Gå til innhold

Mitt barn kommer fra et rødt land om 4 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forstått det slik at hele husstanden må i karantene selv om vi andre ikke har reist. Kan man unngå dette ved å ta en negativ koronatest?

Anonymkode: ab398...5cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke hørt dem praktisere det i Norge enda. Men husk iallfall det holder ikke med en test, må iallfall være to tester. 

Anonymkode: eca5a...8b0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått det slik at hele husstanden må i karantene selv om vi andre ikke har reist. Kan man unngå dette ved å ta en negativ koronatest?

Dere skal vel ikke i karantene? Dere skal kun i karantene hvis ett av husstandsmedlemmene har testet positivt og settes i isolasjon. 

Anonymkode: 7fa22...d35

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere må ikke i karantene.

AE89E08D-D64D-420B-887D-9B43F3052688.jpeg

Anonymkode: 46be7...e62

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dere må ikke i karantene.

AE89E08D-D64D-420B-887D-9B43F3052688.jpeg

Jeg så på denne, og forstod det slik at det gjelder ved innreisekarantene også, ikke bare når en er bekreftet syk? Men kanskje jeg har misforstått!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Karantene i 10 dager, uavhengig av symptomer. Det er fordi det tar inntil ti dager før symptomene viser seg. 

Anonymkode: 41997...a90

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så på denne, og forstod det slik at det gjelder ved innreisekarantene også, ikke bare når en er bekreftet syk? Men kanskje jeg har misforstått!

Ts

Ja, det står med liten tekst under «huset» til venstre. Dere som ikke har vært ute og reist, er ikke i karantene.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Karantene i 10 dager, uavhengig av symptomer. Det er fordi det tar inntil ti dager før symptomene viser seg. 

Anonymkode: 41997...a90

De som ikke har vært ute og reist, skal ikke i karantene, kun vedkommende som har vært i et rødt land.

• Liker 2
  • Opprett ny...