Gå til innhold

Kan dere som stapper nummerlappen i munnen på apotek slutte med det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg observert flere ganger at folk stapper nummerlappen i munnen for å ha hendene fri til å sprite dem. Altså det er bedre for meg som kommer etter det og de som jobber på apoteket at du ikke spriter hendene hvis du skal levere en bløt nummerlapp full av spytt.

Det er lov å tenke.... 

Jeg ser også stadig vekk de som nesten river ned stativene med håndsprit når det holder å holde hendene under. Poenger er å slippe å ta på automaten.

Kanskje apotekene burde finne en annen metode for kø i disse tider. Det er tydeligvis en del folk som ikke har forstått hvordan dette smitter.

Anonymkode: 59320...9b9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest 24/7SylviaPlath
Skrevet

Leverer man inn nummerlappen? Aldri sett. Jeg går bare fram til skranken og kaster den i søpla.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Pusejenta13 skrev:

Leverer man inn nummerlappen? Aldri sett. Jeg går bare fram til skranken og kaster den i søpla.

Ts her

Jo mange leverer nummerlappen og de bak skranken kaster dem. 

Dessuten får de jo virus på hendene igjen når de kaster lappen. Hvis man har stått en stund og ventet har jo spriten tørket på hendene og du er ikke lenger beskyttet. 

Det er en uting å stappe de lappene i munnen. Så en som gjorde dette for så og ta lappen i hendene og og gå rundt og pelle på alt mulig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Dessuten får de jo virus på hendene igjen når de kaster lappen. Hvis man har stått en stund og ventet har jo spriten tørket på hendene og du er ikke lenger beskyttet. 

Det er en uting å stappe de lappene i munnen. Så en som gjorde dette for så og ta lappen i hendene og og gå rundt og pelle på alt mulig. 

De har jo ingen virus hvis de ikke er syke. Slutt å behandle alle som om de var smittet. 

Anonymkode: 20670...0a0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De ansatte spriter seg, kundene kan sprite seg på vei ut. Det er ikke farlig å få korona på hendene.

Anonymkode: 9f535...ca6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De har jo ingen virus hvis de ikke er syke. Slutt å behandle alle som om de var smittet. 

Man kan ikke vite hvem som er smittet, så det eneste fornuftige er å behandle alle som om de kan være det. Det er det alle retningslinjene legger opp til.

Anonymkode: 843ee...185

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke vite hvem som er smittet, så det eneste fornuftige er å behandle alle som om de kan være det. Det er det alle retningslinjene legger opp til.

Da får samtlige innbyggere i Norge psykisk sykdom om ett års tid. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De ansatte spriter seg, kundene kan sprite seg på vei ut. Det er ikke farlig å få korona på hendene.

Det er direkte skummelt at noen kan lire av seg noe slikt som dette. Det er ingen som hver eneste gang spriter hendene før og etter at de tar på noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får samtlige innbyggere i Norge psykisk sykdom om ett års tid. 

Neida, slutt å være så hysterisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er direkte skummelt at noen kan lire av seg noe slikt som dette. Det er ingen som hver eneste gang spriter hendene før og etter at de tar på noe.

Etter at de tar på kølapper og.penger burde de det. Holder med å sprite hendene på vei ut. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, slutt å være så hysterisk.

Hvis man hele tiden skal mistenke at alle andre rundt en er smittet, blir man gal etter hvert. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man hele tiden skal mistenke at alle andre rundt en er smittet, blir man gal etter hvert. 

Nei, da. Pust med magen og ro deg ned. Dette går helt fint. Hvorfor tror du f.eks. alle skal holde minst en meters avstand?

• Liker 1
Skrevet

Det er skjerm mellom den ansatte og kunden. Har aldri opplevd at noen har strukket seg frem under den for å ta i kølappen som jeg har i hånden, eller eventuelt i munnen - om jeg skulle kommet på å gjøre det. Har forsåvidt aldri sett noen gape over lappen heller. så så veldig utbredt er det kanskje ikke? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste fornuftige er oppføre seg som om alle er smittet. De som har puttet kølappen i munnen, må ha den der til de blir ekspedert og deretter svelge lappen uten å bruke hendene.

Anonymkode: 6258c...68e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

OK, jeg skal slutte med å putte den i munnen mens jeg spriter hendene. Jeg ruller den heller sammen og stapper den oppi nesa. :engel: 

Anonymkode: 98ce7...8af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, jeg skal slutte med å putte den i munnen mens jeg spriter hendene. Jeg ruller den heller sammen og stapper den oppi nesa. :engel: 

Anonymkode: 98ce7...8af

Hvordan kan den puttes i munnen eller nesa så lenge en bruker munnbind?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan den puttes i munnen eller nesa så lenge en bruker munnbind?

Du må bare dytte veldig hardt.

Anonymkode: 9605a...a86

• Liker 5
Skrevet

Dette er ikke et problem så lenge du selv passer på å ikke plukke deg i ansiktet med urene hender. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror aldri jeg har levert nummerlappen til den ansatte i skranken på et apotek. Ikke som jeg kan huske årevis bakover i tid. Det står alltid en liten boks på skranken der med nummerlapper som kunden kan slippe sin kølapp nedi. Ingen grunn til at de ansatte skal ta på dem eller at andre skal komme borti den nummerlappen.

Ikke har jeg sett folk ta lappen i munnen heller, men nå har jeg ikke kikket så veldig på andre rundt meg på apotekene da.

Endret av Million
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Så du er beskyttet kun når spriten er våt? Du skal jo vente til den er tørr .

Anonymkode: 71dce...dce

• Liker 3
  • Opprett ny...