AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Jeg hadde en godt betalt jobb med mye goder som jeg ble sykemeldt fra forrige august. (Jeg sliter mye med psyken etter å ha mistet hele familien min i en ulykke som 13-åring og i fjor smalt det, rett og slett. Jeg er 24 i dag.) Jeg kom tilbake på jobb i januar, men ble presset av HR til å si opp, så jeg gjorde det med en gunstig sluttpakke. Nå til høsten skal jeg begynne å studere i det små for å kunne drive med noe jeg virkelig vil, og fikk meg jobb som ringevikar i barnehage. ... Jeg merker nå at jeg angrer så sykt på at jeg sa ja til dette! Jeg liker barn, er glad i barn og ganske flink med barn. Så for meg 1-2 ganger i uka, men nå i begynnelsen ville de ha meg der 3 uker i strekk. Jeg har som sagt ikke jobbet siden august i fjor, og tror dette er alt for mye. Men jeg tør ikke si nei... (Barnehagestyrer var skikkelig dømmende på telefonen. Redd for at hu er en kjip dame og fikk litt det inntrykket etter den samtalen.) Hva kan jeg gjøre for å få sparken, rett og slett? Jeg vil ikke komme for sent på jobb eller oppføre meg noe annet enn fantastisk med barna, men jeg ønsker å få fyken. Kan jeg be de prioritere andre ringevikarer framfor meg? Hvor mange ringevikarer er det vanlig at en barnehage disponerer? Anonymkode: 28aed...d97
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Du er ringevikar og dermed ikke bundet til noen vaktplan. Du kan si nei som du vil. Dess mer du sier nei, dess mindre vakter blir du spurt om. Om du tenker styrer virker dømmende nå, hvordan tror du hun blir når du evt skal få sparken? Og hva med dine referanser? Anonymkode: 06bd5...74d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Bare si: "det passer ikke". Ikke forklar. Bare si dette, og fortsett å si det til de slutter å ringe. Anonymkode: 78382...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er ringevikar og dermed ikke bundet til noen vaktplan. Du kan si nei som du vil. Dess mer du sier nei, dess mindre vakter blir du spurt om. Om du tenker styrer virker dømmende nå, hvordan tror du hun blir når du evt skal få sparken? Og hva med dine referanser? Anonymkode: 06bd5...74d Jeg har tre skikkelig gode referanser fra forrige jobb så bekymrer meg ikke så mye for det Vil bare at de skal be meg så lite som mulig rett og slett 😭 Sliter med å si nei, og merker at jeg stresser mye med tanken på å ikke vite når jeg skal jobbe. Tror rett og slett den livsstilen ikke er noe for meg, men ja, jeg har jo sagt ja til det her, så skal jo holde det løftet, men jeg ønsker bare å bli spurt så lite som mulig... Kanskje å spørre om hvor mange andre ringevikarer de har og vise liten interesse kunne vært lurt. Vet de skal ansette til to 50% stillinger, men det er jeg VIRKELIG ikke interessert i, så får gjøre det klinkende klart. Anonymkode: 28aed...d97
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare si: "det passer ikke". Ikke forklar. Bare si dette, og fortsett å si det til de slutter å ringe. Anonymkode: 78382...7fa Ja, jeg får prøve det! Takk! Må man alltid være tilgjengelig som ringevikar? Hva om jeg ikke tar telefonen en morgen f.eks? Blir så stressa av å ikke vite. Anonymkode: 28aed...d97
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tør ikke si nei... (Barnehagestyrer var skikkelig dømmende på telefonen. Redd for at hu er en kjip dame og fikk litt det inntrykket etter den samtalen.) Du må begynne å si nei og ikke bekymre deg for hva andre tenker. Med det så føler jeg veldig med deg. ❤️ jeg sleit også med psyken i fjor og ble sagt opp nå etter mye panikk på jobb og kjip sjef. I livet har man seg selv. så ta vare på deg selv, og din tid. Ha respekt for deg selv og husk at du er sterk. tenk på alt du har greid så langt. det er helt utrolig. Stå på videre, og si nei til hun dama! Anonymkode: d8a87...59f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må begynne å si nei og ikke bekymre deg for hva andre tenker. Med det så føler jeg veldig med deg. ❤️ jeg sleit også med psyken i fjor og ble sagt opp nå etter mye panikk på jobb og kjip sjef. I livet har man seg selv. så ta vare på deg selv, og din tid. Ha respekt for deg selv og husk at du er sterk. tenk på alt du har greid så langt. det er helt utrolig. Stå på videre, og si nei til hun dama! Anonymkode: d8a87...59f Tusen takk for gode ord ❤️ Håper alt ordner seg for deg så fort som mulig ❤️ Anonymkode: 28aed...d97
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Altså. Det er lettere å si opp selv enn å prøve å få sparken. Hvorfor vil du gjøre deg mer upopulær en hva du blir om du bare sier opp selv... Anonymkode: c611b...d0a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå