Gå til innhold

Ny jobb, hvordan gjøre god inntrykk?

Marissa

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny jobb på samme arbeidsplass, men en annen avdeling. Gleder meg veldig til å begynne, men samtidig vet jeg at her stilles større krav til faglig dynktighet, selvstendighet og samarbeidsevne enn tidligere, og at det er et mer hektisk miljø.

Jeg har fått gode anbefalinger av mine tidligere sjefer, og har god teoretisk utdannelse. Nå er jeg redd for ikke å gjøre godt nok inntrykk på jobb, og for å komme skeivt ut. Pga arbeidets karakter har jeg prøvetid, og innen denne er gått ut må jeg være kommet godt inni rutiner o.l

Noen som har forslag til hvordan jeg gjør et godt førsteinntrykk og hvordan jeg kan få et godt forhold til mine nye kolleger/sjef, og bli oppfattet som faglig dyktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

vær observang og tilpasningsdyktig i fht omgangsform og metoder! Ikke noe er mer irriterende enn en ny kollega som skal reformere/belære de andre fra første stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vær presis, smilende og åpen for innspill. Gjør akkurat litt mer enn du må, og vær effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Ta gjerne litt initiativ til å lære litt mer om avdelingen allerede før du begynner ved å snakke med de som jobber der når du treffer dem.

Vær ydmyk overfor de som har erfaring derfra, de setter også pris på at deres kompetanse blir verdsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pauline

Spør og lær! Det er ingen som forventer at du skal kunne alt før du begynner,men ved å spørre viser du interesse, ydmykhet og vilje til å lære!!! Det er kjempeviktig både for å bli kjent med folk og for å komme inn i jobben!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...