Gå til innhold

Svimmel før mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_
Skrevet

Jeg skal ha mensen og blir veldig premenstruell før mensen.

Nå i det siste dagene har jeg også følt meg utrolig svimmel, og det er ubehagelig og jeg blir livredd av sånt. Skal ha mensen nå hvert øyeblikk.

Er det vanlig å bli svimmel før mensen?

Skrevet

Ja, jeg pleier å bli svimmel.

Skrevet

Ja, helt normalt. Går og svimer rundt dagene før, jeg. Ubehagelig.

Skrevet

Hmm, det har jeg aldri tenkt på.

Svimmel, sånn at jeg må gjerne holde meg i dørkamer eller lignende når jeg reisre meg, det er jeg i perioder. Men om det faller smmen med mensen... det har jeg aldr itenkt på (kan nå vær fler emåneder uten for min de da, så det e ikke ved hver mens i alle fall, men kanskje noen? )

Svimmel har jeg også vært den siste uka (men nå har jeg null peil på når neste mens kommer, det er 65 dager siden sist, me jeg har nylig sluttet på p-piller og vet at det nok er rot i syklusene mine) men det tror jeg like mye kommer av at det er så varmt, og jeg har lagt mye i sola, noe jeg ellers ikke gjør så ofte....

Det er sikkert ikke noe farlig at du er svimmel i alle fall, og kan mulgens være pga mensen som er åp vei ja. Det sises jo at pms og tidleig graviditet gir mye av de samme symptomene fordi det er de samme hormonene som raserer kroppen din, og svimmel er jo i alle fall et slikt tegn, så det er meget mulig at det er normalt i pms-dager ja

Gjest Guest
Skrevet

Jeg blir ikke det, tror jeg. Men det høres ganske logisk ut. Svimmelhet kan vel skyldes jernmangel, feks, og jeg vil tro at kroppen på en måte "forbereder seg" til mens og blodtap... Dessuten påvirkes vel væskebalanse og alt, kanskje også blodtrykk?

Skrevet

Ja! Det er vanlig.

For ca et år siden besvimte jeg og ble kjørt til legevakta for sjekk. Rett etterpå kom mensen.

Fastlegen min har jobba på legevakten i fire år før han ble fastlege, og han forteller at det er "vanlig" å få inn besvimende jenter som er premenstruelle. Jeg er selvsagt sjekka opp og ned og i mente, og alle prøvene mine er fine. Konklusjonen var altså at besvimelsen skyldtes at jeg skulle ha mensen.

Legen min forklarte at rett før mensen, kan av og til blodtrykke falle som en stein, og det er da man blir svimmel (og i verste fall besvimer). Denne opplysningen plasserte alle brikkene på plass for min del, for jeg går av og til rundt og er svimmel. Hvis jeg sjekker kalenderen, finner jeg ut at det ikke er grunn til bekymring, det er bare mensen-svima.

Gjest Daniella_
Skrevet

Takk for svar.

Ble roligere nå :)

Det har vært så ille at jeg har måtte holde meg fast i dørkarmer og lignende, men siden mensen er rett rundt hjørnet så er det nok derfor.

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg er kjempesvimmel nå,og venter mensen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...