden av kurven til barnet eller så tar jeg den med i bilen og lar den ligge der.

Anonymkode: a132d...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De minste i vår barnehage bruker ikke sekk. Er jo ikke vits med sekk når ungen ikke kan bære den selv.

Barnet mitt har gått i naturbarnehage nå på den minste avdelingen fra hun var 13 til 18 mnd. De gikk tur hver dag. Nå er hun 20 mnd og det er først nå vi har kjøpt sekk.

Frem til nå har jeg brukt stellesekken vi hadde fra før til å bære matboks, vann og yttertøy frem og tilbake. Vi har bare ett sett av alt, så tar det med hjem hver dag. Fra i morgen av skal barnet mitt bære matboksen i sekken selv. 

Anonymkode: 90491...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les informasjonen du har fått fra barnehagen. Det burde stå der. Eller spør på tilvenningen. Det er så forskjellig hva barnehagene vil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en liten sekk fra mammut som vi har enkle skifteklær i, kan også putte den tynne dressen som barnet bruker nå oppi der. De får mat og drikke i bhg så det er ikke behov for niste. Bruker sekken fordi min sønn på 1,5 år syntes det er kjempe stas og ha den på ryggen til bhg. Men han gikk ganske tidlig og er stødig. Han har en eldre bror som går på skole og ser han ofte med sekk 🙂 hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke brukt sekk, hadde heller hatt en pose også lagt klærne i hylla i bhg hvis det er plass til det, da er det lett å se om noe er blitt brukt og noe må erstattes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Vi har med bhgsekken med matboks og drikkeflaske i, og et stort nett med glidelås fra Søstrene Grene til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...