smilepia Skrevet 14. juli 2005 #1 Skrevet 14. juli 2005 Referat fra vårt bryllup 2.juli Etter mange måneder med planlegging og spenning komm endelig vår store dag. Værgudene var helt på vår side, for allerede fra torsdag av komm sola og sommervarmen, og på dagen var det ikke en sky å se på himmelen. Våknet veldig tidlig, men uten alt for mage sommerfugler i magen. Hadde tilbragt natten hos en av forloverene mine, og lå om morningen å leste igjennom talen min mens jeg vennet på at det skulle bli på tide å stå opp. Etter å ha brukt god tid på badet, og endel kortere tid til frokost, hastet vi avgårde til frisør og sminke kl. 10.00 Jeg var litt bekymret for fargen på øyenskyggen (syntes den så mørk ut, og var livredd for å bli oversminket), men etter at de var helt ferdig og jeg fikk gå ut i solen (dagslys) og sett meg selv i speilet var alt iorden, for det ble kjempebra. Etter sminken bar det videre til frisøren. Hadde fortsatt ingen nerver av betydning, og ikke komm det noen da heller. I nabostolen satt nemlig min andre forlover å fikk satt opp håret sitt, (den første fikk hår satt opp mens jeg ble sminket) og hun kranglet høylytt med frisøren om det endelige resultatet, så jeg var mer opptatt av dem, enn mine egne nerver (og hår). Ble kjempefornøyd med frisyren min da. Den ble både litt klassisk og romantisk, og ikke for unaturlig (mannen likte den også, og han var i utgangspunktet imot at jeg skulle ha oppsatt hår!). Og med tiara og sløret festet ble det virkelig flott. Burde egentlig fått noen nerver allerede da kanskje, men på en måte føltes det fortsatt uvirkelig. Som om jeg satt å så noen andre i speilet - ikke meg selv. Vi tok oss tid til en liten matbit, før siste finish på håret, og kjolen skulle på. Under omkledning ble det litt kaos, og jeg ble redd vi fikk for dårlig tid. Hempen på slepet røk også ved første forsøk på å løfte den, og da fikk jeg et øyeblikk litt panikk. Men husket på at jeg hadde med sysaker i kofferten, så vi fikk raskt fikset hempen med to sikkerhetsnåler, og jeg var klar til å kjøres til kirken. Ved kirken var forrige vielse noe forsinket, så det ble litt vennting. Passet på å drikke litt vann og slappe av mest mulig. Og plutselig komm pappa og brudebarna og hentet meg. Vi stillte oss klare på trappen, og klokkene begynnte å ringe. 5 min. Det var de lengste 5min jeg har opplevd!! Og _da_ slo nervene til. Jeg ble plutselig både kald, kvalm og skjelven. Tårene presset på, og jeg måtte ta noen ordentlige "magedrag" for å holde meg rolig. Men pga brudebarna som også var litt nervøse, måtte jeg jo forholde meg rolig. Så jeg snakket litt med dem, gav noen instrukser, og fokuserte på dem, isteden for megselv og mine nerver. og så gikk dørene opp.. Pappa var litt ivrig på å komme opp kirkegulvet, (kanskje han ville bli kvitt meg? ;-) og ville starte rett etter brudebarna. Så jeg måtte holde ham litt igjen før vi kunne gå. Det var vanskelig å fokusere blikket, men så hvor flott mannen var der fremme han sto å venntet. (han selv fortalte forrøvrig at det var nå hans hjerte begynnte å klappe fortere enn normalt) Husket på å smile, men turde nesten ikke se på noen av gjestene. Så mest fremover. Vielsen gikk kjempefint. Presten var en jeg kjennte fra barndommen, og en veldig avslappet person, så det ble heldigvis ikke en for "stiv" preken. Vi sa begge to høyt og tydelig ja, så alle hørte det, ringene komm på uten for mye knussel, og vi kysset, selv om vi ikke hadde planlagt det. og solosangen - den var så flott at jeg virkelig måtte konsentrere meg for ikke å begynne å grine. (forloverene hadde jo med lommetørkle, men de satt på andre siden av koret, så kunne ikke akkurat løpe over for å hente :-) Etter utgang og masse gratulasjoner og fotografering på kirketrappen, hastet vi i gang med fotograferingen. Fotografen kjennte vi også godt fra tidligere, noe som gjor det hele mye mer avslappende enn det kanskje hade blitt med en fremmed. Tror vi klarte å slappe fint av, fotografen har allerede rapportert at det ble mange fine bilder (vennter spennt på å få de i posten denne uken) Det ble ganske varmt da (vi tok utebilder), og i etterkant innser jeg at solfaktor hadde vært fint - men det var det ingen som hadde husket. Heldigvis ble vi ikke solbrennte da, men litt varm og rød i kinnene. (blushing bride?) Etter fotograferingen ble vi kjørt til selskapslokalet. Det var en 30 min kjøretur, og det var deilig å kunne slappe av litt. Prate litt sammen, ta av skoene og samle seg litt til "neste økt". Vel framme sto alle gjestene klare til å ta oss imot med champagne og jordbær og hurrarop. Det ble ny runde med litt fotografering, og så tok vi oss tid til å mingle litt før vi satte oss til bords. Middagen gikk kjempefint. Maten var nydelig, men desverre orket jeg ikke mye. Mamma, som var forsanger, bommet totalt på melodien til første sang, men det gjorde ikke så mye. Tante toastmaster klarte seg kjempebra, og talene var veldig flotte. Mannen holdt først tale og den var både morsomm og romantisk. Var ganske nervøs for min egen tale, men klarte meg fint igjennom den uten for mye stoltring. Folk lo på de rette plassene også :-) Forloverene hold også gode taler, spesiellt mine forlovere underholdt veldig med mange festelige ting fra min fortid de hadde gravd frem. Vi ble bare "banket" opp på stolene for å kysse 2 ganger, noe som var greit, for kjolen var litt stor og takhøyden så lav at jeg skallet i taket og var redd frisyren/sløret skulle henge seg fast i lampene. Men hele middagen forløp som sagt kjempefint, folk så ut til å hygge seg veldig og like maten. Barna ble så klart utolmodige, men de forstyrret ikke så mye. Alle fikk med seg talene tror jeg. Etter mat ble det ordnet om til små bord og klart til kakeskjering og spising. Bryllupskaken var en 3etg sjokoladekake. Enkelt pyntet, og farlig god. :-) Det ble tid til litt mer mingling, beundring av gavebordet, fotografering og hygge, og timene bare løp avgårde. Plutselig nermet klokken seg midnatt, og vi skulle danse vals og sette igang festen. Litt lydproblemer i starten, og selv om gjestene var tolmodige gjorde det oss litt nervøse. Så det ble litt knoting etterhvert i valsen, men pytt sann. Vi komm oss da fint igjennom synes vi :-D Det ble kanskje litt lite dansing utover festen, men det var nok fordi folk ville heller prate og være ute å nyte det flotte været. Vi hadde sol hele tiden, foruten en liten halvtime rundt kl.1 da den duppet nedom en fjelltopp. Det var noe våre tilreisende gjester som opplevde nordnorge for første gang likte ekstra godt, og da kan man jo ikke være inne - det skjønner jeg godt. For å avslutte festen danset vi en siste rolig dans, og gikk rundt å tok farvell med alle gjestene. Meningen var at vi skulle liste oss bort før de dro, men så fikk vi beskjed om at bussen som skule hente dem hadde streiket. Så vi måtte organisere litt alternativ hjemmtransport. Heldigvis ordnet vi det ganske raskt, og uten for mye forsinkelser. Men det gjorde at vi sto å vinket farvell til gjestene, istedet for motsatt. Bryllupsnatten tilbragte vi på en suite på hotellet der festen var. Vi var kjempe slitne, mette av intrykk og føttene mine var superhovne. Likevel ble det en minnerik natt, og vi sovnet ikke med det samme *humre humre* Dagen derpå spiste vi felles frokost med de andre gjestene som hadde vært på hotellet. Og så var det å pakke sammen alle de fine gavene. Vi fikk mye flott, og jeg blir nesten flau når jeg ser hvor gavmilde mange har vært. Resten av uken hadde vi også gjester, helt fram til vi kjørte tilbake til Bergen og begynnte i jobb. Så hvetebrødsdagene går fort unna, og vi gleder oss stort til bryllupsreisen i september. Men det er superkjekkt å være nygift. Vi er som nyforelska turtelduer og koser oss det vi kan :-) Gleder oss også til å se igjennom bilder og video fra dagen. Gjennoppleve den igjennom det. Og da kommer det gjerne et bilde eller to her inne også ;-)
lene24 Skrevet 14. juli 2005 #2 Skrevet 14. juli 2005 Gratulerer med vel overstått!!!! Det hørtes ut som du hadde en perfekt dag Lykke til videre som ektefolk
Delfia Skrevet 14. juli 2005 #3 Skrevet 14. juli 2005 Gratulerer så mye som fru!! Nå er det bare knappe 14 dager igjen til jeg skal i ilden og jeg gleder meg stort.Er ikke noe nervøs,enda Tenker litt på at det kan være noe småtteri vi har glemt men føler vi har det meste under kontroll. Lykke til som ny-gift og ha en flott bryllupsreise.
Gjest Svimle Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Gratulerer med vel overstått bryllup - hørtes ut som en perfekt dag!
solisol Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Gratulerer så mye som rette ektefolk Hørtes ut som en fantastisk dag.
Gjest gjest1 Skrevet 15. juli 2005 #6 Skrevet 15. juli 2005 ÅÅååååh, så herlig!!! Gratulerer som nygift!! Er det mulig å få se bilder??
smilepia Skrevet 15. juli 2005 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2005 ÅÅååååh, så herlig!!! Gratulerer som nygift!! Er det mulig å få se bilder?? Ja, det skal komme bilder snart. Lover. Kanskje jeg får gjort det i ettermiddag?
lucky Skrevet 15. juli 2005 #9 Skrevet 15. juli 2005 Gratulerer Det var en stemningsfull rapport og jeg drømte meg helt bort, kjente liksom nervene dine de 5 min før kirken Gledermeg til bildene
Cr@sh Skrevet 15. juli 2005 #12 Skrevet 15. juli 2005 Gratulerer! Håper og tror at du nøt dagen til det fulle.... (synd dagen man har ventet så lenge på - går så fort!)
smilepia Skrevet 19. juli 2005 Forfatter #13 Skrevet 19. juli 2005 Tusen takk for hilsninger og gratulasjoner alle sammen. Nå har jeg endelig fått satt meg ned og overført noen bilder som dere kan titte på. Bryllupsbilder fra Smilepia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå