AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Kom i en liten konflikt pga en bagatell. Det var min feil, men det var ikke noe jeg hadde gjort med vilje. Jeg ordnet selvfølgelig opp i det da jeg fikk beskjed om det. Greia er at da jeg fikk beskjeden om det jeg hadde glemt, så sa de i fra på en så utrolig frekk måte. Fordi de var så frekke, ble jeg irritert, og litt sur. Jeg sa beklager og at jeg skulle fikse det, og prøvde å forklare at jeg rett og slett bare hadde glemt det. Det var ikke bra nok, og jeg fikk bare utrolig frekke kommentarer tilbake. Til slutt sa jeg, rimelig irritert, at det må da gå an å snakke til folk på en ordentlig måte! Da ble de bare enda surere, og det hele ble blåst ut av proposjoner. Da fikk jeg virkelig høre det! Prøvde jeg å forklare mer eller svare tilbake, fikk jeg så ørene flagret. De tålte ikke kommentaren min. Jeg orket til slutt ikke svare mer tilbake, fikset det jeg skulle gjøre, og dro. Men har tenkt litt over det i etterkant. Det var jo fordi jeg sa det jeg sa om å snakke ordentlig til folk, at ting ble verre. Jeg kunne jo bare holdt kjeft, smilt og nikket og bare sagt: «beklager så mye! Jeg skal fikse det!», sånn for å ikke fyre opp under det hele. Samtidig følte jeg jo at de har ikke rett til å stå der og være frekke mot meg pga småting. De kunne jo bare sagt noe sånt som: «Hei, det her er ikke i orden. Fikser du det?». Men det var heller noe sånt som: «Har du tenkt å fikse det her, eller er det meninga at det skal stå sånn og være til irritasjon for alle?» - Og la ord i munnen på meg, og sa noe som: «Men hvis du ikke VIL fikse det nå, så får vi bare kjøre det på dynga, også får du betale for nytt». Selv om jeg sa at jeg skulle fikse det. Dette var forresten ingen jeg kjente personlig. Kommer aldri til å møte de igjen. Hvordan gjør dere det i sånne situasjoner? Sier fra at det ikke er greit, og tar konflikten? Eller bare overser det, nikker og sier ikke så mye? Du kommer ikke til å se de igjen, så det bryr ikke deg om noen du ikke kjenner er frekke mot deg en dag. Kom gjerne med egne eksempler. Anonymkode: 29b2f...a53
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 I dag sier jeg tydelig i fra, er så lei a folk som ikke kan oppføre seg. Også bare kutter jeg de ut 🙂 Anonymkode: 36c90...352
Bikbokelsker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Spørs absolutt hvem det er. Jeg trekker gjerne på skuldrene og tenker jaja du var da jævlig sosialt ukalibrert. Tar det ikke personlig.0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Hvis det er på oppdrag i et serviceyrke, så bør man bare bite det i seg, tenke sitt, gjøre jobben sin og dra. Ellers, ikke finn deg i det. Anonymkode: e8eaa...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, Bikbokelsker said: Spørs absolutt hvem det er. Jeg trekker gjerne på skuldrene og tenker jaja du var da jævlig sosialt ukalibrert. Tar det ikke personlig.0 Jeg er nok en person som tar sånne ting litt personlig, også sier jeg fra. Men orker egentlig ikke å krangle. Syns bare det er unødvendig å være frekk når det går an å være saklig. 😅 Jeg får øve meg på å gi mer blaffen. Jeg kan ikke forandre folk. Ts Anonymkode: 29b2f...a53
Bikbokelsker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er nok en person som tar sånne ting litt personlig, også sier jeg fra. Men orker egentlig ikke å krangle. Syns bare det er unødvendig å være frekk når det går an å være saklig. 😅 Jeg får øve meg på å gi mer blaffen. Jeg kan ikke forandre folk. Ts Anonymkode: 29b2f...a53 Tror du sparer deg mye energi ved å bry deg mindre. Noen er bare sånn og da må man bare ta de for det de er; sosialt ukalibrerte. Litt ko-ko.
Morten1 Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Kommer jo litt ann på. Altså det du skriver virker det som om at du har ødelagt noe, av og til er det veldig irriterende når folk ødelegger ting, sier de skal fikse det og gjør det ikke. Så står man der når man trenger denne tingen og da hadde jeg blitt rimelig irritert om det var fortsatt ødelagt. Da kan det fort komme noen frekke gloser fra meg. Når det kommer til å få slengt frekke ting mot meg så varreier det jo utifra forløpet, men jeg kan fort være frekk tilbake hvis det er snakk om bagatell ting, men har jeg faktisk dritet meg ut så ignorerer jeg det frekke og sikser det. 2
KillerKitty Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Jeg sier i fra hvis jeg blir vitne til at noen er frekke mot andre, men bryr meg ikke noe særlig om noen er det mot meg. Folk er folk.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 1 hour ago, Morten1 said: Kommer jo litt ann på. Altså det du skriver virker det som om at du har ødelagt noe, av og til er det veldig irriterende når folk ødelegger ting, sier de skal fikse det og gjør det ikke. Så står man der når man trenger denne tingen og da hadde jeg blitt rimelig irritert om det var fortsatt ødelagt. Da kan det fort komme noen frekke gloser fra meg. Når det kommer til å få slengt frekke ting mot meg så varreier det jo utifra forløpet, men jeg kan fort være frekk tilbake hvis det er snakk om bagatell ting, men har jeg faktisk dritet meg ut så ignorerer jeg det frekke og sikser det. Jeg anonymiserte historien veldig. Var flere ting som skulle gjøres, men så hadde jeg glemt å gjøre den ene tingen. Tok meg 10 min å ordne det. Var ingenting som var ødelagt. Bare noe som skulle ordnes i stand, men som var min oppgave. Hadde blitt litt oppgitt om det samme skjedde meg, men da hadde jeg sagt fra på en saklig måte. Her la de liksom på masse frekke replikker som var helt unødvendige. Som å prate med en fjortiss midt i ungdomstrassen. Skulle tro verden gikk under😅. Jeg hadde nesten skjønt det om jeg nektet å fikse det eller var sur helt fra starten. Men de startet med en frekk replikk, jeg sa beklager, jeg skal fikse det, og prøvde å forklare at jeg hadde glemt det, men så bare fortsatte de å være frekke. Da ble jeg sur. Hadde de bare vært irriterte eller sure, hadde jeg nok ikke brydd meg like mye. Men de var direkte frekke og ufine. Selv etter at jeg sa unnskyld, jeg skal fikse det. De sto og snakket stygt til meg selv når jeg satte i gang med å ordne det jeg skulle gjøre. Da rant begeret mitt over... Klarer også å bare holde kjeft hvis jeg har driti meg skikkelig ut. Da forstår jeg godt om noen blir forbanna. Men dette var en bagatell som de overreagerte på, syns jeg. Men hadde ikke blitt noe verre om jeg bare hadde holdt kjeft heller, da. 😝 Ts Anonymkode: 29b2f...a53
Morten1 Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg anonymiserte historien veldig. Var flere ting som skulle gjøres, men så hadde jeg glemt å gjøre den ene tingen. Tok meg 10 min å ordne det. Var ingenting som var ødelagt. Bare noe som skulle ordnes i stand, men som var min oppgave. Hadde blitt litt oppgitt om det samme skjedde meg, men da hadde jeg sagt fra på en saklig måte. Her la de liksom på masse frekke replikker som var helt unødvendige. Som å prate med en fjortiss midt i ungdomstrassen. Skulle tro verden gikk under😅. Jeg hadde nesten skjønt det om jeg nektet å fikse det eller var sur helt fra starten. Men de startet med en frekk replikk, jeg sa beklager, jeg skal fikse det, og prøvde å forklare at jeg hadde glemt det, men så bare fortsatte de å være frekke. Da ble jeg sur. Hadde de bare vært irriterte eller sure, hadde jeg nok ikke brydd meg like mye. Men de var direkte frekke og ufine. Selv etter at jeg sa unnskyld, jeg skal fikse det. De sto og snakket stygt til meg selv når jeg satte i gang med å ordne det jeg skulle gjøre. Da rant begeret mitt over... Klarer også å bare holde kjeft hvis jeg har driti meg skikkelig ut. Da forstår jeg godt om noen blir forbanna. Men dette var en bagatell som de overreagerte på, syns jeg. Men hadde ikke blitt noe verre om jeg bare hadde holdt kjeft heller, da. 😝 Ts Anonymkode: 29b2f...a53 I dette tilfelle kan du alltids komme med en kommentar som "Men jeg står jo og fikser det nå, gjør jeg ikke?" hvis de er ordentlig frekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå