Gå til innhold

Betale for pose i butikken? - splittet fra Dumme ting kunder sier

gladogvanlig

Anbefalte innlegg

12 timer siden, frk.jus skrev:

Det er feil, men også «off topic». Kundeservicen utvist her var fremdeles dårlig - både høflighetsmessig og businessmessig. Og miljøet tjente nøyaktig 0%. 

Dette er en ren fiskal avgift. For å få inn penger i statskassen, alle vet at poser er noe alle må ha, og det skal liksom forurense mindre bare man betaler avgift :) Fy pokker for et hykleri og idioti. Slik er store deler av miljøbevegelsen egentlig. Det har knapt nok en lokal effekt mye det man driver på med.

Nå tror jeg at butikkene tjener penger på posene uansett, for de pusher på deg poser i stor stil, kommer man og har handlet to små ting "skal du ha pose" ? Selvfølgelig skal jeg ikke ha det. Når jeg har handlet for 2000 kr "skal du ha pose" ? Nei jeg skal spise varene her :) Eller neida! Jeg tar det med meg i lommene jeg. Tullinger :) Så vet jeg at det ikke er de ansatte i butikken som er ansvarlig for dette her. Så kommenterer det aldri ovenfor de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handlet klær og ble spurt om pose. Takket ja og "posen" var et bærenett til 30kr 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Antiviruset skrev:

Dette er en ren fiskal avgift. For å få inn penger i statskassen, alle vet at poser er noe alle må ha, og det skal liksom forurense mindre bare man betaler avgift :) Fy pokker for et hykleri og idioti. Slik er store deler av miljøbevegelsen egentlig. Det har knapt nok en lokal effekt mye det man driver på med.

Nå tror jeg at butikkene tjener penger på posene uansett, for de pusher på deg poser i stor stil, kommer man og har handlet to små ting "skal du ha pose" ? Selvfølgelig skal jeg ikke ha det. Når jeg har handlet for 2000 kr "skal du ha pose" ? Nei jeg skal spise varene her :) Eller neida! Jeg tar det med meg i lommene jeg. Tullinger :) Så vet jeg at det ikke er de ansatte i butikken som er ansvarlig for dette her. Så kommenterer det aldri ovenfor de.

1.Posen du kjøper forurenser ikke mindre. Men færre vil ha pose, DET forurenser derimot mindre. Avgiften er for å få flere til å si nei takk, ta med eget nett eller pute i posen de allerede har.

2.Du kan tro akkurat hva du vil, men overskuddet går til Handelsstandens Naturfond, butikken tjener null øre på posesalg.

3.Vi tror hverken dere skal spise varene i butikk eller bære haugevis av varer i lommene. Vi vil vite om du har med poser/nett eller om du ønsker å kjøpe det også.

Anonymkode: 5c984...cc9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Så kunden har alltid rett... Da har eg veldig lyst å handle hos deg. Eg vil ha 50 % rabatt på heile butikken! Du kan ikkje seie nei, for da latterliggjør du kundens ønske! 

Litt morsomt at du tror du får "bedre service" på ein nettbutikk da! Enkelte nettbutikker svarer knapt på epost, og eg veit ikkje om så mange som gir ut ting gratis 😊

Anonymkode: b2aa6...7b1

veldig mange Nettbutikker gir fabtastisk service,  de handler jeg i flere ganger

Anonymkode: 8f628...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker
On 8/13/2020 at 8:14 PM, AnonymBruker said:

butikken tjener null øre på posesalg.

Ser dette har kommet opp flere ganger i tråden.

Tror dere virkelig at markedsføringseffekten av å gå rundt med poser med gigantiske logoer på, er lik null?

Det er stikk i strid med hva forskning på reklame og dens effekt tilsier, så det virker litt rart.

Anonymkode: bd535...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser dette har kommet opp flere ganger i tråden.

Tror dere virkelig at markedsføringseffekten av å gå rundt med poser med gigantiske logoer på, er lik null?

Det er stikk i strid med hva forskning på reklame og dens effekt tilsier, så det virker litt rart.

Anonymkode: bd535...0ca

Det kan nok tenkes at denne effekten utlignes blant de store aktørene. Samtidigber det jo gjerne rett utfor lokalet disse posene eksponeres uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvfølgelig skal man betale for pose. De som ikke betaler for pose, stjeler.

Min mening. 

Anonymkode: bd8b6...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De 2 kronene er miljøtilegg. Uansett er da en pose en vare som hvilken som helst annen vare. Det koster å produsere poser 🙂

Anonymkode: defc0...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...