AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Noen med erfaring med ovennevnte? Må visst kjøpe ny vaskemaskin etter lyden å dømme, og da kom kombimaskin opp som alternativ. Jeg bor alene, så det er ikke mengder som skal vaskes. Tenker en fordel kan være vask av dunjakker, puter og lignende. Noen ulemper? Separat vask og tørk er ikke aktuelt, det har jeg ikke plass til. Og hittil har tørkestativ fungert helt greit. Noen tanker?😊 Anonymkode: a0be9...79e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Når jeg bodde alene så fungerte det supert med en sånn maskin. Ulempen var kanskje at tørketrommelen tok lengre tid enn en vanlig tørketrommel. Ellers ingen ulemper. Anonymkode: df0fb...73b 5
Snabeltann Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Vi har, og det er genialt! Tar ganske lang tid, 5 timer for vask og tørk, men maskinen tar mye mer klær enn den gamle vår. Genialt med sengklær og håndklær, de blir veldig myke.
Gjest Kritt Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 I har på hytta, og jeg synes det er nokså upraktisk fordi det tar så fryktelig lang tid; et fullt program tar gjerne 5-6 timer. Ofte ønsker jeg å vaske to ulike programmer etter hverandre, og det blir jo vanskelig når maskinen er okkupert så lenge.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Dere som har en maskin dere er fornøyd med, hvilken har dere? Anonymkode: f829b...832
stan Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Kjøpte en slik for et par år siden. Utfordringen med noen er at de ikke har samme kapasitet for vask og for tørk. Den jeg kjøpte har noen programmer med samme kapasitet. Det er jo kjekt, setter på maskinen og noen timer senere er det rent og tørt. Brukte det endel med ytterklær fra barnehagen. Tørkingen tar ganske lang tid. Men raskere enn på snora. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 Jeg er superfornøyd med vår, det er denne fra LG: https://www.komplett.no/product/952537/hvitevarer/vasktoerk-kombimaskiner/lg-f4j8fh2w-kombinert-vasktoerk For det første vasker den 9 kg - langt mer enn vår gamle maskin. For det andre er den veldig stille, som er greit når den skal både vaske og tørke, det tar fort 4-5 timer totalt. For det tredje lager den en ganske søt melodi når den er ferdig, mye hyggeligere å høre på enn DUT-DUT-DUT. Anonymkode: 8af6d...bbb 2
Gjest Poppelopp Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Vi kjøpte slik for å slippe å ha 2 maskiner. Tok ikke lang tid før vi kjøpte separat tørketrommel. Det var noe makkverk den 2-i-1 greia. Tar aaaalt for lang tid. Og når den var ferdig var alt fuktig.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 Just now, Poppelopp said: Vi kjøpte slik for å slippe å ha 2 maskiner. Tok ikke lang tid før vi kjøpte separat tørketrommel. Det var noe makkverk den 2-i-1 greia. Tar aaaalt for lang tid. Og når den var ferdig var alt fuktig. Jeg som skrev rett over deg og er veldig fornøyd. Mitt tips er å ikke ta klærne ut av maskinen med en gang den er ferdig med å tromle. Har aldri hatt problemer med fuktige klær da. Anonymkode: 8af6d...bbb 1
Morten1 Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Har hatt en slik masin en gang, maskinen hadde ikke nok omdreininger til å få ut mye av vannet som var i klærne. Det var som å henge opp søkk våte klær på tørkestativet og nei det var ikke bruker feil av meg, maskinen var ikke kraftig nok, andre jeg kjenner har samme erfaring.
Gjest Poppelopp Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som skrev rett over deg og er veldig fornøyd. Mitt tips er å ikke ta klærne ut av maskinen med en gang den er ferdig med å tromle. Har aldri hatt problemer med fuktige klær da. Anonymkode: 8af6d...bbb Joa, har man tid til det så. Det går fort noen maskiner om dagen med små barnehagebarn i hus.
Gjest Kritt Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg som skrev rett over deg og er veldig fornøyd. Mitt tips er å ikke ta klærne ut av maskinen med en gang den er ferdig med å tromle. Har aldri hatt problemer med fuktige klær da. Anonymkode: 8af6d...bbb Helt uenig. Om man ønsker slett og ikke krøllete tøy må det tas ut med en gang. Om det er litt fukt igjen rister man bare tøyet litt før bretting. Om det er ordentlig fuktig funker vel ikke ovennevnte. Men en bør være klar over at man må stille tromling på «skaptørt». Det skjønte ikke jeg første gangene jeg brukte vår kombimaskin.
Frøkensina Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 (endret) Jeg har hatt en sånn siden i fjor høst og er veldig fornøyd. Ja det tar en del timer med vask og tørk, men det er ikke noe problem for meg. Deilig å ta ut rene, tørre klær, og å kunne vaske dundyner og puter. Jeg har en Samsung, husker ikke modellnavnet. Endret 2. august 2020 av Frøkensina 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 Ganske overveldende positivt der, altså. Da spørs det om det blir ny kombimaskin på meg i morgen..😊 Anonymkode: a0be9...79e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 Om jeg hadde kjøpt ny, hadde jeg kjøpt enda en av den typen vi har. Sverger til denne typen. Tror vi har av merket AEG. Nå, for å spare noen kroner, henger vi opp.det meste av tøyet til tørk, men når Lommebok er fornøyd igjen, går trommelen for fullt. 🤭 Anonymkode: 21da7...75d 1
Zzyzx Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 Har hatt en tidligere versjon av denne i snart 10 år nå, er fremdeles som ny: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3301434 Den ble kjøpt av plasshensyn, både fordi det ikke var plass til to maskiner, og fordi det var begrenset plass til å tørke klær. Tok den med da vi flyttet til hus med vaskerom, og selv om det er plass til to maskiner nå så er jeg så fornøyd med den at jeg beholder den til den kreperer av seg selv. Vi er to voksne i husholdningen, maskinen går kanskje fire ganger i uka sånn gjennomsnittlig.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 Jeg har en fra Samsung som jeg er veldig fornøyd med. Den har en irriterende sang når den er ferdig, da, men ellers er jeg veldig fornøyd. Tromler bare håndklær og evt dun en sjelden gang. 60 grader vask tar 1,5t, og tørk fra 1 til 2,5 avhengig av hvor fullt det er. Jeg er bare meg, så som regel er det 6-8 håndklær og den blir ferdigtørket etter 1,5t. Anonymkode: a40a9...d6c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 24 minutter siden, Zzyzx skrev: Har hatt en tidligere versjon av denne i snart 10 år nå, er fremdeles som ny: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3301434 Den ble kjøpt av plasshensyn, både fordi det ikke var plass til to maskiner, og fordi det var begrenset plass til å tørke klær. Tok den med da vi flyttet til hus med vaskerom, og selv om det er plass til to maskiner nå så er jeg så fornøyd med den at jeg beholder den til den kreperer av seg selv. Vi er to voksne i husholdningen, maskinen går kanskje fire ganger i uka sånn gjennomsnittlig. Vet du hvor mange liter trommelen er på? Har lest litt tester, og Electrolux får gode skussmål, så jeg tror jeg ender opp med det😊 Anonymkode: a0be9...79e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 Kjøp Bosch/Siemens eller Miele. samsung er konge på mobil og TV, samme med lg dem er store på skjermer til TV osv. du kjøper ikke et TV fra Miele eller Bosch Siemens. 🤣 Anonymkode: bbb89...a63
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp Bosch/Siemens eller Miele. samsung er konge på mobil og TV, samme med lg dem er store på skjermer til TV osv. du kjøper ikke et TV fra Miele eller Bosch Siemens. 🤣 Anonymkode: bbb89...a63 Bosch kommer ikke like høyt opp som Electrolux. Miele blir litt dyr i forhold til hva man får. Anonymkode: a0be9...79e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå