Gå til innhold

Har du tidligere mistenkt autisme uten at det var det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har mistenkt at barna deres hadde autisme (pga lite øyekontakt og stimming+ andre autismerelaterte symptomer) og så viste det seg i ettertid at barnet var helt friskt?

Anonymkode: 7f309...e18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mistenkte autisme, viste seg å være sterk adhd. 

Symptomene vi opplevde var: Veldig evnerikt barn som har vansker for å få vist hva hen kan, for er ikke interressert i å vise frem. Kan svare ekstremt bokstavelig på spørsmål. Kan være frekk/direkte uten å mene det. Snakker helst på engelsk. Er ikke så veldig glad i jevnaldrende, bryr seg ikke om sosial status. Har noen interesser som er veldig sterke og har et rikt liv innenfor de interessene.

Hen gir øyekonakt, men er ikke alltid interessert i å se folk i øynene, litt situasjonsbetinget. Kan ha problemer med å se opp fra en spennende bok/film, da må jeg fysisk slå av tv/ta bort boka.

Anonymkode: f052e...641

AnonymBruker
Skrevet

Psykologen mistenkte meg for autisme. Har ikke autisme. Surprise bitch, jeg er bare kald, smartere enn alle jeg noen gang har møtt, og blottet for sosial angst. 

Anonymkode: 39e57...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Psykologen mistenkte meg for autisme. Har ikke autisme. Surprise bitch, jeg er bare kald, smartere enn alle jeg noen gang har møtt, og blottet for sosial angst. 

Anonymkode: 39e57...6c2

Mulig psykopat da

Anonymkode: 529cf...9e0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Sønnen min hadde omtrent alle tegnene i boken på autisme å hadde en oppførsel som var veldig uvanlig.Nesten alt jeg leste om autisme stemte på sønnen min og bhg var enig at det kanskje kunne være det. Helsesøster og familien trodde også det kunne være autisme. Men han ble utredet å de kom til konklusjonen at det ikke var autisme. Jeg var ikke enig å tenkte lenge at hun tok feil. Sett nå i etterkant så ser jeg at kom frem til rett konklusjon. For etter ha gått noen månender på skolen å blitt skikkelig trygg så forsvant omtrent alt av tegn på autisme.Nå er barnet 8 år å han har forsatt ingen diagnose noe jeg mener er rett.

Anonymkode: 129f1...6b2

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Sønnen min hadde omtrent alle tegnene i boken på autisme å hadde en oppførsel som var veldig uvanlig.Nesten alt jeg leste om autisme stemte på sønnen min og bhg var enig at det kanskje kunne være det. Helsesøster og familien trodde også det kunne være autisme. Men han ble utredet å de kom til konklusjonen at det ikke var autisme. Jeg var ikke enig å tenkte lenge at hun tok feil. Sett nå i etterkant så ser jeg at kom frem til rett konklusjon. For etter ha gått noen månender på skolen å blitt skikkelig trygg så forsvant omtrent alt av tegn på autisme.Nå er barnet 8 år å han har forsatt ingen diagnose noe jeg mener er rett.

Takk for svar. Fikk du svar på hva som kan ha forårsaket autismesymptomene, og hadde han dem lenge?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Fikk du svar på hva som kan ha forårsaket autismesymptomene, og hadde han dem lenge?

Veldig utrygg i barnehagen og de mente han er høysensitiv,sa både hun som utredet han og en fra Lavterskeltilbud som observerte han i barnehagen. Lavterskeltilbud kom inn ettersom jeg som han utagerte helt ektremt i barnehagen itellegg til uvanlig oppførsel ellers også.Itellegg var han også veldig umoden for alderen.

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet mitt var veldig ungt mistenkte jeg det. Bhg var enig i at det kunne være noe. 

-lite øyekontakt 

-ignorerte andre barn. Hadde ingen interesse. 

-lekte ikke, bare vandret rundt og rundt bhg i utetiden. 

-reagerte ikke når jeg kom for å hente. Kunne gå rett forbi meg, når jeg satte meg på huk med armene ut for å klemme. 

-ved levering i bhg: gikk rett inn uten å si hadet til meg. Snudde seg ikke etter meg. 

-ukritisk til hvem som trøstet hvis han falt. Normalt vil barn strekke seg mot mor. Han enset liksom ikke hvem som gjorde det. 

Før vi kom igang med utredningen, var det som om han bare våknet. og er nå en sosial og fornøyd 9 åring.

Han har fremdeles en spesiell personlighet og spesielle interesser, men hverken skole eller helsesykepleier er bekymret for at det kan være noe autistisk.

Han sliter dog med litt angst, og dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 6a3df...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom han utagerte helt ekstremt*

AnonymBruker
Skrevet

Ja, skolen mistenkte at sønnen vår hadde autisme, men det visste seg at det var problemer med hørsel og ADD. 

Anonymkode: 068a4...5c9

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet mitt var veldig ungt mistenkte jeg det. Bhg var enig i at det kunne være noe. 

-lite øyekontakt 

-ignorerte andre barn. Hadde ingen interesse. 

-lekte ikke, bare vandret rundt og rundt bhg i utetiden. 

-reagerte ikke når jeg kom for å hente. Kunne gå rett forbi meg, når jeg satte meg på huk med armene ut for å klemme. 

-ved levering i bhg: gikk rett inn uten å si hadet til meg. Snudde seg ikke etter meg. 

-ukritisk til hvem som trøstet hvis han falt. Normalt vil barn strekke seg mot mor. Han enset liksom ikke hvem som gjorde det. 

Før vi kom igang med utredningen, var det som om han bare våknet. og er nå en sosial og fornøyd 9 åring.

Han har fremdeles en spesiell personlighet og spesielle interesser, men hverken skole eller helsesykepleier er bekymret for at det kan være noe autistisk.

Han sliter dog med litt angst, og dårlig selvtillit. 

Anonymkode: 6a3df...c7d

Endret dere på noe kosthold før forandringen skjedde eller bare ‘vokste’ han det av seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...