President Chimp Skrevet 4. august 2020 #81 Skrevet 4. august 2020 (endret) 4 minutter siden, MarieLo skrev: Heksebrenning kom til Norge pga vitenskap. Det var nytt og her regjerte religion. Litt som du driver med nå. Kristendom kontrollerte alt og mange kristne var skeptiske til vitenskap. Akkurat sånn du er mot new age. Og vitenskapen vil selvfølgelig si at alt intuitivt er bullshit, fordi da kan de holde folk nede og sørge for at de aldri innser hva som er løgner og ikke. Siden det er en vei mot å finne sannheten. Og unnslippe kondisjoneringen. Er det ikke logisk at de sier da at det er negativt? Heksebrenning har da ingenting med vitenskap å gjøre. Kristendommen undertrykket vitenskap. Det er derfor det heter The Dark Ages. Hørt om Galileo Galilei? Hva skjedde med han? Tror du må lese et par historiebøker. Vitenskapen sier at intuisjon er upålitelig. Det handler ikke om å holde noen nede, alle kan jo teste selv! Ta en hvilken som helst vitenskaplig teori og utfør eksperiment og test selv! Det er dette man gjør på skolen, nemlig for å lære om kritisk tenkning. Hvordan kan du teste eller eksperimentere på noe New Age sier? Det er umulig og det er langt mer indoktrinering det. Der har du faktisk ingen frihet til å dobbeltsjekke det som sies. Endret 4. august 2020 av President Chimp 4
Rant Skrevet 4. august 2020 #82 Skrevet 4. august 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Nei, jeg vet at det jeg sier stemmer pga intuisjon. Nei, du vet ikke at det stemmer pga. intuisjon. Det er noe du forteller deg selv. Du får så mange gode svar av @President Chimp, som er tålmodigheten selv. Men du evner ikke å besvare noen av hans spørsmål. Du argumenter med at folk ikke forstår hva du mener. Eller at man dømmer deg. Jo, vi forstår hva du skriver. Men innholdet du presenterer er kun påstander. Vi dømmer ikke. Man dømmer ikke om man retter opp i store faktafeil. Du derimot dømmer hver og én som ikke "forstår" hva du skriver. Slenger ut påstander om "hjernevask", det forteller meg ut i fra min intensjon at det foreligger mye projeksjon fra din side. At du tenker du og noen få andre sitter på fasiten, mens alle andre av verdens befolkning tar feil er en skummel grandios tankegang. Kjære du. Vær så god, tro absolutt hva du vil. Det har du din fulle rett til. Men vennligst la være å komme med påstander du ikke har bevis for. Det er absolutt ingen poeng her. 2
MarieLo Skrevet 4. august 2020 #83 Skrevet 4. august 2020 Akkurat nå, President Chimp skrev: Heksebrenning har da ingenting med vitenskap å gjøre. Kristendommen undertrykket vitenskap. Det er derfor det heter The Dark Ages. Tror du må lese et par historiebøker. Vitenskapen sier at intuisjon er upålitelig. Det handler ikke om å holde noen nede, alle kan jo teste selv! Ta en hvilken som helst vitenskaplig teori og utfør eksperiment og test selv! Det er dette man gjør på skolen, nemlig for å lære om kritisk tenkning. Hvordan kan du teste eller eksperimentere på noe New Age sier? Det er umulig og det er langt mer indoktrinering det. Der har du faktisk ingen frihet til å dobbeltsjekke det som sies. Jeg har fått nok, har andre ting å bruke tiden på. Ha en fin kveld videre. 1
Frøyamor Skrevet 4. august 2020 #84 Skrevet 4. august 2020 59 minutter siden, MarieLo skrev: Ja. Hvis hamsteret vil så. Sykt, men spennende 🐹😄 2
Energidronning Skrevet 4. august 2020 #85 Skrevet 4. august 2020 heksebrenning hadde faktisk en viktig underholdningsfunksjon, ikke bare juridisk eller teologisk. som med alle offentlige henrettelser i middelalderen! livet har vært kjedelig for det fleste, så dette var en del av showet
Søgni Skrevet 4. august 2020 #86 Skrevet 4. august 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, brudd på opphavsrett, avsporinger, og svar til dette. Søgni, mod.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #87 Skrevet 4. august 2020 1 time siden, MarieLo skrev: Ja. Hvis hamsteret vil så. Denne hypotesen kan etterprøves? Anonymkode: 67b32...634
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #88 Skrevet 5. august 2020 7 timer siden, MarieLo skrev: Det er ikke mine oppdagelser om du lurte på det. Og boken The law of One, the Ra material inneholdt mye av denne informasjonen jeg har videreformidlet. Tesla sine oppdagelser viser akkurat det samme om dette temaet. Å. Så du tenker ikke selv, altså? Du tror på noen andre som vet dette her? Akkurat som oss andre det, jo. Forskjellen på oss er bare at du har valgt å høre på noen som ikke aner hva de snakker om. Anonymkode: 2c0cd...726 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #89 Skrevet 5. august 2020 På 2.8.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev: Ting som jorda er flat, eliten består av reptiler fra en annen planet, vaksinering er en stor utryddningsplan, Anders Behring Berivik ersisterer ikke, chemtrails - vi blir sprayet med kjemiske gasser for å kontrollere befolkningen gjennom svekking av immunforsvaret og spredning av virus, korona skyldes 5G nettet osv. Tar jeg feil. Anonymkode: 67b32...634 Seriøst? 🤦🏻♀️ Ja du tar feil Anonymkode: 908f3...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #90 Skrevet 5. august 2020 8 timer siden, MarieLo skrev: Heksebrenning kom til Norge pga vitenskap. Det var nytt og her regjerte religion. Litt som du driver med nå. Kristendom kontrollerte alt og mange kristne var skeptiske til vitenskap. Akkurat sånn du er mot new age. Og vitenskapen vil selvfølgelig si at alt intuitivt er bullshit, fordi da kan de holde folk nede og sørge for at de aldri innser hva som er løgner og ikke. Siden det er en vei mot å finne sannheten. Og unnslippe kondisjoneringen. Er det ikke logisk at de sier da at det er negativt? 8 timer siden, MarieLo skrev: Logikk er bullshit. Anonymkode: 3f59d...6f6 1
Fysikeren Skrevet 5. august 2020 #91 Skrevet 5. august 2020 8 timer siden, I Grosny skrev: Hvorfor? Jeg tror at de som har en viss utdannelse og posisjon har noe å tape på å fronte konspirasjonsteorier. De kan til og med miste jobben. Derfor holder de klokelig kjeft. De ufaglærte risikerer ikke i samme grad å miste jobben og kan si hva de vil uten konsekvenser. Ellers må jeg si at konspirasjonsteoriene opplistet i startinnlegget er såpass rare at de mest sannsynlig er plantet av folk som jobber for generelt å svekke konspirasjonsteoretikeres troverdighet ved å lure dem til å tro på noe rart og fremstille disse som tullinger i tinnfoliehatter. Dette er ganske farlig. Alle som har lest et minimum av historie vet at konspirasjoner foregår i mange tider og på mange steder og er en ganske alminnelig type av maktkamp. Hele antikonspirasjonsteoretikertaktikken er en måte å skjerme konspirasjoner vekk fra oppmerksomhet . Man mister ikke jobben av å delta i anonyme spørreundersøkelser om hva man tror om konspirasjonsteorier. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå