Gå til innhold

Inviterte til bursdag - ingen kommer....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, sitter her med en klump i magen.
Sendte ut en invitasjon for én uke siden, søsteren min med familie, bestemora mi og pappa sa de kunne komme. Tantene og Onklene mine, som jeg også inviterte, har ikke svart på meldingen min. Mamma hadde dagvakt, og kunne ikke komme.... Nå ringte søsteren min pappa, og sa forloveden og sønnen skulle på fisketur den dagen, når de sa at de kunne komme først. Jeg syns rett og slett det er vondt og sårt....Ja, er takknemlig for at de som kommer, kan komme, men er veldig sårt at nesten ingen har svart og søsteren min med nevøer og forlovede ikke kommer likevel....Kan hende jeg tar det tungt pga graviditetshormoner, men er likevel leit.

Burde jeg flytte bursdagsfeiringen, eller bare feire uten dem? 

Anonymkode: fae21...725

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du flytte feiringen til kvelden hvis flere får det til da? De som ikke svarer engang, er frekke og jeg hadde ikke invitert de igjen. Hadde svart ærlig på hvorfor hvis det ble et tema også. Håper du får en fin feiring til slutt ❤️

Anonymkode: d3bc9...a32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg er i 30-årene, og har ikke feiret bursdag på mange år. Noen ganger tar jeg med venner ut på byen/spiser, men ellers er jeg vant til at familie kommer innom hvis de har tid. Jeg inviterer ikke til kaker og kaffe og lager noe store greier. Men om du liker sånne ting, så forstår jeg at det er sårt at ingen kan komme. Men det er sommerferie og folk har planer, og jobbe må man. Kanskje du kunne valgt en annen dag?

Anonymkode: 2a0de...be9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er skikkelig dårlig av søsteren din hvertfall, svare ja for så å avlyse grunnet fisketur

Anonymkode: ed9fd...0c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er gravid og da regner jeg med at du er voksen. Er bursdagsfeiring virkelig så viktig lenger ? 

Anonymkode: 0d624...fda

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er gravid og da regner jeg med at du er voksen. Er bursdagsfeiring virkelig så viktig lenger ? 

Så man kan ikke feire bursdagen sin etter fylte 18 feks? Eller når er man for "voksen"? For mange er det den eneste feiringen de kan holde og slike sammenkomster gjør at slekta samles. Det er frivillig å komme, men vil man generelt ikke gå i bursdager, kan man si ifra om dette til folk slik at de slipper å kaste bort tid på å invitere 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er ikke det, men er en del av vår familie å feire. Alle sammen feirer sin dag, gjerne slår de sammen. Det er for å være sosiale. Jeg og kjæresten feirer sammen vi også. Det er ikke store greiene, det er bare å drikke kaffe og spise kake, spille litt.

Føler jeg blir utstøtt veldig mye av familien, derfor.

TS 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig dårlig av søsteren din hvertfall, svare ja for så å avlyse grunnet fisketur

Anonymkode: ed9fd...0c0

Føler søsteren min har en tendens til å utstøtte oss....kjæresten/samboer har heller ikke blitt invitert i bryllupet hennes....

TS

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Jeg er i 30-årene, og har ikke feiret bursdag på mange år. Noen ganger tar jeg med venner ut på byen/spiser, men ellers er jeg vant til at familie kommer innom hvis de har tid. Jeg inviterer ikke til kaker og kaffe og lager noe store greier. Men om du liker sånne ting, så forstår jeg at det er sårt at ingen kan komme. Men det er sommerferie og folk har planer, og jobbe må man. Kanskje du kunne valgt en annen dag?

Anonymkode: 2a0de...be9

Jeg er i 20-åra. Vi har ikke så mange venner, heller ikke kjæresten sin side av familien, så hadde vært hyggelig å kunne feire med familien min, hvert fall. 

Er mer at det er vanlig i min familie å inviterte når det er bursdag. Ingen har vært samlet siden corona brøt ut, så tenkte det var greit å møtes igjen nå. 

Har tenkt til å bytte helg, men i og med det er en lørdag det er på, så trodde jeg det passet best for alle.

TS

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du flytte feiringen til kvelden hvis flere får det til da? De som ikke svarer engang, er frekke og jeg hadde ikke invitert de igjen. Hadde svart ærlig på hvorfor hvis det ble et tema også. Håper du får en fin feiring til slutt ❤️

Har tenkt til å prøve på det, eller bytte helg.  Tusen takk og takk for svar❤️ 
TS

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan ikke feire bursdagen sin etter fylte 18 feks? Eller når er man for "voksen"? For mange er det den eneste feiringen de kan holde og slike sammenkomster gjør at slekta samles. Det er frivillig å komme, men vil man generelt ikke gå i bursdager, kan man si ifra om dette til folk slik at de slipper å kaste bort tid på å invitere 😊

Men man kan vel ikke forvente at folk kan komme når de får invitasjon en uke før ? På sommeren har ihvertfall jeg mye planer lagt på forhånd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det ikke alle som kan uansett sett hvor mange baklengse saltoer man gjør.. Alle har travle liv og mange har ulike prioriteringer. Din søster har jo vist hvordan hun prioriterer så jeg tror jeg hadde konsentrert meg om dem som kan og satt ekstra stor pris på dem 

Anonymkode: d0e0d...94a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men man kan vel ikke forvente at folk kan komme når de får invitasjon en uke før ? På sommeren har ihvertfall jeg mye planer lagt på forhånd. 

Hvor står det at jeg sendte invitasjon én uke før?🤔 Er 2 uker til den dagen jeg tenkte å feire....

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ekstremt misvisende overskrift. Det er jo mange som kommer!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ekstremt misvisende overskrift. Det er jo mange som kommer!! 

Er for å få noen til å lese tråden... mange og mange, du. Er 3/14 som kommer....

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler søsteren min har en tendens til å utstøtte oss....kjæresten/samboer har heller ikke blitt invitert i bryllupet hennes....

TS

Hvorfor i helvete holder hun på sånn? Det bør du konfrontere henne med! Det bør være en helt sykt god grunn til at han ikke er invitert i hvert fall.. Søsteren din høres kjip ut! 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvete holder hun på sånn? Det bør du konfrontere henne med! Det bør være en helt sykt god grunn til at han ikke er invitert i hvert fall.. Søsteren din høres kjip ut! 

Er ikke sikker....Virker ikke som om at hun har trua på forholdet jeg har med barnefar/samboer/kjæreste.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig dårlig av søsteren din. Har man sagt man kommer, så kommer man. 

Når vi inviterer, pleier vi å høre med de viktigste først når det passer for dem. Nettopp for å unngå at så mange ikke kan komme. Folk har travle liv, og da er det lite sannsynlig at de kan om vi bare velger en helg på måfå. 

Anonymkode: b1019...53a

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at vi nesten alltid takker nei til voksen-bursdagene i familien.

Det blir rett og slett for mye, særlig når neste generasjon stadig er økende. Det er jubileer, bryllup, dåp, barnebursdager, slektstreff. I tillegg til at det er mye sosialt ellers, og jobben krever sitt. 

Trekker oss aldri i siste liten, riktignok. Gir alltid tilbakemelding på invitasjoner med en gang. 

Anonymkode: f9c91...709

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at jeg sendte invitasjon én uke før?🤔 Er 2 uker til den dagen jeg tenkte å feire....

TS

Det står at du sendte invitasjonene for én uke siden, men ikke noe om når du skal ha, så for alt vi vet hadde du tenkt å feire samme dagen, altså en uke etter invitasjonen var sendt. 

Veldig kjipt for deg at det er mange som ikke kan komme. Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort selv. På en måte hadde jeg ønsket å flytte feiringen, slik at flere kan bli med. Men så hadde jeg sikkert blitt såpass irritert over at folk ikke svarer og legger nye planer etter å ha sagt ja at jeg hadde tenkt at det var best å feire uten de. Det kommer jo noen, selv om det ikke er så mange du hadde tenkt. Kanskje du kan lage noe ekstra godt til dere, det er jo enklere å lage til færre. Og så kan dere som er der kose dere skikkelig. Du er jo gravid og, kanskje det er hyggelig med en mindre feiring og mindre styr. Så får du tenke at det var kanskje godt i år, at du ikke må styre så veldig. 

Anonymkode: 3b2f0...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...