AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Jeg er samboer med en mann som har barn fra før. Han har to unger på 12 og 14 som bor hos oss 50%, annen hver uke. Barnas mor klandrer meg for å servere barna hennes «billig drittmat», ikke ta dem med på ferie og hytteturer. Det er slik at jeg er innkjøpsansvarlig hjemme og jeg står for matlagingen. Vi spiser helt vanlig mat, men det meste er FirstPrice og billigprodukter. Vi har alltid ost, skinke, smør, salami og syltetøy i kjøleskapet. Det er alltid brød, 2 typer frukt, melk. Til helga kjøper jeg inn potetgull, brus og sjokolade, som legges frem i felles skåler. Middager er kjøtt/fisk med poteter/ris og masse grønnsaker. Vi har taco på fredag og lasagne/pizza/stek i helga. Jeg synes kostholdet er helt normalt og sunt. Men nå har ungene, sikkert belært av mor begynt å klage på maten og kreve «kvalitetsprodukter». De sa i dag at de nektet å spise FirstPrice pålegg, måtte ha Gilde. «Du serverer oss bare billig ting, sparer det gode til vi ikke er her» får ofte stygge kommentarer som dette. Jeg blir helt sprø! Samboer og jeg har snakket med barna om det, men det har ikke hjulpet hittil. Hva hadde dere gjort? Jeg føler meg helt rådvill her! Samboer tjener lite og det er denne maten barna har råd til å spise. Skjønner ikke hva som er problemet her. Synes de får god mat, spise seg mette og forsyne seg som de vil også. Hva er problemet? Anonymkode: 45bb1...80d 15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Si at dere ikke har råd til noe annet... Hvorfor er mora misfornøyd egentlig? Anonymkode: c5aff...7d6 27
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 2. august 2020 Dette er vel en typisk situasjon hvor du som bonusmor ikke trenger å gjøre noe som helst. La far ta seg av barnas kosthold og sutringen fra barnemor. Anonymkode: 1925e...4d3 163
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Er vel ikke så mye mer å gjøre enn å bare og fortsette å presisere at dette er maten som blir servert, så får de velge selv om de spiser eller ikke. Evt så får dere foreslå at hvis maten ikke er bra nok, så får de kjøpe maten selv. Du serverer helt normal mat. Anonymkode: 6b314...536 36
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Hun er bare sjalu og misunnelig for et eller anna. Det kan dere godt si til barna, at det er ingenting galt med maten som blir servert, og at mor er emosjonell for en annen grunn. Og om det så var at dere sparte på det gode til de var borte, så er det deres sak. For å si det sånn? Du er ikke ansvarlig for å mate ungene til ei anna dame, det er hennes problem. Når hun først har tenkt med skorra og reprodusert før hun var i et forhold som holdt, så er det hun som må ta konsekvensene. Og faren da. Ikke du, ts. Anonymkode: 7de2c...a28 9
Dollyen Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Noen steder er det mor som serverer drittmat i sofaen og feiter opp ungen sin så far må ta tak når det er hans tur. Mitt ærlige råd er å aldri gå inn i et forhold der han har barn fra før. Du ender alltid opp som den onde stemor uansett hva du gjør. 18
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Men bare sånn.. Er det sant? Sparer du kvalitetsmaten til de ikke er der? For det er ganske urettferdig. Hvis ikke så kan du egentlig bare trekke på skuldrene og lene deg tilbake. Ingenting er i veien med maten deres. Anonymkode: da8b6...c8f 29
Thea82 Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Du har beskrevet vårt kosthold. Jeg synes det er helt fint. Bare fortell at det er den maten som blir servert, når de begynner å kjøpe sin egen mat kan de bestemme prioriteringene. 10
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men bare sånn.. Er det sant? Sparer du kvalitetsmaten til de ikke er der? For det er ganske urettferdig. Hvis ikke så kan du egentlig bare trekke på skuldrene og lene deg tilbake. Ingenting er i veien med maten deres. Anonymkode: da8b6...c8f Det er ikke urettferdig i det hele tatt. Er ikke ts sine barn. Vil moren mate dem med noe annet, kan hun gjøre det hjemme hos seg. Fremmede barn skal ikke godte seg på ts sin regning. Anonymkode: 7de2c...a28 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 ta pålegg ut av pakkene og legge alt opp i plast poser. Anonymkode: b6d53...60c 30
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er bare sjalu og misunnelig for et eller anna. Det kan dere godt si til barna, at det er ingenting galt med maten som blir servert, og at mor er emosjonell for en annen grunn. Og om det så var at dere sparte på det gode til de var borte, så er det deres sak. For å si det sånn? Du er ikke ansvarlig for å mate ungene til ei anna dame, det er hennes problem. Når hun først har tenkt med skorra og reprodusert før hun var i et forhold som holdt, så er det hun som må ta konsekvensene. Og faren da. Ikke du, ts. Anonymkode: 7de2c...a28 Ehh... håper ikke du har stebarn. Jo, så lenge hun bor med faren er det hennes problem. Herregud. Anonymkode: 06a51...124 37
SoWhat? Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 Håper du kjøper eller baker sunt og godt brød da. For de billigbrødene er ikke gode i det hele tatt, og de kan nesten ikke spises dagen etter at de er kjøpt. Ellers handler du jo det som faren har råd til da. Er jo bare å svare det. Men drar dere mye på hytta og ferier alene pluss skeier ut med god mat når de ikke er der, så kan jeg skjønne at de reagerer. Og jeg syns også at bonusmødre, og fedre godt kan legge i litt penger til ungene. Men vet at det er det få som vil da. 25
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 Tenker kanskje dere kan spørre barna hva slags pålegg de ønsker å kamskje de kan bestemme middag en gang hver. Vi spiser lite first price selv, fordi jeg synes andre merker er bedre Anonymkode: 7d848...6ed 14
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men bare sånn.. Er det sant? Sparer du kvalitetsmaten til de ikke er der? For det er ganske urettferdig. Hvis ikke så kan du egentlig bare trekke på skuldrene og lene deg tilbake. Ingenting er i veien med maten deres. Anonymkode: da8b6...c8f Helt enig , det hadde jeg aldri gjort Anonymkode: 7d848...6ed 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er bare sjalu og misunnelig for et eller anna. Det kan dere godt si til barna, at det er ingenting galt med maten som blir servert, og at mor er emosjonell for en annen grunn. Og om det så var at dere sparte på det gode til de var borte, så er det deres sak. For å si det sånn? Du er ikke ansvarlig for å mate ungene til ei anna dame, det er hennes problem. Når hun først har tenkt med skorra og reprodusert før hun var i et forhold som holdt, så er det hun som må ta konsekvensene. Og faren da. Ikke du, ts. Anonymkode: 7de2c...a28 Eh jo , hun bor jo i huset , hun er innkjøpsansvarlig,selvdagt skal hun mate ungene Anonymkode: 7d848...6ed 12
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ehh... håper ikke du har stebarn. Jo, så lenge hun bor med faren er det hennes problem. Herregud. Anonymkode: 06a51...124 På ingen måte. Faren er det, ikke ts. Anonymkode: 7de2c...a28 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke urettferdig i det hele tatt. Er ikke ts sine barn. Vil moren mate dem med noe annet, kan hun gjøre det hjemme hos seg. Fremmede barn skal ikke godte seg på ts sin regning. Anonymkode: 7de2c...a28 De er ikke fremmede, håper virkelig iike du har barn eller er stemor Anonymkode: 7d848...6ed 23
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 Dette må samboeren din ta seg av. Hold deg langt unna denne debatten. Anonymkode: 00f66...d55 18
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eh jo , hun bor jo i huset , hun er innkjøpsansvarlig,selvdagt skal hun mate ungene Anonymkode: 7d848...6ed Nei, faren skal. Ikke ts. Dette er ikke hennes barn. Ergo ikke hennes problem. Anonymkode: 7de2c...a28 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ta pålegg ut av pakkene og legge alt opp i plast poser. Anonymkode: b6d53...60c Dette 👆🏼😁 Anonymkode: 06a51...124 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå