AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Hei. Før jeg ble gravid så jeg så frem til det! Struttende mage i fine, stramme kjoler. Har alltid synes at gravide damer er så vakre! Trodde jeg skulle gløde og trives som gravid! Så sitter jeg her - 15 kg tyngre og fortsatt 2 mnd igjen til termin. Magen er grei nok den, ikke så veldig stor egentlig. Derimot lår, armer og ansikt.. har lagt på meg mye disse stedene.. Vondt i rygg, føttene verker, sure oppstøt og valker på ryggen. Ikke har jeg energi lengre heller og våkner gjennomsvett og tissetrengt flere ganger om natten. Gråter for ingenting, blir sint på mannen bare han mister en popcorn på gulvet.. synes så veldig synd på meg selv!! Eneste som mangler nå er strekkmerkene og bekkenløsningen. Jeg vet jeg lager et nytt liv og jeg er såklart veldig takknemlig for det!! Men føler det er så tabu og ikke trives som gravid og med kroppen sin. Gleder meg bare til å få babyen ut og bli meg selv igjen, både fysisk og psykisk. Føler ikke kompleksene mine blir tatt på alvor, først når jeg begynte å gråte over vektoppgangen min hos jordmør møtte jeg forståelse for første gang. "Du er jo gravid, det er helt normalt" sier samboeren min, føler lite støtte derifra. Skjønner ikke hvorfor hele kroppen min forandrer seg sånn når andre har den samme kroppen bare med en fin kul på magen.. Anonymkode: 5498e...19e 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor hele kroppen min forandrer seg sånn når andre har den samme kroppen bare med en fin kul på magen.. Kanskje fordi du har lagt på deg 15 kilo i 7. måned. Det er masse ekstrakilo. Anonymkode: d18c0...7b7 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Samboeren din har jo helt rett, det er normalt. Alle disse forandringene er helt normale, og ganske dritt til tider. Svangerskap kan av og til være en ganske ensom drittjobb, og det er normalt å føle det sånn, hvertfall mot slutten. Snart er det over, og du glemmer kanskje alle plagene du hadde i svangerskapet. Hatet å gå gravid selv, gikk opp over 20 kg, gikk langt over termin, bekkenløsning, sopp i huet og ræva, elefantføtter og alt det der. Nå er ungen 2 år, og jeg lengter så mye etter å være gravid at jeg blir sjalu når jeg ser gravide damer😅 Husk at det er verdt det, og det vil gå over! Anonymkode: 097d7...fb0 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi du har lagt på deg 15 kilo i 7. måned. Det er masse ekstrakilo. Anonymkode: d18c0...7b7 Herregud så unødvendig. Det er helt normalt. Anonymkode: 097d7...fb0 20
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud så unødvendig. Det er helt normalt. Anonymkode: 097d7...fb0 Nei, det er jo ikke det. De færreste ligger på seg så mye. Anonymkode: d18c0...7b7 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jo ikke det. De færreste ligger på seg så mye. Anonymkode: d18c0...7b7 For noe sprøyt. Det er helt normalt. Anonymkode: 34790...f01 11
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er jo ikke det. De færreste ligger på seg så mye. Anonymkode: d18c0...7b7 Tull. babyen veier kanskje 2-3 kg, så har man fostervann, morkake, økt blodmengde og kanskje en del vann i kroppen. Det er normalt å få litt ekstra fett på kroppen, da kroppen forbereder seg på å produsere mat til babyen som kommer. La på meg 25 kg! Gikk ned 15 kg den første mnd etter fødsel, og nå to år etter er jeg tilbake til start for lengst, uten endret kosthold eller mer trening. Anonymkode: 097d7...fb0 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For noe sprøyt. Det er helt normalt. Anonymkode: 34790...f01 Men ts spør hvorfor andre ser fin ut med bare en liten kul på kroppen. Vel, svaret er jo at de ikke har lagt på seg så himla mye. Det er sannheten enten man liker det eller ikke. Selvfølgelig er det mange som legger på seg flere kilo, men da ser de ut deretter også. Ikke unormalt, men ikke noe å klage over. Anonymkode: d18c0...7b7 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Det jeg ikke har forståelse for er at noen faktisk trives med å være gravide. Skjønner deg veldig godt! Anonymkode: bde50...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull. babyen veier kanskje 2-3 kg, så har man fostervann, morkake, økt blodmengde og kanskje en del vann i kroppen. Det er normalt å få litt ekstra fett på kroppen, da kroppen forbereder seg på å produsere mat til babyen som kommer. La på meg 25 kg! Gikk ned 15 kg den første mnd etter fødsel, og nå to år etter er jeg tilbake til start for lengst, uten endret kosthold eller mer trening. Anonymkode: 097d7...fb0 To år?! Jeg var tilbake til startvekt etter to uker. Ca 12 kilo er "babykilo". Anonymkode: d18c0...7b7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Skjønner deg så godt! Jeg er ikke engang i andre trimester, men allerede nå mistrives jeg sterkt. Jeg har truende abort, og har dermed fått beskjed om å hvile mest mulig. I kombinasjon med dét må jeg i tillegg spise ofte så jeg ikke blir intens kvalm, så jeg føler jeg eser ut for hver eneste dag. Tør ikke veie meg engang 😔 Er dvask, bleik, slapp og ekkel. Gruer meg til de neste 6 månedene 😔 føler meg overhodet ikke glødende og vakker! Anonymkode: 9b748...083 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: To år?! Jeg var tilbake til startvekt etter to uker. Ca 12 kilo er "babykilo". Anonymkode: d18c0...7b7 Jeg sier ikke at jeg har fasiten, jeg sier bare at du hvertfall ikke har den. Normalt kan være ganske mye, alt etter hva som er rett for kroppen. Usmakelig med folk som mener at det eneste rette og normale er måten de gjorde det på. Anonymkode: 097d7...fb0 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: To år?! Jeg var tilbake til startvekt etter to uker. Ca 12 kilo er "babykilo". Anonymkode: d18c0...7b7 Så deilig det må være å være perfekt da 🙃 Anonymkode: 9b748...083 15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg så godt! Jeg er ikke engang i andre trimester, men allerede nå mistrives jeg sterkt. Jeg har truende abort, og har dermed fått beskjed om å hvile mest mulig. I kombinasjon med dét må jeg i tillegg spise ofte så jeg ikke blir intens kvalm, så jeg føler jeg eser ut for hver eneste dag. Tør ikke veie meg engang 😔 Er dvask, bleik, slapp og ekkel. Gruer meg til de neste 6 månedene 😔 føler meg overhodet ikke glødende og vakker! Anonymkode: 9b748...083 Truende abort på hvilken måte? Og du må hvile? Dette høres ut som informasjon du enten har googlet deg til eller fått av en dårlig lege. Anonymkode: 79f35...d71
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ikke at jeg har fasiten, jeg sier bare at du hvertfall ikke har den. Normalt kan være ganske mye, alt etter hva som er rett for kroppen. Usmakelig med folk som mener at det eneste rette og normale er måten de gjorde det på. Anonymkode: 097d7...fb0 12 kilo er fasiten. Anonymkode: d18c0...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så deilig det må være å være perfekt da 🙃 Anonymkode: 9b748...083 Det var ganske deilig å ikke bli skikkelig feit pga en graviditet ja. Men perfekt vil jeg ikke si at jeg er. Anonymkode: d18c0...7b7 2
ntrane Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Samboeren din har jo helt rett, det er normalt. Alle disse forandringene er helt normale, og ganske dritt til tider. , sopp i huet og ræva, Anonymkode: 097d7...fb0 Hvorfor så mye sopp? Nysgjerrig🤪
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Truende abort på hvilken måte? Og du må hvile? Dette høres ut som informasjon du enten har googlet deg til eller fått av en dårlig lege. Anonymkode: 79f35...d71 Overhodet ikke Google. Jeg blør i ukesvis, og fått beskjed av både fastlege, gynekolog og jordmor om å hvile, ikke stresse og ta det mest mulig med ro. Er sykmeldt også, tiltross for at jeg kun har kontorjobb. Jeg er normalvektig, og tviler på at vekten har økt så drastisk, men man føler seg ikke akkurat så fresh når man går sånn. Anonymkode: 9b748...083 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 Jeg tenker at du ikke burde hatt de forventningene. Hvem har sagt at gravide kun legger på seg på magen? Jeg forventet å se fæl ut, og det var akkurat det jeg gjorde. Anonymkode: c5807...f1e 4
Frøyamor Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 Enig. Føler og er feit og ekkel. Ja, søt babybump, men ikke så søte fleskete armer og lår. Uke 30 og lagt på meg 10kg til nå. Her blir heller ikke kompleksene tatt på alvor, jordmor bare snakker det vekk med «det er normalt». 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå