AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Som fører til utslett i ansiktet. Jeg får det vekk om jeg jobber i 2 uker med krem. Så er barnet hos pappa'n og får servert likevel og pappa'n forteller om det i tillegg. Han vet godt at barnet får utslett av nettopp det, men det fortsetter å skje. Jeg har nok en gang måtte gi beskjed, jeg prøver å ikke være kontrollerende, men det er veldig vanskelig å ikke kommentere slikt. Hva annet kan jeg gjøre? Anonymkode: baeff...753
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Alder på barnet? Anonymkode: 9e6b3...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Har du spurt han hvorfor han fortsetter å gi barnet ting det blir sykt av? Anonymkode: 0241b...e68 21
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Meld fra til legen og HS. De vil kalle inn til samtale Anonymkode: ae902...bd8 23
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Hvor gammelt er barnet? Har far fått bekreftet fra lege at barnet er allergisk mot disse tingene? Anonymkode: 4ac89...029 4
altflyter Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Er det du som mener barnet er allergisk, eller er det påvist hos lege? Hvem av dere som er urimelig, avgjøres av det. 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 6 minutter siden, altflyter skrev: Er det du som mener barnet er allergisk, eller er det påvist hos lege? Hvem av dere som er urimelig, avgjøres av det. Får ungen utslett, så er det vel det samme hvem som sier det. Mye jeg også får utslett av, og da slutter jeg å spise det.. Har ikke dratt til lege av den grunn. Men skjønner hva du mener. Anonymkode: 8336f...f13 20
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 Det går under omsorgssvikt. Hadde sagt at om han ikke stoppet kontakter jeg barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alder på barnet? Anonymkode: 9e6b3...6a3 2 år Anonymkode: baeff...753
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 34 minutter siden, altflyter skrev: Er det du som mener barnet er allergisk, eller er det påvist hos lege? Hvem av dere som er urimelig, avgjøres av det. Påvist Anonymkode: baeff...753 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Be lege kalle far inn til samtale. Anonymkode: b6654...f4b 11
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 Slikt kan være direkte farlig om de blir utsatt for mattyper som de ikke tåler. Har matallergi selv. Det er ekkelt å få utslett, det svir og klør. Jeg kan få skikkelige allergiske reaksjoner i form av pustevansker, diaré og oppkast. Far bør ta slikt alvorlig. En glipp iblant er greit, men han bør følge godt med å notere seg hva barnet kan og ikke kan spise. Anonymkode: f183e...5a6 11
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slikt kan være direkte farlig om de blir utsatt for mattyper som de ikke tåler. Har matallergi selv. Det er ekkelt å få utslett, det svir og klør. Jeg kan få skikkelige allergiske reaksjoner i form av pustevansker, diaré og oppkast. Far bør ta slikt alvorlig. En glipp iblant er greit, men han bør følge godt med å notere seg hva barnet kan og ikke kan spise. Anonymkode: f183e...5a6 Ja, når barnet er hos meg så peker den på utslettet og sier aua. Må smøres og stelles med hver morgen og kveld som tar masse tid. Det blir irritasjon for barnet å ha det sånn. Det er aldri en glipp, barnet får servert dette fordi den liker det jo så godt. Jeg syns det er veldig dårlig gjort og har informert om dette flere ganger. Før ferien informerte jeg også om hva slags krem far måtte ha for at det skulle holde seg borte. Anonymkode: baeff...753 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, når barnet er hos meg så peker den på utslettet og sier aua. Må smøres og stelles med hver morgen og kveld som tar masse tid. Det blir irritasjon for barnet å ha det sånn. Det er aldri en glipp, barnet får servert dette fordi den liker det jo så godt. Jeg syns det er veldig dårlig gjort og har informert om dette flere ganger. Før ferien informerte jeg også om hva slags krem far måtte ha for at det skulle holde seg borte. Anonymkode: baeff...753 Ville meldt til BV om faren er så slapp.... Kan potensielt drepe barnet deres om han får anafylaktisk sjokk Anonymkode: ae902...bd8 11
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 Be barnets lege kalle faren inn til samtale og snakk med barnevernet om saken. Dette er omsorgssvikt. Anonymkode: 1c477...f05 12
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 Jeg var selv "litt allergisk" mot appelsin som barn. Den gangen var det ikke så mye lett-tilgjengelig info om slikt, og foreldrene mine forstod nok ikke helt alvoret. De fortsatte å gi meg appelsin på tross av at jeg konstant hadde sår rundt munnen og på haken. For appelsin er jo så sunt, og ingen tar skade av å spise noe som er sunt, trodde de. Plutselig ble allergien min verre, ikke bare allergien mot sitrus, men også mot andre allergener. I dag er jeg voksen og har store allergi-plager og må ta unødvendig mange hensyn som jeg sannsynligvis ville ha sluppet å ta, hvis bare foreldrene mine hadde fått god nok informasjon da jeg var barn. Så ikke ta lett på dette, Ts. Gi far info eller be om hjelpe fra legen. Pass på at barnet ditt ikke utsettes unødvendig for allergener han reagerer på. Anonymkode: 4ac34...78c 17
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du spurt han hvorfor han fortsetter å gi barnet ting det blir sykt av? Anonymkode: 0241b...e68 Hvorfor svarer du ikke på dette? Nøyaktig hva sier far når du spør han om hvorfor han gir ting barnet deres blir sykt av? Anonymkode: 0241b...e68 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 Meld fra til barnevernet. Om du ikke tar tak i det, er du medskyldig i allergien forverrer seg. Anonymkode: 93188...648 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 HVA sier faren, når du sier ifra om dette?? Hadde kontaket legen og bedt han kalle han inn til samtale, deretter meldt far til barnevernet.Omsorgsvikt og helseskadelig Anonymkode: b70b1...2e3 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 Påvist allergi, og faren bare driter i det!? Hva i helvete er det for en idiot!? Ta bilder av barnet og utslettet. Ta vare på alle eposter og meldinger fra faren angående allergien og kostholdet. Ta opp telefonsamtaler om nødvendig. Meld til lege, snakk med BV. Anonymkode: 9e6b3...6a3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå