AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 Jeg har sett alt av videoer, lest alt mulig på nett og prøvd alt jeg kan, men kommer meg rett og slett ikke opp(helt opp). Går i gruppetimer og jeg er den eneste som ikke kommer meg opp. finnes det noen enklere måte å klare å komme seg opp? Jeg har ikke mulighet å feste beina i noe. Når jeg fester beina klarer jeg det. Jeg er litt tynn(55kilo,165 cm) og klarer alle andre øvelser helt fint. takk for svar Anonymkode: 21b0a...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Del Skrevet 2. august 2020 Samme her. Går også i grupper og er den eneste som ikke klarer det. Anonymkode: 5db41...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Del Skrevet 2. august 2020 Høres ut som du strever litt med å få kontakt med magemusklene dine. Ligg på gulvet, press korsryggen ned og kjenn om du klarer å få kontakt med musklene. Prøv å tenke at det er de som skal dra deg opp, men du kan også bruke armer for å få litt momentum. Anonymkode: bb506...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Del Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ut som du strever litt med å få kontakt med magemusklene dine. Ligg på gulvet, press korsryggen ned og kjenn om du klarer å få kontakt med musklene. Prøv å tenke at det er de som skal dra deg opp, men du kan også bruke armer for å få litt momentum. Anonymkode: bb506...a63 jeg lurer på om jeg ikke har noen magemuskler. jeg kjenner jeg får kontakt som du skriver men har ikke sjanse å komme meg opp.. Anonymkode: 21b0a...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Del Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg lurer på om jeg ikke har noen magemuskler. jeg kjenner jeg får kontakt som du skriver men har ikke sjanse å komme meg opp.. Anonymkode: 21b0a...882 Da høres det ut som det er kjempefint at du trener i hvertfall ☺️ kanskje teste ut dette opplegget en periode? Anonymkode: bb506...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 Legg en litt stor pute under ryggen. Det hjelper i alle fall meg, som er stiv i nedre del av ryggen. Du trenger ikke å løfte deg helt, bare så mye at du merker det i magemusklene. Anonymkode: 44123...c72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Del Skrevet 2. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg en litt stor pute under ryggen. Det hjelper i alle fall meg, som er stiv i nedre del av ryggen. Du trenger ikke å løfte deg helt, bare så mye at du merker det i magemusklene. Anonymkode: 44123...c72 det fungerte ganske bra faktisk, takk 😄 Anonymkode: 21b0a...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 3. august 2020 #8 Del Skrevet 3. august 2020 Jeg trodde folk slutta med sit-ups på 90-tallet. Hva er hensikten? Å trene hofteleddsbøyere, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #9 Del Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, Pierre Gynt skrev: Jeg trodde folk slutta med sit-ups på 90-tallet. Hva er hensikten? Å trene hofteleddsbøyere, liksom? Mange som sier sit-ups når de egentlig mener crunch. Anonymkode: 5aec5...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 3. august 2020 #10 Del Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange som sier sit-ups når de egentlig mener crunch. Anonymkode: 5aec5...55a Men er det noen som ikke klarer crunches? Det høres ikke ut som det er det TS sliter med, siden hen opplyser om at det ikke er mulig å feste bein osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #11 Del Skrevet 3. august 2020 2 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Men er det noen som ikke klarer crunches? Det høres ikke ut som det er det TS sliter med, siden hen opplyser om at det ikke er mulig å feste bein osv. Nei, det høres faktisk ut som om det er gammeldagse situps disse gruppe-folkene skal ha ts til å gjøre... Merkelig, men sånn er det nå. Anonymkode: 5aec5...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #12 Del Skrevet 3. august 2020 Ts her, ja det er situps det er snakk om, det blir mye brukt i gruppetimer der jeg trener. Anonymkode: 21b0a...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 3. august 2020 #13 Del Skrevet 3. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her, ja det er situps det er snakk om, det blir mye brukt i gruppetimer der jeg trener. Anonymkode: 21b0a...882 Det er en vanskelig øvelse å gjøre ordentlig - klarer folk det uten å jokke seg selv opp, altså? Da vil ofte beina løfte seg et lite millisekund også. Lite effektiv øvelse for magen når den er gjort på den måten, men vi vet jo ikke hva instruktøren din tenker. Hvis man derimot går sakte opp og ned, så kan det være en god kjerneøvelse, men det krever svært god kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 3. august 2020 #14 Del Skrevet 3. august 2020 Mulig jeg er litt treg men jeg skjønner ikke helt hvor problemet sitter - du kommer opp men ikke helt opp ? Hvor stopper bevegelsen ? Jeg synes det er tyngst med den helt første bevegelsen - har jeg først kommet litt opp fra gulvet så går det helt fint resten. Du kan jo prøve med motsatte situps - begynne oppe for så å holde igjen på vei ned. Du kan prøve om det hjelper med litt fart - begynne oppe for å slippe deg ned for så å gå rett opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #15 Del Skrevet 3. august 2020 1 time siden, punkyB skrev: Mulig jeg er litt treg men jeg skjønner ikke helt hvor problemet sitter - du kommer opp men ikke helt opp ? Hvor stopper bevegelsen ? Jeg synes det er tyngst med den helt første bevegelsen - har jeg først kommet litt opp fra gulvet så går det helt fint resten. Du kan jo prøve med motsatte situps - begynne oppe for så å holde igjen på vei ned. Du kan prøve om det hjelper med litt fart - begynne oppe for å slippe deg ned for så å gå rett opp igjen. Jeg kommer litt opp med overkroppen men bare nok til at det blir en crunch. Men prøvde med en pute under nederste del av ryggen i går og da kom jeg helt opp Anonymkode: 21b0a...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 3. august 2020 #16 Del Skrevet 3. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer litt opp med overkroppen men bare nok til at det blir en crunch. Men prøvde med en pute under nederste del av ryggen i går og da kom jeg helt opp Anonymkode: 21b0a...882 Ja det er en liten kneik der. Bra det hjelper med puta. Tror nok du skal tenke på at du bruker de riktige musklene som allerede er nevnt - få bekkenet på plass. Jeg tror vel ikke du skal ha for mye glippe mellom ryggen og gulvet , så prøve å vipp bekkenet slik at du ikke har for svai rygg. https://www.trening.no/styrke/derfor-er-sit-ups-effektivt/ ps. usikker på om det er noen fasit på dette og det er sikkert mange meninger - men linken over er hvertfall skrevet av en anerkjent instruktør. ps2. Det er jo heller ikke sikkert man skal ta / trenger å ta situps helt opp men heller ta andre varianter Så er det bare å trene videre. Har du bedt instruktørene om å se på hvordan du tar situpsene ? Kanskje de kan korrigere litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Del Skrevet 3. august 2020 Jeg har ikke fått kontakt med magemusklene mine på 32 år. Sit-ups kan jeg bare glemme. Det er helt dødt der nede. Anonymkode: 5262f...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 3. august 2020 #18 Del Skrevet 3. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått kontakt med magemusklene mine på 32 år. Sit-ups kan jeg bare glemme. Det er helt dødt der nede. Anonymkode: 5262f...b45 Det er jo faktisk ganske viktig å et sterkt kjerneparti - om dette innebærer at man skal kunne ta situps er jo ikke sikkert men jeg hadde absolutt vurderte å gjøre øvelser for mage/rygg om du ikke allerede gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #19 Del Skrevet 4. august 2020 9 timer siden, punkyB skrev: Det er jo faktisk ganske viktig å et sterkt kjerneparti - om dette innebærer at man skal kunne ta situps er jo ikke sikkert men jeg hadde absolutt vurderte å gjøre øvelser for mage/rygg om du ikke allerede gjør det. Jeg klarer ikke å gjøre øvelser for mage. Jeg får som sagt ingen kontakt. Som i absolutt ingen. Anonymkode: 5262f...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 4. august 2020 #20 Del Skrevet 4. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å gjøre øvelser for mage. Jeg får som sagt ingen kontakt. Som i absolutt ingen. Anonymkode: 5262f...b45 Jeg er ingen treningsekspert men er jo mange øvelser man kan ta for magen så om du ønsker det er det jo bare å finne fram øvelser og forsøke å få det til - man må bare begynne et sted , lykke til såfall 🙂 https://www.google.no/search?source=hp&ei=avooX8bUJMX6qwHa2LHYAQ&q=få+kontakt+med+magemuskler&oq=kontakt+med+mage&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46CAguELEDEJMCOgUIABCxAzoICAAQsQMQgwE6AggAOgIILjoFCC4QsQM6CAguELEDEIMBOgQIABAKOggIABAWEAoQHlDgEljANWDeSGgAcAB4AIABUYgB3AiSAQIxNpgBAKABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå