Gå til innhold

Plommetre uten plommer, men hadde massevis i fjor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et ca 7-8 år gammelt plommetre som de siste årene har gitt rikelig med frukt. I år er det ikke en eneste plomme på treet, men jeg mener at det blomstret tidligere i vår (mulig litt sparsommelig blomstring,  jeg husker ikke helt). Er dette normalt ? Treet ser ellers friskt og fint ut. 

Anonymkode: 27975...7fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var dårlig pollinering i år pga kald vår. Har vært mye skriverier i media om saken. 

Anonymkode: b897b...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig med plommer i år

Anonymkode: 6c5da...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Plommetre pleier å gi annenhvert år mye og lite. Det er iallfall min erfaring med mitt plommetre :) 

Anonymkode: c796c...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme med mitt plommetre, ikke en eneste plomme..

Det blomstret heller ikke i vår.

Anonymkode: 59227...4a0

• Liker 1
Skrevet

Her var det kaldt i mai, så dårlig med pollinering. Har noe plomme, men ikke mye. 

Dersom treet bærer mye frukt annenhvert år bør man beskjære kraftigere og ta bort noe kart det året det har mye. Grunnen til at det bærer lite frukt det neste året er fordi treet brukte opp all energien året før. Rett og slett sliten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Bra jeg ikke sa opp dagjobben for å bli plommebonde på heltid da 😁😘

Anonymkode: 27975...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vi i fjor også. Masse plommer altså.har lagt merke til at det ikke er noe i år.. men masse moreller da!! Driver ikke de med pollinering da? Kan ingenting om sånt jeg 😅

Anonymkode: 2d99d...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...