AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Hei Har to små barn, på 1år. (tvillinger). Vi har vært masse på besøk hos mine foreldre siden de ble født. Foreldrene mine er veldig flink/tålmodige med barn, og forguder barnebarna (De har ikke flere barnebarn). De har passet ungene litt alene i ny og be men ikke så veldig mye heller - ikke så lenge om gangen. Det som er litt sårt for meg er at det virker som ungene mine foretrekker besteforeldrene når de er tilstede. I dag f.eka. passet besteforeldre dem hele dagen, og når vi kom og hentet dem ville han ene fortsatt kun bli bært av bestefaren og gråt når en av oss skulle løfte han. Mitt som. er dette vanlig/ flere som opplever? Anonymkode: 55378...f04
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Sånn er det hos meg og. Er alene med en gutt på 1,5. Min mor har avlastet meg en del,og det er mormor for alle penga når hun er i nærheten. Hun som skal mate,skifte og trøste. Jeg er kun "god nok" når han skal legges for natten(hvis vi begge sover over). Spent på å se om det har forandret seg nå over sommeren🤭hun har vært lenge borte på ferie,nemlig😁 Jeg prøver å ikke ta det personlig,men heller glede meg over den fine kontakten de har,og hvor heldig jeg er som har den hjelpa og støtten. Men det stikker jo litt når lille slår seg,og jeg får "like vondt" men får ikke trøste 😉 Anonymkode: 55ae4...cb7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Med mye kontakt er det da ikke rart at de foretrekker noen som først og fremst bare diller med dem. Foreldre må jo oppdra - det må ikke besteforeldre i nørheten av like mye. Anonymkode: 4a57c...41b
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Selvfølgelig digger barna besteforeldre som skjemmer dem bort og bare koser med dem. Og gjerne både tanter, onkler og alle andre som duller og dikker med dem. Foreldrene er de som setter grenser, oppdrar og også må sette ned foten og ta de kjipe tingene. Det betyr ikke at barna ikke elsker dem. Men klart det er gøy med de som ikke tar alle hverdagskampene.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Samme her, farmor og farfar som gjelder, som skal pusse tenner og gre håret, skifte bleie og tørke på do, som skal lese, leke og synge. Jeg synes det er helt herlig å få drikke kaffen min i ro og fred 😁 Samtidig vet jeg at det er pappaen og jeg som gir den aller beste trøsten, og kan hjelpe når noe blir vanskelig. Anonymkode: 78b55...8a3 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Jada, bestefar er yndlingsmennesket og favoritten over alle 😄
Gjest Lasox Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Det er det som er normalt! Besteforeldre skal mer eller mindre skjemme bort barnebarn og dermed foretrekker de dem foran foreldre! Så ikke bli såret av den grunn!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 Jeg foretrakk mormor og morfar fremfor mamma. Mamma var jo streng, jeg måtte rydde rommet mitt f.eks. Hos mormor og morfar var det ikke noe rom å rydde, de leste bøker, spilte spill, kjøpte snop og lagde favorittmaten min. Anonymkode: 2bcc4...8f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå