Pipaluk Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 jeg er med i en bli-kjent-gruppe og har tatt initiativ til treff. Det hender at jeg reserverer bord på restaurant eller arrangerer piknik i parken. Det som overrasker meg, er hvor ustabile folk er. Jeg regner med at når folk melder seg på, så er det forpliktende. Sist gang var det fem personer som meldte sin interesse., det var heldigvis ingen restaurant med bordbestilling. Vi endte opp med å være to, da en ikke ga beskjed om hun kom eller ikke, en annen unnskyldte seg med at hun hadde sovnet på sofaen og ikke rakk det. En annen opplyste om at hun var på tur i Maridalen og derfor ikke kom, etter at jeg hadde etterlyst henne. Handler dette om at terskelen for å faktisk møte opp og bli kjent med fremmede, rett og slett er for høy for noen? Eller har de ingen forståelse for hvor irriterende og stressende det er for arrangøren at folk ikke gir beskjed om de kommer eller ikke? Er det personer som fra før er litt ubestemmelige, og som derfor melder seg på slike grupper? Bare lurer....
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Kan tenkes at mange ønsker å komme og vil gjerne komme, men når dagen kommer blir det for skummelt Anonymkode: ec5b7...0d7 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Tja, det ganske lett å melde seg på i en app. Så kan man bare gi f*en om man ikke gidder, slik er jo dagens samfunn da. Bruk og kast. Se på dating. Anonymkode: e361d...01f 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Personlig synes jeg det er frekkt, men jeg er slik som tenker at en avtale er en avtale. Anonymkode: e361d...01f 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 De som holder på sånn får ikke flere invitasjoner fra meg. Anonymkode: 2220b...d80 2
Pipaluk Skrevet 2. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan tenkes at mange ønsker å komme og vil gjerne komme, men når dagen kommer blir det for skummelt Anonymkode: ec5b7...0d7 Dette skjer med de som melder seg på samme dag. Vil jo helst ikke lage et innlegg hvor jeg poengterer hvor viktig det er å holde avtaler, blir litt ukoselig, men det må kanskje til?
Pipaluk Skrevet 2. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som holder på sånn får ikke flere invitasjoner fra meg. Anonymkode: 2220b...d80 De får ikke private invitasjoner fra meg. Det kan være at jeg arrangerer noe i gruppa, og folk melder sin interesse.
Frøyamor Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Å trykke «ja» på facebook er vell ikke bindende påmelding. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 30 minutter siden, Frøyamor skrev: Å trykke «ja» på facebook er vell ikke bindende påmelding. Hva er vitsen med å trykke Ja om man ikke skal delta? Anonymkode: e361d...01f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Lag en "bindende påmelding" hvor man må betale en liten sum for å bli med. Da er det kun de som virkelig er interessert i å bli med som melder seg på. Anonymkode: 3c614...75a 1
Pipaluk Skrevet 2. august 2020 Forfatter #11 Skrevet 2. august 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag en "bindende påmelding" hvor man må betale en liten sum for å bli med. Da er det kun de som virkelig er interessert i å bli med som melder seg på. Anonymkode: 3c614...75a Hvem skal disponere pengene? Det skal jo ikke koste noe å være sosial! Jeg vet at de har begynt med forhåndsbetaling når det gjelder bordbestilling. Slik hindrer man at arrangøren sitter med regningen for at restauranten går i tap. Men andre aktiviteter, som tur i skogen, piknik i parken skal jo ikke koste noe. Endret 2. august 2020 av Pipaluk
Daria Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 Jeg tror mange tenker at å takke ja på en fb-invitasjon er ensbetydende med å vise uforpliktende interesse, fordi forskjellen på offentlig og privat arrangement er så liten. Jeg trykker jo glatt ja på at jeg skal delta på alt fra 1. mai-tog til konserter fordi jeg har tenkte at jeg kanskje skal, for så å droppe det på dagen fordi det ikke passer eller frister likevel (når jeg ikke har direkte avtaler med noen andre om å gå sammen), og terskelen har blitt enda lavere med alle de digitale arragementene som har vært de siste månedene. Private avtaler lager jeg oftest i andre medier - å gjøre en avtale om å møtes på messenger eller sms føles mer forpliktende og direkte. Jeg ville enten planlagt ting hvor det ikke har så mye å si hvor mange som kommer, eller spesifisert noe i retning av "Jeg skal bestille bord og trenger derfor bindende svar innen xx.xx.".
Pipaluk Skrevet 2. august 2020 Forfatter #13 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, Daria skrev: Jeg tror mange tenker at å takke ja på en fb-invitasjon er ensbetydende med å vise uforpliktende interesse, fordi forskjellen på offentlig og privat arrangement er så liten. Jeg trykker jo glatt ja på at jeg skal delta på alt fra 1. mai-tog til konserter fordi jeg har tenkte at jeg kanskje skal, for så å droppe det på dagen fordi det ikke passer eller frister likevel (når jeg ikke har direkte avtaler med noen andre om å gå sammen), og terskelen har blitt enda lavere med alle de digitale arragementene som har vært de siste månedene. Private avtaler lager jeg oftest i andre medier - å gjøre en avtale om å møtes på messenger eller sms føles mer forpliktende og direkte. Jeg ville enten planlagt ting hvor det ikke har så mye å si hvor mange som kommer, eller spesifisert noe i retning av "Jeg skal bestille bord og trenger derfor bindende svar innen xx.xx.". det er en viss forskjell på offentlige arrangement, med plass til flere tusen, hvor ingen tar skade av at du uteblir, versus private invitasjoner i forskjellige forum, hvor du melder din interesse. Jeg har ikke laget noe arrangement med SKAL , da det føles veldig formelt. Men uansett hva vi finner på, så får det betydning om folk melder seg på eller ikke. Om seks personer har meldt sin interesse for piknik i parken så er det jo veldig ergelig å stå der og vente på noen, eller være på mobilen den første tiden, for å plukke opp noen som kanskje kommer senere, eller ikke finner oss.
Daria Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 Hvis du setter likhetstegn mellom å vise interesse og å melde seg på, har du nok en ganske mye mer firkantet oppfatning enn de fleste andre. "Interessert" er jo nettopp bare det - jeg er interessert, men det betyr ikke at jeg faktisk dukker opp, og jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å komme. "Skal" er det mer forpliktende alternativet, hvor man kan anta at folk har intensjoner om å komme. Du kan ikke lage et treff som er så uformelt at du ikke har en faktisk påmelding som et svaralternativ og samtidig forvente at alle som viser interesse møter opp.
Pipaluk Skrevet 2. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 2. august 2020 38 minutter siden, Daria skrev: Hvis du setter likhetstegn mellom å vise interesse og å melde seg på, har du nok en ganske mye mer firkantet oppfatning enn de fleste andre. "Interessert" er jo nettopp bare det - jeg er interessert, men det betyr ikke at jeg faktisk dukker opp, og jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å komme. "Skal" er det mer forpliktende alternativet, hvor man kan anta at folk har intensjoner om å komme. Du kan ikke lage et treff som er så uformelt at du ikke har en faktisk påmelding som et svaralternativ og samtidig forvente at alle som viser interesse møter opp. jeg lager et forslag til noe, og folk skriver at de ønsker å være med. Når de da skriver at de vil være med, så må jeg jo tro at det er forpliktende?? Noe annet er de som bare liker innlegget, de regner jeg ikke med som aktive. er ikke " jeg blir med" forpliktende? Eller bør jeg gjøre det om til et arrangement hvor de trykker skal, og hvor de senere kan endre til " kan ikke " ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå