AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Sjefen tåler ikke at ansatte blir syke. Hvis jeg ringer på morgenen og sier at jeg har spydd hele natta. Jeg klarer ikke komme på jobb. Da sier han. Men du spyr jo ikke nå. Da er det bare og komme. Og hvis noen blir hjemme så er det drittslenging til de andre ansatte. Vi er flere som rett og slett ikke tør være syke. Andre som har opplevd det samme? Hva tenker dere om den oppførselen? Anonymkode: b8fb9...287 4
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Herregud for et rasshøll! Og for en idiot 😂 Om man har spydd hele natta skal man virkelig ikke komme på jobb og gjøre *andre* syke! Hahah! GJØK! Dette er vel mat for tillitsvalgt eller HR?
Traktor Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjefen tåler ikke at ansatte blir syke. Hvis jeg ringer på morgenen og sier at jeg har spydd hele natta. Jeg klarer ikke komme på jobb. Da sier han. Men du spyr jo ikke nå. Da er det bare og komme. Og hvis noen blir hjemme så er det drittslenging til de andre ansatte. Vi er flere som rett og slett ikke tør være syke. Andre som har opplevd det samme? Hva tenker dere om den oppførselen? Anonymkode: b8fb9...287 Om du ikke er organisert er det bare å melde seg inn ASAP! 9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Har det på samme måte. Hos oss er det kommunalt og ble varslingsak. Kom ingen vei med det, selv om vi stod mange ansatte sammen. Er bare å finne seg ny jobb. Slike folk forandrer seg ikke. Anonymkode: f8da6...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Med mindre du er syk mer enn 1-2 ganger i året er dette noe du kan drite i. Virker på meg som fraværet er høyt siden han reagerer slik. Anonymkode: d7eb7...030 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du er syk mer enn 1-2 ganger i året er dette noe du kan drite i. Virker på meg som fraværet er høyt siden han reagerer slik. Anonymkode: d7eb7...030 Men om man lett blir syk, eller har plager som setter man helt ut så fortjener man dritten? Anonymkode: 1499b...f6d 12
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du er syk mer enn 1-2 ganger i året er dette noe du kan drite i. Virker på meg som fraværet er høyt siden han reagerer slik. Anonymkode: d7eb7...030 Har vel ikke noe å si om fraværet er høyt vist man faktisk er reelt syk? Ingen kan noe for at man blir syk om man ikke driver å slunterer unna for man er trøtt, lat eller har festet. Det hender jo det også selfølgelig Anonymkode: f8da6...3bc 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du er syk mer enn 1-2 ganger i året er dette noe du kan drite i. Virker på meg som fraværet er høyt siden han reagerer slik. Anonymkode: d7eb7...030 Ikke rart om det er høyt fravær når folk blir presset til å gå på jobb mens de enda er syke og smittsomme. Blir en vond sirkel det der Anonymkode: e06fa...993 18
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Dritirriterende med ansatte som ringer inn syke. Merkelig at vi sjefer så og si aldri er syke. Vi vet at dere lyver, vi vet du festa for hardt, at du er lat, at du drikker for mye, er spillavhengig, vi vet alt. Dere koster oss masse penger og tid, utakknemmelige, late «syke» arbeidstagere er en pest og pine. Anonymkode: 0222b...593 16
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Har hatt en sånn sjef før. Hun presset en kollega med senebetennelse som var 50% sykemeldt tilbake på jobb. Stikk i strid med legens anbefaling. Det gikk 2 uker og så ble hun 100% sykemeldt pga forverring med betennelse. En annen kollega fikk lammelser i ansiktet og ble sykmeldt. Da fikk hun beskjed om at alt hun gjør galt i jobben og at hun kanskje passer bedre i en annen jobb. Alle visste at det selvsagt var fordi det koster å ha langtidssyke og at det var billigere å få kollegaen ut. Hun skjulte agendaen sin svært dårlig. Jeg ble utbrent pga arbeidsmiljøet og stort arbeidspress og ansvar, fikk da samme reglen om at jeg ikke passer inn i boksen og at jeg er dårlig i jobben og ikke er velkommen etter sykemeldingen. Jeg klarte da ikke å fortsette etter sykemelding og det er jeg sjeleglad for nå Anonymkode: 11235...94d 9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dritirriterende med ansatte som ringer inn syke. Merkelig at vi sjefer så og si aldri er syke. Vi vet at dere lyver, vi vet du festa for hardt, at du er lat, at du drikker for mye, er spillavhengig, vi vet alt. Dere koster oss masse penger og tid, utakknemmelige, late «syke» arbeidstagere er en pest og pine. Anonymkode: 0222b...593 Ingen tror at du faktisk jobber som leder. Du prøver å kaste brannfakkel, og du får ikke til. Anonymkode: 1499b...f6d 33
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 Fyren er inkompetent. Han er sikkert en sånn som har fått sjefsjobb fordi han har jobbet der lenge eller fordi han var rask til å stable bokser. Eller så har han startet en liten butikk for seg selv fordi han aldri klarte å fullføre vgs. Anonymkode: 3fb86...612 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men om man lett blir syk, eller har plager som setter man helt ut så fortjener man dritten? Anonymkode: 1499b...f6d Da må man jo bare bytte jobb fordi da er jo ikke jobben noe for deg. I tillegg til at du koster firmaet enorme summer med penger. Anonymkode: 37902...b32 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dritirriterende med ansatte som ringer inn syke. Merkelig at vi sjefer så og si aldri er syke. Vi vet at dere lyver, vi vet du festa for hardt, at du er lat, at du drikker for mye, er spillavhengig, vi vet alt. Dere koster oss masse penger og tid, utakknemmelige, late «syke» arbeidstagere er en pest og pine. Anonymkode: 0222b...593 Derfor man ALLTID må sjekke ALLE referanser og å ha en lang prøvetid. Da får man luket bort mange. Anonymkode: 37902...b32 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da må man jo bare bytte jobb fordi da er jo ikke jobben noe for deg. I tillegg til at du koster firmaet enorme summer med penger. Anonymkode: 37902...b32 Tull. Man skal ikke diskrimineres for at man får lett infeksjoner, eller andre sykdommer/skader. Om man brekker ryggen i alpinbakken så kan ikke sjefen bli sur, forde ingen gode sjefer nekter sine ansatte å ha fritidsinteresser. Anonymkode: 1499b...f6d 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 Neste gang om du har omgangssyke, møt på jobb om du klarer. Sørg for å kaste opp på kontoret hans eller rett foran han! Anonymkode: fb937...e0c 9
Mrs Robinson Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dritirriterende med ansatte som ringer inn syke. Merkelig at vi sjefer så og si aldri er syke. Vi vet at dere lyver, vi vet du festa for hardt, at du er lat, at du drikker for mye, er spillavhengig, vi vet alt. Dere koster oss masse penger og tid, utakknemmelige, late «syke» arbeidstagere er en pest og pine. Anonymkode: 0222b...593 Tror dette er tull, men om det ikke skulle være det.. Høyt sykefravær og dårlige arbeidsmiljø skyldtes i stor grad et ledelsesproblem. Så kanskje en ide å ta seg en liten titt i speilet før du ranter om "udugelige ansatte". 14
RoH Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 Er vel lovlig tynt grunnlag for å mene noe om sjefen til TS. Er det en liten privat bedrift med 2-5 ansatte vil de gå konkurs som følge av at folk sykemelder seg til stadighet, er det et veldevert konsern eller en offentlig institusjon er det jo ikke så nøye om en er på jobben eller ikke. Fundamentalt forskjellige ståsted. Min erfaring som mellomleder, bedriftseier og ansatt er at det er de samme folka som går igjen. Lasset dras av stadig færre personer. 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 15 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Tror dette er tull, men om det ikke skulle være det.. Høyt sykefravær og dårlige arbeidsmiljø skyldtes i stor grad et ledelsesproblem. Så kanskje en ide å ta seg en liten titt i speilet før du ranter om "udugelige ansatte". Vet du hva? Det er ikke sjefens ansvar at folk ikke har arbeidsmoral. Dette er ikke noe barnehage, og voksen mennesker skal ikke dulles med hver bidige dag for å gidde å møte opp på jobb, og gjøre det de blir betalt for. Masse dårlige arbeidstakere der ute, noe NAV kan fortelle deg om mer i detalj! Anonymkode: 0222b...593 6
Mrs Robinson Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Det er ikke sjefens ansvar at folk ikke har arbeidsmoral. Dette er ikke noe barnehage, og voksen mennesker skal ikke dulles med hver bidige dag for å gidde å møte opp på jobb, og gjøre det de blir betalt for. Masse dårlige arbeidstakere der ute, noe NAV kan fortelle deg om mer i detalj! Anonymkode: 0222b...593 Men det er sjefens ansvar å skape et arbeidsmiljø som folk vil komme til for helt ærlig: har man en sur og gretten sjef og det er mye mistrivsel på jobb, man blir mistenkt for å sluntreunna ved sykdom, så snor man seg unna der man kan. Livet er for kort til å slite seg ut på en arbeidsplass man ikke blir satt pris på Bare sånn, liten heads up. Men ser at HR ikke er din sterkeste side. Antakelig ikke ledelse heller Endret 3. august 2020 av Mrs Robinson 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå