Gå til innhold

Hvordan er det å flytte til Langesund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er barneskolen og ungdomsskolen?

Hvordan er det å vokse opp i Langesund? Hvilket område er best å bo i med barn?

Er det lett å bli kjent med folk?

Hvordan er været der gjennom året?Blåser det mye siden det ligger langs kysten?Eller er det vindstillr og fint ofte?

Kaldt og mye snø på vinteren?

Bra vær på sommeren og ellers?

Gjenggreier eller tull?

Trygt og fint?

Og evt andre ting :)

Takk!

Anonymkode: 18e84...045

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Langesund er fint, men sentrum litt dødt. Ungdomsskolen er felles med stathelle. Ville sett på områder som Nustad som ligger litt tilbaketrukket fra sjøen og sentralt med buss og bil. Fint vær om sommeren, og fantastisk skjærgård. Fint med idrett også. 

Anonymkode: 29305...e39

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Langesund er fint, men sentrum litt dødt. Ungdomsskolen er felles med stathelle. Ville sett på områder som Nustad som ligger litt tilbaketrukket fra sjøen og sentralt med buss og bil. Fint vær om sommeren, og fantastisk skjærgård. Fint med idrett også. 

Anonymkode: 29305...e39

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Flere? 😊

AnonymBruker
Skrevet

eksen er derifra, vet han sa de pleide å sykle til bø i sommarland. Sikkert fin tur om sommeren det.

Anonymkode: 805d5...325

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eksen er derifra, vet han sa de pleide å sykle til bø i sommarland. Sikkert fin tur om sommeren det.

Anonymkode: 805d5...325

Sykkelvei hele veien? 

Skrevet (endret)

Hotellet i skjærgården i Langesund har et sånt badeland, som også andre enn hotellets gjester kan benytte. Vi var der et par ganger da sønnen min var mindre, og det var voldsomt populært. Ene gangen bodde vi på hotellet en natt, andre gangen bare en dagstur uten overnatting. Da betalte vi inngangspenger til badelandet.

Det er kjekt å ha et badeland med masse aktiviteter og sklier etc i nærområdet, så man kan besøke i blant med barna. En regnværsdag og ingenting å finne på? Dra på badeland!

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/langesund/quality-hotel-skjargarden/

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Million skrev:

Hotellet i skjærgården i Langesund har et sånt badeland, som også andre enn hotellets gjester kan benytte. Vi var der et par ganger da sønnen min var mindre, og det var voldsomt populært. Ene gangen bodde vi på hotellet en natt, andre gangen bare en dagstur uten overnatting. Da betalte vi inngangspenger til badelandet.

Det er kjekt å ha et badeland med masse aktiviteter og sklier etc i nærområdet, så man kan besøke i blant med barna. En regnværsdag og ingenting å finne på? Dra på badeland!

https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/langesund/quality-hotel-skjargarden/

Takk for tips.Har allerede sett på det 😂 😁

AnonymBruker
Skrevet

Er det mye aktiviteter og ting å gjøre på der?

Er det noe kino, ungdomsklubber osv?

AnonymBruker
Skrevet

Langesund, det er fint der, spesielt om sommeren. Da er det konserter osv på Wrightegaarden. Men det er lite. Du har Porsgrunn og Skien i nærheten, der er det tilgang på fler ting, hvis man skal på kino osv. 

Anonymkode: 9de0e...15e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i Langesund da jeg gikk på vgs. Veldig lite sted, jeg trivdes ikke. Bodde i sentrum og synes det var mye alkohol, rus, vold, bråk og politi. Flere ganger skulle jeg gå tur med hunden min og måtte snu i døra fordi politiet hadde en konfrontasjon med noen rett utenfor husdøra opp mot husveggen. Jeg skjønner at det kanskje ikke var vanlig for mange, men jeg opplevde dette regelmessig. Jeg synes det var slitsomt og jeg var veldig glad da jeg flyttet. Det var mye støy nattestid og lydprøvene til wrightegaarden var slitsomme. Selve konsertene gikk fint. Jeg ville heller sett på områder som Ekstrand og kjellestad vest. Da kommer du vekk fra selve Langesund. Beklager at dette ble et negativt innlegg, det er sikkert bra ting i Langesund. Krogshavn er fin og tangen fort område er fint å gå tur i. 

Anonymkode: 0e280...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...