Gå til innhold

Angstdritt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Angstdritt!

Jeg vil ikke ha dette også nå, har nok å slite med fra før. Jeg orker ikke mer faenskap fra Guds side, iallfall ikke i dag. Tydeligvis er noen i fuskehumør, og har sett sitt formål: å ødelegge meg helt. Jeg er lei alt sammen, men kan ikke gå og legge meg engang fordi jeg fortsatt er på jobb. Planen er at jeg skal fortsette å være her til klokken ni i kveld.

Jeg drikker farris så det står etter, jeg har helt innpå med piller av diverse slag og litervis med kaffe. Ingenting hjelper, angsten lusker seg innpå, og jeg har mest lyst til å skrike. Men, neida, man skal holde seg i skinnet. Men det bedrar, det er vel ingen som i virkeligheten tviler på hvordan jeg egentlig føler meg, selv om jeg har satt opp et smil etter beste evne.

Livet mitt er og blir et skuespill...

Mon tro om noen ser det hvis jeg begynner å gråte her, bak kasseapparatet? En klovn er hva jeg er, ingen tvil om det, (kanskje er det derfor rettere å si at mitt liv er sirkus?). Eller om jeg sniker meg lutrygget inn på personalrommet, for bare å svelge enda en pille, eller lage bare et bittelite sår på armen. Kanskje det hjelper meg til å overleve neste halvtime. Men resten av dagen? Eller uken.... året?

Jeg blir nok sittende er og glo på skjermen, som alltid. En nikkedukke som ikke gjør hva som kreves for mitt eget beste. Dum, er hva jeg er...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære, stakkars Kid-a. Nå må du snart sykemelde deg! Ikke for å putte i deg tabletter for å bli bra, men for å koble fullstendig ut. Du må ikke la jobben din ta fullstendig knekken på deg! jeg har sett innlegg fra deg flere steder, og det virker som om du sliter fælt for tida. Det er faktisk mulig å gå til en lege og si at du sliter med søvnproblemer, angst og stress. Kanskje dere har en bedriftshelsetjeneste? Uansett burde det jo være et signal til ledelsen at folk jobber seg sjuke på arbeidsplassen. Skjønner at det rimer dårlig med det at man helst vil gjøre sitt beste og det aldri er bra nok, men vi er faktisk bare mennesker, og det innebærer visse begrensninger...Selv om du ikke har tid eller ork til så mye, ta deg i hvertfall tid til en tur til legen.

Skrevet

Det var Wondergirl, som glemte å logge meg inn.

Skrevet

Kid, går det bra med deg?

Blir nesten litt bekymret her, jeg :blunke:

klem fra meg!

dorian :briller:

Skrevet

Problet, venner.... er at jeg går på skole. En krevende linje. I tillegg er det denne jobbinga.

Nå har jeg spist en pille, og formen er ok. Sitter på skolen og får ikke gjort noe som helst.

Skriver vel mer senere. Må passe meg litt nå... re så mange folk rundt meg. Takk for svar, iallfall!

Kid

Skrevet

Åja, jeg så for meg en tyrannisk arbeidsgiver...Men det er jo ikke så lett å sykmelde seg fra skolen uten å måtte ta igjen ting en går glipp av. Da er det i hvertfall en mager trøst at det tar slutt en gang...Er de andre like stressa som deg? Du setter ikke veldig høye krav til deg selv og hva du skal greie, da?

Gjest Hope - ikke pålogget
Skrevet

Glad i deg jeg...

*klemmer Kid-aen min masse*

Sorry at jeg har vært opptatt i det siste, mye å gjøre osv.

Ta vare på deg selv, da!

Masse klemmer fra Hope

Skrevet

Hei på deg!

Dette går så bra så.

Har bare lyst til å gi deg noen råd som jeg tror kan være gode råd. Sørg for å få i deg skikkelig mat når du sliter med angst etc. Ha et variert kosthold. Og hvis du klarer det: Dropp kaffen. Tom mage og kaffedrikking stimulerer kroppslige følelser som kan oppleves som angst. Viktig også å slappe mye av. Sørg for faste rutiner for når du legger deg og når du står opp. osv osv.... Nå er jeg litt mammete visst..

Håper det går bra med deg

Ella

Skrevet

Bare et spørsmål, MÅ du jobbe i tillegg til skolen f.eks? Og kanskje du ikke trives i den jobben din? Finne en annen? Når man sliter med slike ting så er det ofte smart å prøve å finne ut hvorfor, for så å gjøre noe med de tingene... Håper det ordner seg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei..

Jeg er gjerne helt på jordet nå men du høres mer deprimert ut enn angst.. Sikkert mye jeg ikke har fått med meg om din situvasjon.. men ville bare si at jeg også har angst/deprisjoner.. min lege gav meg sovetabletter og "lykkepille" - var 24 år da.. er vel litt bitter i ettertid for at jeg ikke fikk skikkelig hjelp - kjenner et par som går til psykriatrisk sykesøster de syns det er helt topp! Jeg har slutta på tabelttene men får ennå angsten snikene når jeg står i kassa på rimi for og betale matvarer.. må are slippe alt for og komme meg ut! ikke noe kjekk situvasjon- mwen prøver og oppsøke "mine farer" for og mestre dem litt etter litt..

*sandra*

Skrevet

Ja, det er depresjon også. Den har vært der en stund... men angsten har kommet nå nylig, egentlig. Oftere og oftere. De tror det er panikkangst.

Skal til psykiateren min på tirsdag, tenkte jeg skulle spørre etter noe angstdempende, eller noe annet. Jeg holder ikke ut dette. Det går ikke an å spise hyppere til enhver tid, heller... men når tilgjengeligheten er der, og valget står mellom det og flytoget... blir det den lille blå djevelen.

Jeg vet at det er farlig og ulovlig. Jeg vet at det bare er en utsettelse av problemet. Men allikevel, jeg klarer ikke å la være. Det er en god rus, og den hjelper... jeg blir avslappet, og slipper både angsten og meg selv en liten stund.

Er på jobb igjen i dag. Det går bedre, men en merkelig apatisk følelse siger inn over meg. Jeg forsvinner inn i meg selv, og har vanskelig for å finne veien ut igjen. I dag har angsten holdt seg unna. Men noe er der. Noe murrer i skyggen og bare venter på å angripe meg med nebb og klør.... noen morer seg med å ødelegge meg.

Jeg vil ikke være med på leken!

Skrevet

Skjønner du har det vanskelig :(

Men over tid er slett ikke hyppere en bra løsning på det. Ikke bare blir en mer glad i dem, de er ekstremt vanedannende, og en blir fort tolerang og en øker doseringene. De kan ikke sammenlignes med beroligende som valium, vival osv. Men det vet du sikkert :-?

Har du prøvd å gå til legen din og evn benytte deg av piller som er ment for angst/depresjon? Helt sikkert et bedre alternativ over tid.

Gir deg ikke samme rusen, men sikkert ikke alle bivirkningene ved det heller.

Henna

*ønsker deg lykke til*

Gjest doriansen
Skrevet

Hei Kid!

Men du må ikke la denne angsten ta overmakten?

Fremfor alt:

R.E.L.A.X

Du har massevis av tid, og det er ingen andre enn deg selv som presser deg! Det gjelder å "flyte med" samfunnet rundt deg, og å la ting/følelser som ikke teller gå rett i søppekbøtta. DU bestemmer hva som teller, sant?

Det nytter ikke å forkle seg ved hjelp av hyppere, du er den samme for andre allikevel. Så det er bare deg selv du lurer. Slike ting KAN hjelpe for en stund, men er farlige og voldsomme.

Du må gå mye mer nennsomt til verks hvis du virkelig skal kvitte deg med denne angsten.

Først må du finne ut: er det en fremtid for deg her i verden, slik det virker å være for de fleste andre?

Hvilke drømmer har du? Egentlig?

Hva liker du å gjøre nå, og hvorfor liker du å gjøre det?

Hvis du ser en fremtid, vel, gjør noe med den - hvis ikke: finn ut hvorfor du ikke ser denne fremtiden.

Er det for store avvik mellom din egen drøm om en framtid og den forventningen omgivelsene legger på deg?

Velkommen i klubben :ler:

Slike ting er det ikke noe å gjøre med, det eneste som hjelper er å filtrere bort all "støy" slik at du kan fokusere på DINE mål.

Det beste som hjelper mot angst er å vite nøyaktig hvem du er og hva du står for, og du er den eneste som vet dette.

Hvis du forandrer deg, omfavn forandringen og gjør den til en del av deg i stedet for å stritte i mot! :blunke:

Alle forandrer seg ENORMT i løpet av livet, og den Kid du er i dag er neppe den samme om 30 år.

Eller 5.

Å forandre seg er skummelt :ler: men hvis du tar tak i det mens det skjer er det lettere å fordøye (og å påvirke...!)

Viktig underveis å huske at det finnes mange forskjellige verdi-skalaer her i verden - det er ikke nødvendigvis den kommersielle som gjelder, selv om de gjerne vil ha oss til å tro det.

Og det finne like mange forskjellige måter å leve på.

Hvem kan si om en person som lever som rik børsmegler i London er "rikere" enn en som lever som forfatter på Hedmark? Ellers som blitzer i Oslo? Eller bonde i Iran?

Det må jo bli opptil den personen å definere hva rikdom er?

Det er egentlig dette som gjør dop så farlig når man forandrer seg, for dopet medfører sin EGEN forandring på sinnet, enten du vil eller ikke.

Det trenger ikke nødvendig være bare negativt, men du får da TO forskjellige forandringer å holde styr på...

Og dop har sin egen verdiskala med dopet selv i sentrum, og der er det ikke plass til andre ting...så pass på.

Så hvis du greier å holde sånn passe rede på hvem du er mens du forandrer deg, og plasserer menneskene rundt deg på riktig verdiskala, blir det lettere å akseptere samfunnet og du blir en lykkeligere person.

Jeg kan nesten garantere det :briller:

dorian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...