Susan Sto Helit Skrevet 3. august 2020 #21 Del Skrevet 3. august 2020 På 30.7.2020 den 15.21, MarianneE skrev: Fint om du kan vise meg hvor jeg skriver at 2000 kroner er lommerusk, for jeg kjenner ikke helt igjen det du påstår her. Damen kunne godt fått den posen gratis, men vet du, med den mindre hyggelige fremtoningen hun hadde så ønsket jeg ikke å vise godviljen mer enn nødvendig. Mulig jeg er tåpelig, men jeg gjorde og kun det jeg skal gjøre: Ta i mot betaling for varer og da er det og pose. Må legge til at kundene spør jeg alltid "ønsker du å betale 2 kroner for en pose" så kunden vet at de faktisk betaler for posen. Når du som kunde da svarer: "nei, den skal jeg ha gratis" da er det ikke fristende å være ekstra snill Jeg vet at jeg flisespikker nå, men når du spør om kunden ønsker å betale 2 kr for en pose, så åpner du faktisk for svaret at kunden vil ha den gratis. Du sier indirekte at det å betale for posen er valgfritt, og noe kundene gjør kun dersom de ønsker det. Altså, du spør ikke om kunden vil kjøpe en pose. Litt på samme måte som "vil du klimakompensere for frakten på varen din?" spørsmålet man får i noen nettbutikker. Helt valgfri kostnad, men gir sikkert mange bedre miljøsamvittighet. Jeg liker mye bedre at de ansatte spør "Vil du ha med en pose til 2 kr", eller "Trenger du en pose? Den koster 2 kr." I og for seg er jeg så vant til at poser koster penger, at jeg forventer en ekstrakostnad når jeg svarer "ja" på spørsmålet "trenger du en pose?". Det er ikke nødvendig å oppgi prisen, om den ikke er spesielt dyr. Beklager flisespikkingen, men jeg synes faktisk at når du stiller posespørsmålet på denne måten, så bør du ikke bli sur når kunden tolker det som om at posen egentlig er gratis, og dermed ikke ønsker å betale for den. Det la du opp til selv. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #22 Del Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, frk.jus skrev: Dette er ikke irrelevant hvis man er opptatt av bedriftens økonomi og at ikke all handel skal flyttes over til Internett. Det er heller ikke irrelevant å spre uriktige opplysninger. Gleder meg til å se en studie som viser at poseprisen i fysiske butikker er årsaken til økt netthandel. Anonymkode: f71ed...4fb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #23 Del Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer "betaler gjerne for pose, men den skal være uten reklame for butikken din". Da blir folk lang i maska, og så er det sånn "men, men, men, men altså vi ha bare pose med logo". Er jeg på shopping betaler jeg aldri for pose, jeg vet hvilke butikker som gir poser gratis og da går jeg der først. Så kan de som vil kreve meg for penger få varene sine stuet oppi en annens pose, evt et nøytralt handlenett. Anonymkode: c7ceb...1c5 Har du bil? Sa du at du ville ha bilen gratis hvis det var logo på den? Anonymkode: 974a8...f32 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #24 Del Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarer "betaler gjerne for pose, men den skal være uten reklame for butikken din". Da blir folk lang i maska, og så er det sånn "men, men, men, men altså vi ha bare pose med logo". Er jeg på shopping betaler jeg aldri for pose, jeg vet hvilke butikker som gir poser gratis og da går jeg der først. Så kan de som vil kreve meg for penger få varene sine stuet oppi en annens pose, evt et nøytralt handlenett. Anonymkode: c7ceb...1c5 Vi ordner det med at vi bare vrenger posen til kunden🙂 "sånn, ingen ser innsiden av posen. Ha en fin dag." Anonymkode: a4d45...d0a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #25 Del Skrevet 3. august 2020 Jeg synes fint plastposer kan koste langt mer, så folk blir tvunget til å bruke gjenbruksnett for miljøet sin skyld. Ta 50kr per pose, så blir det nok fart i sakene. Anonymkode: 5033b...f50 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 3. august 2020 #26 Del Skrevet 3. august 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. august 2020 #27 Del Skrevet 3. august 2020 (endret) Lite gjennomtenkt å spørre om betaling for pose når kunden allerede hadde fått nei til rabatt ( forståelig) og nei til kleshenger. Å yte service i Norge er veldig sjelden. Der jeg opplever å få god service er på elektro-butikker ol Det er ikke all verden å gi bort en pose eller to gratis for å møte kunden på iallefall noe. Endret 3. august 2020 av SoWhat? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #28 Del Skrevet 3. august 2020 Kan ikke alle som hater å betale for poser bare ta med egne poser? Syns det er helt på sin plass at poser koster penger. Det koster penger å bestille dem inn, så det er jo ikke bare for butikken å dele ut gratis. I tillegg til at det er lite miljøvennlig. JA til dyrere poser, slik at folk husker å ta med egne istedenfor å hele tiden skaffe seg flere og flere poser. Anonymkode: 54281...23b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. august 2020 #29 Del Skrevet 4. august 2020 21 timer siden, Susan Sto Helit skrev: Jeg vet at jeg flisespikker nå, men når du spør om kunden ønsker å betale 2 kr for en pose, så åpner du faktisk for svaret at kunden vil ha den gratis. Du sier indirekte at det å betale for posen er valgfritt, og noe kundene gjør kun dersom de ønsker det. Altså, du spør ikke om kunden vil kjøpe en pose. Litt på samme måte som "vil du klimakompensere for frakten på varen din?" spørsmålet man får i noen nettbutikker. Helt valgfri kostnad, men gir sikkert mange bedre miljøsamvittighet. Jeg liker mye bedre at de ansatte spør "Vil du ha med en pose til 2 kr", eller "Trenger du en pose? Den koster 2 kr." I og for seg er jeg så vant til at poser koster penger, at jeg forventer en ekstrakostnad når jeg svarer "ja" på spørsmålet "trenger du en pose?". Det er ikke nødvendig å oppgi prisen, om den ikke er spesielt dyr. Beklager flisespikkingen, men jeg synes faktisk at når du stiller posespørsmålet på denne måten, så bør du ikke bli sur når kunden tolker det som om at posen egentlig er gratis, og dermed ikke ønsker å betale for den. Det la du opp til selv. ....og denne tenkte jeg på og hadde i bakhodet da jeg var på jobb i går. Jeg omformulerte meg og spurte om kunden trengte å kjøpe med en pose til 2 kroner til varene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 4. august 2020 #30 Del Skrevet 4. august 2020 19 timer siden, SoWhat? skrev: Lite gjennomtenkt å spørre om betaling for pose når kunden allerede hadde fått nei til rabatt ( forståelig) og nei til kleshenger. Å yte service i Norge er veldig sjelden. Der jeg opplever å få god service er på elektro-butikker ol Det er ikke all verden å gi bort en pose eller to gratis for å møte kunden på iallefall noe. Dette! Uansett lite trivelig kunde, så er hun pengesterk, og en kunde butikken bør holde på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladogvanlig Skrevet 9. august 2020 Forfatter #31 Del Skrevet 9. august 2020 På 3.8.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev: Gleder meg til å se en studie som viser at poseprisen i fysiske butikker er årsaken til økt netthandel. Anonymkode: f71ed...4fb Hvem har påstått at det er "årsaken" til økt netthandel? Gleder meg til å se henvisningen din. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #32 Del Skrevet 9. august 2020 På 3.8.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev: Har du bil? Sa du at du ville ha bilen gratis hvis det var logo på den? Anonymkode: 974a8...f32 Hvis jeg måtte kjører rundt i en bil med "Rema 1000" eller "KappAhl" skrevet over hele bilen så hadde jeg ikke betalt for den nei. På 3.8.2020 den 12.56, AnonymBruker skrev: Vi ordner det med at vi bare vrenger posen til kunden🙂 "sånn, ingen ser innsiden av posen. Ha en fin dag." Anonymkode: a4d45...d0a Da hadde jeg faktisk lagt igjen varene på disken og gått, for det er så sykt frekk. Sånn oppførsel er årsak til netthandel, det er nemlig latterliggjøring av kundens ønske. Anonymkode: c7ceb...1c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 10. august 2020 #33 Del Skrevet 10. august 2020 På 9.8.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg faktisk lagt igjen varene på disken og gått, for det er så sykt frekk. Sånn oppførsel er årsak til netthandel, det er nemlig latterliggjøring av kundens ønske. Anonymkode: c7ceb...1c5 For å legge igjen varer på disken og gå er ikke frekt? Synes man fint latterliggjør seg selv når man skal være så vanskelig for en pose. Er det rart det er krig i verden... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvdryss Skrevet 11. august 2020 #34 Del Skrevet 11. august 2020 Synes kanskje det er litt teit at pose skal koste penger, men det er nå slik. I dag er jo mange opptatt av miljø og har med egne poser. Hvis jeg shopper så sier jeg gjerne nei til pose dersom jeg har plass i den posen jeg fikk i første butikk. Forstår godt at hun sa det koster 2kr, for jeg har sett flere som reagerer og skaper seg pga de 2kr ekstra. Da får man valget om man vil ta seg råd til 2kr eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #35 Del Skrevet 11. august 2020 På 2.8.2020 den 9.46, frk.jus skrev: Det skriver du i innlegget ditt. Butikkbetjening som ikke kan gi en pose gratis når kunden spør om det er pinlig. Butikken har allerede fornærmet kundene ved å innføre posegebyr - så her er det ikke kunde som er først ute med frekk oppførsel. Det er få grunner til å handle i butikk fremfor på nett - en av dem er en god kundeopplevelse. Det bør du fortelle din sjef. Posegebyret er flaut og gjerrig og lite klokt. Å krangle med kunder som reagerer på det er enda verre. Klokhet er å inkludere posene i butikkens kostnader - de koster noen få øre. Prisen på varene kan heves minimalt for å dekke dette inn. Så får ekstremistene i MDG seile sin egen sjø. Ai, kjenner jeg blir litt småvåt av å snakke fag... Det som er pinglig er folk som ikke kan koste opp et par kroner for en krone. Jeg dør innvendig hver gang jeg hører noen krangle om det i køen. Så jævli flaut. Anonymkode: 6ce61...62f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #36 Del Skrevet 11. august 2020 På 9.8.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev: Hvis jeg måtte kjører rundt i en bil med "Rema 1000" eller "KappAhl" skrevet over hele bilen så hadde jeg ikke betalt for den nei. Da hadde jeg faktisk lagt igjen varene på disken og gått, for det er så sykt frekk. Sånn oppførsel er årsak til netthandel, det er nemlig latterliggjøring av kundens ønske. Anonymkode: c7ceb...1c5 Så problemet er at navnet på butikken står på posen? Er du flau over hvor du handler? Du virker umulig å gjøre fornøyd. Hadde du ikke godtatt at jeg vrengte posen for å skjule logoen, og stormet ut som en liten unge hadde jeg bare ledd av deg. Anonymkode: 974a8...f32 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #37 Del Skrevet 11. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så problemet er at navnet på butikken står på posen? Er du flau over hvor du handler? Du virker umulig å gjøre fornøyd. Hadde du ikke godtatt at jeg vrengte posen for å skjule logoen, og stormet ut som en liten unge hadde jeg bare ledd av deg. Anonymkode: 974a8...f32 Tillegg: Når ønsket er helt tåpelig er det naturlig at det latterliggjøres. Anonymkode: 974a8...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #38 Del Skrevet 11. august 2020 I Sverige koster bæreposen i plast 6 kroner, og poser til frukt og grønt 38 øre..... Anonymkode: f3533...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #39 Del Skrevet 11. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: I Sverige koster bæreposen i plast 6 kroner, og poser til frukt og grønt 38 øre..... Anonymkode: f3533...525 Ja, for Sverige er jo kroneksemplet når det gjelder intellgens. Selv betaler jeg aldri for poser - før koronaen brukte jeg gjenkjøpsposer ytterst, og blå resirkuleringsposer inni, og nå under koronaen bruker jeg kun de blå posene som engangsposer, og som blir kastet rett etter at jeg har fått ut varene. Å ta smittevernstiltak på alvor er mye viktigere enn å subsidiere miljøprosjekter som er så absurde at man frakter norsk søppel ut av Norge. Så med mitt forbruk av poser som følge av korona hadde jeg glatt måtte betale mange, mange hundre kroner i måneden bare for poser dersom jeg skulle betale for hver enkelt pose. Noe som ikke kommer på tale. Anonymkode: ecee5...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 11. august 2020 #40 Del Skrevet 11. august 2020 Jeg hadde en kunde en gang hvor jeg spurte "trenger du pose?2kr blabla" Hvor kunden svarte nei. Kunden betalte og gikk til enden av båndet og strakk seg etter boksen med poser 🙄 Jeg tok tak i boksen og satt den under kassa og sa" du sa nei til pose, den koster 2kr" og kunden himlet med øynene og sa da "hvordan kan jeg vite det, når posene står utfor kassen, jeg trodde de her var gratis!" jeg svarte igjen "posene er varer på lik linje med blomstene som står ute, du tar ikke med deg en potte med blomster, bare fordi de står utfor butikken? Men det er greit, du skal få en pose, desverre blir de 2kr trukket fra lønna mi og har jeg gitt vekk 1000 gratis poser i mnd, vel.. Da blir det 2000kr mindre for meg i lønn, men det er greit. Jeg føler at jeg kan spandere litt idag 😟" Kunden var rett og slett lang i maska og hadde det utrykket" wtf kødder du" hvor jeg igjen sa "det går fint, jeg har jobbet masse frivillig overtid, jeg har råd til det" *dønn seriøs* Kunden betalte for pose, unnskyldte seg og gikk 😂 Sjefen min fikk med seg hele samtalen og og måtte holde seg.. For han holdt på å krepere av latter 😂 😂 JAAA, jeg trollet kundene litt.... Fy på meg! Men de kom jo tilbake 😂 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå