AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Hvorfor er det så mange som tror disse ikke vil bli stengt når andre bølge kommer? (Sånn som det ser ut nå tenker jeg ting vil bli stengt sent i august/september.) Dere som ikke tror det, er det kanskje dere som ikke tror på andre bølge i det hele tatt? 🤔 Anonymkode: 700bc...b45
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Tror det vil bli lokale varianter. I kommuner og områder med lite smitte vil det ikke bli stengt. Og strengt tatt har det ikke vært noen bølge i Norge. Vi har få smittede og lavt anntall innlagte. Anonymkode: b10e9...122 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som tror disse ikke vil bli stengt når andre bølge kommer? (Sånn som det ser ut nå tenker jeg ting vil bli stengt sent i august/september.) Dere som ikke tror det, er det kanskje dere som ikke tror på andre bølge i det hele tatt? 🤔 Anonymkode: 700bc...b45 Fordi det er uforsvarlig å frata barna utdanning. Foreldre flest er ikke utdannede lærere og har heller ikke anledning til å undervise barna mens de jobber. Anonymkode: a774f...b58 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror det vil bli lokale varianter. I kommuner og områder med lite smitte vil det ikke bli stengt. Og strengt tatt har det ikke vært noen bølge i Norge. Vi har få smittede og lavt anntall innlagte. Anonymkode: b10e9...122 Hvilke steder tror du blir stengt? Jeg tipper Oslo og Bergen iaf Anonymkode: 700bc...b45
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det er uforsvarlig å frata barna utdanning. Foreldre flest er ikke utdannede lærere og har heller ikke anledning til å undervise barna mens de jobber. Anonymkode: a774f...b58 Barnehagebarn da? Anonymkode: 700bc...b45
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som tror disse ikke vil bli stengt når andre bølge kommer? (Sånn som det ser ut nå tenker jeg ting vil bli stengt sent i august/september.) Dere som ikke tror det, er det kanskje dere som ikke tror på andre bølge i det hele tatt? 🤔 Anonymkode: 700bc...b45 Jeg jobber i bhg og tror helt ærlig ikke det blir stengt. Per dags dato befinner vi oss i gul sone (avdelingsvis kohorter og litt lengre åpningstid), men jeg har en tro på at det godt kan bli rød sone igjen (færre barn i hver kohort, strengere og kortere åpningstid)😊 Anonymkode: 6fecf...462 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnehagebarn da? Anonymkode: 700bc...b45 De må jo ha et opplegg mens foreldrene er på jobb. Ellers blir det 8 timer iPad hver eneste dag. Anonymkode: a774f...b58 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Tallene visste jo veldig tydelig da skole og barnehage åpnet igjen at det ikke hadde noe betydning, så tror ikke de stenger igjen. Anonymkode: 10cf1...fd3 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som tror disse ikke vil bli stengt når andre bølge kommer? (Sånn som det ser ut nå tenker jeg ting vil bli stengt sent i august/september.) Dere som ikke tror det, er det kanskje dere som ikke tror på andre bølge i det hele tatt? 🤔 Anonymkode: 700bc...b45 Hvorfor stenge dette? Burde heller stengt alle sykehjem. Der det er farlig å bli smittet. Anonymkode: ad8a8...633 5
Nowayback Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som tror disse ikke vil bli stengt når andre bølge kommer? (Sånn som det ser ut nå tenker jeg ting vil bli stengt sent i august/september.) Dere som ikke tror det, er det kanskje dere som ikke tror på andre bølge i det hele tatt? 🤔 Anonymkode: 700bc...b45 Jeg hverken tror eller håper at dette skjer nasjonalt. Kanskje lokalt hvor det er mye smitte.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Barnehager og skoler kommer nok ikke til å bli stengt igjen, pga. ringvirkningene det har på norsk økonomi. I tillegg påstås det fortsatt ar barn «ikke smitter», selv om en viss summer camp i USA forteller oss det rake motsatte 🙄 Selv ønsker jeg stengning av barnehager og skoler velkommen dersom smitten skulle øke igjen, da det er den eneste måten å få folk til å forstå alvoret og holde seg mest mulig hjemme på. Selv får jeg aldri i verden innvilget daglig hjemmekontor igjen med mindre barnehagene stenger, på tross av at min jobb kan gjøres like godt hjemmefra, og da må jeg jo ta offentlig kommunikasjon til jobb og omgi meg med andre folk da. 🤦♀️ Anonymkode: 858c0...430 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tallene visste jo veldig tydelig da skole og barnehage åpnet igjen at det ikke hadde noe betydning, så tror ikke de stenger igjen. Anonymkode: 10cf1...fd3 Men hvis ikke barnehagene stenger tar jo ikke foreldrene alvoret og det blir ikke innvilget hjemmekontor? Anonymkode: 700bc...b45 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg påstås det fortsatt ar barn «ikke smitter», selv om en viss summer camp i USA forteller oss det rake motsatte 🙄 Hva om barna ikke smitter direkte men overfører smitte? La oss si koronasyke foreldre klemmer og kysser på barnet sitt før de leverer, barnet gråter og får trøst av personalet. Er det ikke stor sjans for at koronavirus er kommet på barnets kinn, panne, hender og klær og dermed overføres til personalet? Anonymkode: 490d7...4ff
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om barna ikke smitter direkte men overfører smitte? La oss si koronasyke foreldre klemmer og kysser på barnet sitt før de leverer, barnet gråter og får trøst av personalet. Er det ikke stor sjans for at koronavirus er kommet på barnets kinn, panne, hender og klær og dermed overføres til personalet? Anonymkode: 490d7...4ff Selvsagt er de smittebærere. Spørsmålet om barnehager og skoler kan/skal stenge handler først og fremst om økonomi da stenging forhindrer foreldre i å gå på jobb. Anonymkode: f86be...d40 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 Jeg kjenner at det som gjør meg mest redd ved en ny smitteoppblomstring er at man tar for lett på det og ikke stenger ned. Det føltes så mye tryggere i vår når alle gjorde en innsats, nå er jeg faktisk usikker på om jeg tørr å sende barnet mitt i barnehage (bor i et område med smitte). Anonymkode: 79a63...173 1
Hatsumomo Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så mange som tror disse ikke vil bli stengt når andre bølge kommer? (Sånn som det ser ut nå tenker jeg ting vil bli stengt sent i august/september.) Dere som ikke tror det, er det kanskje dere som ikke tror på andre bølge i det hele tatt? 🤔 Anonymkode: 700bc...b45 Fordi myndigheten ser for seg at det blir lokale utbrudd som de vil klare å kontrollere. Dermed blir den enkelte avdeling, enkelte barnehagen,enkelte skolen som blir stengt ned og ikke på nasjonalt nivå. Noe som er ganske forståelig egentlig, hvorfor skulle f.eks alle barnehager og skoler i NordNorge bli stengt ned i vår når det var omtrent ingen smitte i den delen av landet? Det er jo bare totalt unødvendig og bortkastet med mindre det kommer et lokalt utbrudd der. 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er de smittebærere. Spørsmålet om barnehager og skoler kan/skal stenge handler først og fremst om økonomi da stenging forhindrer foreldre i å gå på jobb. Anonymkode: f86be...d40 Dere nordmenn er utrolige som synes at utdanning er bare tull. Selvfølgelig er det ikke greit å stenge skoler fordi da får barna ingen utdannelse. Men du synes det er greit hvis en lege som opererer deg om tjue års tid har hatt hjemmeskole med så å si ingen undervisning i lang tid? Anonymkode: a774f...b58 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 Jeg håper de stenger ned i de berørte regioner/ kommuner. Utbruddet på skolen i Lillestrøm rett før sommerferien viste jo at det er fullt mulig med utbredt smitte også blant barn.. Anonymkode: e90be...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner at det som gjør meg mest redd ved en ny smitteoppblomstring er at man tar for lett på det og ikke stenger ned. Det føltes så mye tryggere i vår når alle gjorde en innsats, nå er jeg faktisk usikker på om jeg tørr å sende barnet mitt i barnehage (bor i et område med smitte). Anonymkode: 79a63...173 Jeg har ikke helse til den samme innsatsen igjen. Da blir jeg sykmeldt. Flere som meg der ute. Jeg er ikke Wonder Woman og kan ikke undervise tre barn og følge opp barnehagebarnet samtidig som jeg yter 100 prosent på hjemmekontor. Anonymkode: a774f...b58 2
Gjest Hummel34 Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 Fordi vi nå ser hvor skoen trykker. Det ble ikke mer smitte av at folk går på skole og i barnehage. Men det ble mer smitte av at folk reiser. Så det som kan skje er mer type «reiseforbud» nasjonalt og internasjonalt. Og skjerme sårbare grupper.
Anbefalte innlegg