Gå til innhold

Min bestemor har invitert 40 i 90 årslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mamma har lenge forsøkt å få henne fra et slikt selskap nå, men hun har hele tiden vært klar på at hun ville ha selskap.
Nå har hun leid et lokale som er beregnet på 40 mennesker og forventer at vi skal klare å holde avstand. 40 stk i dette lokalet vil bety at vi må sitte tett, og hun mener vi kan sitte med avstand.
1/3 av de som er invitert i er i risikogruppen grunnet alder. Resten av familien har tydeligvis ikke noen innvendinger mot dette og har samlet inn penger for å betale dette selskapet som en del av gaven til henne.

Jeg er helt oppgitt, og nekter å ha noe med dette å gjøre. Det samme sier mamma. Jeg håper virkelig at de igjen blir restriksjoner på dette med selskap. Jeg mener at det er totalt unødvendig å ha selskaper nå. 

Anonymkode: 38808...d04

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel fortsatt ikke lov med mer enn 20 stk i private lag, med mindre det er en offisiell arrangør og det er på et offentlig sted? 

Anonymkode: ca77d...33f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette kan være hennes siste bursdag, så jeg forstår hennes valg.

Anonymkode: e863b...c9f

Det samme sier hun også. Men det hadde vært trist om hennes siste bursdag også ble den siste for flere av de andre eldre hun har invitert. Vi er i en spesiell situasjon nå.

Ts

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan være hennes siste bursdag, så jeg forstår hennes valg.

Anonymkode: e863b...c9f

Problemet er vel at det kan bli hennes siste bursdag på grunn av selskapet! Skjønner du er oppgitt, TS. Vet ikke om jeg har noen gode råd. Prøve å leie et større lokale, kanskje? Hvis det er umulig å snakke fornuft med henne... Hun klarer ikke arrangere festen selv, går jeg ut fra, så da blir spørsmålet om dere skal overkjøre henne og ikke arrangere festen - men det blir selvsagt ikke god stemning av sånt...

Anonymkode: 7c84a...f05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel fortsatt ikke lov med mer enn 20 stk i private lag, med mindre det er en offisiell arrangør og det er på et offentlig sted? 

Det trodde jeg også, men det må det være. Det avholdes jo bryllup med mange flere enn 20 personer nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at det kan bli hennes siste bursdag på grunn av selskapet! Skjønner du er oppgitt, TS. Vet ikke om jeg har noen gode råd. Prøve å leie et større lokale, kanskje? Hvis det er umulig å snakke fornuft med henne... Hun klarer ikke arrangere festen selv, går jeg ut fra, så da blir spørsmålet om dere skal overkjøre henne og ikke arrangere festen - men det blir selvsagt ikke god stemning av sånt...

Anonymkode: 7c84a...f05

Ts her

Du traff spikeren på hodet der. Jeg føler meg som bremsen hele tiden her. Samtidig virker det som om resten av familien har glemt at vi er i en pandemi. Det hadde vært letter om vi var enige om dette.

Nei hun klarer ikke å gjøre noe selv, og forstår heller ikke alvoret. Hun tror egentlig ikke det er så farlig, og at dette med korona er hysteri.

Skrevet

De som er redde for smitte vil vel holde seg hjemme fra dette selskapet? 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du leier et lokale av typen grendehus er det godkjent. 

Anonymkode: ce465...8a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Både jeg og mamma har lenge forsøkt å få henne fra et slikt selskap nå, men hun har hele tiden vært klar på at hun ville ha selskap.
Nå har hun leid et lokale som er beregnet på 40 mennesker og forventer at vi skal klare å holde avstand. 40 stk i dette lokalet vil bety at vi må sitte tett, og hun mener vi kan sitte med avstand.
1/3 av de som er invitert i er i risikogruppen grunnet alder. Resten av familien har tydeligvis ikke noen innvendinger mot dette og har samlet inn penger for å betale dette selskapet som en del av gaven til henne.

Jeg er helt oppgitt, og nekter å ha noe med dette å gjøre. Det samme sier mamma. Jeg håper virkelig at de igjen blir restriksjoner på dette med selskap. Jeg mener at det er totalt unødvendig å ha selskaper nå. 

Om dere ikke kan sitte der uten at det er 1 m i mellom er det ikke lov basert på smittereglene. Hva sier utleier?

Anonymkode: ce465...8a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme sier hun også. Men det hadde vært trist om hennes siste bursdag også ble den siste for flere av de andre eldre hun har invitert. Vi er i en spesiell situasjon nå.

Ts

Da kan de jo la være å komme

Anonymkode: 9fa3e...313

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da kan de jo la være å komme

Anonymkode: 9fa3e...313

Det er jo ikke så enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Sinnsykt mye egoisme blant de eldre.

Anonymkode: e245a...e7c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk gamle, tenker bare på seg selv. De skal jo dø snart uansett liksom. Jeg tenker at jeg ville sagt at jeg dessverre ikke vil delta, hverken i å arrangere det, eller på selve festen grunnet at vi står i en pandemi. Moren din bør gjøre det samme. (Og resten av gjestene egentlig). Men de som vil komme, får jo bare komme. Bare hold deg unna dem de neste 10dagene.. Helt absurd at ikke folk forstår at denne typen samling er helt bak mål nå.

Anonymkode: 3bd55...8ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg var i like stort åttiårslag tidligere i sommer. Ingen syke i etterkant såvidt jeg vet. 

Hvis du er redd får du holde deg hjemme, det er ikke verre enn det. Men tenk på at det ikke er sikkert at bestemor får flere bursdager, korona eller ei. 

Anonymkode: 71ca5...4b1

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også på, dersom du hjelper til å arrangere dette. Også blir det smittebombe. Vil du ikke få jævlig dårlig samvittighet? Tenker bare på det hjernedøde brudeparet i Moss som sannsynligvis indirekte tar flere liv. Tenk hva slags samvittighet de må slite med framover!

Nei, hold deg unna med god samvittighet. Men hadde ikke giddet å få henne fra å stelle i stand denne festen vha andre. Alle vet om situasjonen, og må ta ansvar for seg selv.

Anonymkode: 3bd55...8ee

• Liker 7
Skrevet

Tja. Jeg var i like stort åttiårslag tidligere i sommer. Ingen syke i etterkant såvidt jeg vet. 

Hvis du er redd får du holde deg hjemme, det er ikke verre enn det. Men tenk på at det ikke er sikkert at bestemor får flere bursdager, korona eller ei. 

Det er jo ikke hovedproblemet, problemet oppstår vis nå det skulle finnes smitte blant deltagerne og disse drar denne smitten med seg videre til bla omsorgsboliger, som vi jo har sett ett eksempel av nå de siste dagene

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Apis skrev:

Det er jo ikke hovedproblemet, problemet oppstår vis nå det skulle finnes smitte blant deltagerne og disse drar denne smitten med seg videre til bla omsorgsboliger, som vi jo har sett ett eksempel av nå de siste dagene

Ja, man må stole på at folk ikke kommer hvis de har symptomer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man må stole på at folk ikke kommer hvis de har symptomer. 

Folk er smittsomme 2 dager før symptomene kommer. Dette står på FHI sine sider

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk er smittsomme 2 dager før symptomene kommer. Dette står på FHI sine sider

Ts

Du kjenner kanskje til gjestelisten? Er det mange som har vært utenlands i sommer? Eller reist med Hurtigruta nylig?.. 

Med god avstand og god hygiene så går det nok bra. 

• Liker 7
  • Opprett ny...