AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 I dagens samfunn hvor 20 % deltidsvakter i butikken trekker 5.000 søkere pga. koronasituasjonen, bør man jo være ''takknemlig'' for å være i fast stilling. Men hva om denne faste stillingen er kjedelig? Årsak til å si opp? Arbeidsplassen gir ikke andre muligheter enn akkurat de samme oppgavene hver dag, og har vært i flere yrker hvor det har vært slik. Jeg ønsker yrker med mer variasjon. Hvor finner jeg de? I tillegg bryr ikke regningene seg om du trives i jobben din. De må betales uansett. Og det å si opp uten å ha fått annen jobb (som er vanskelig nok pr. nå) gjør jo at du i beste fall må leve på NAV resten av livet? Anonymkode: a2f95...4e2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Sier du opp, er det 12 uker karante på dagpenger. Altså 3 mnd uten annen inntekt. Sosial stødnad kan man få om det er krise, men skal kun dekke det mest nødvendige. Å leve på nav resten av livet gir deg hvertfall ikke noe variasjon. Dessuten er det temmelig magert for å si det mildt. Du kan ta utdannelse, det kan gi mer variasjon. Let etter andre jobber, ha noe konkret å gå til før du sier opp. At en jobb er kjedelig, er i seg selv ikke grunn til å si opp. Anonymkode: b25a7...5b0 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Bli lærer xD eller annen jobb der man er tett på unge mennesker. Kan love deg at ingen dag er lik, og at det ikke er tid til å kjede deg. Anonymkode: c9fcb...3c6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Har jobbet i butikk i snart i 10år. Trives. Alltid noe å gjøre. Man er i bevegelse hele tiden. Å jobbe på kontor/stillesittende jobb er ikke noe for meg. Lønnen er OK. Jeg tjente 466 000 i fjor (litt overtid blir det jo alltid). Har rett over 29 000 etter skatt i mnd. Jobb er jobb. Tror alle blir litt lei etter hvert. Anonymkode: ec499...beb 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 For å få livstid med dagpenger må man altså bli sagt opp + ikke eie noen ting. Hvis man plutselig må tvangsselge alt man eier, så har man plutselig penger til å overleve i 1 år, på gata. Anonymkode: a2f95...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dagens samfunn hvor 20 % deltidsvakter i butikken trekker 5.000 søkere pga. koronasituasjonen, bør man jo være ''takknemlig'' for å være i fast stilling. Men hva om denne faste stillingen er kjedelig? Årsak til å si opp? Arbeidsplassen gir ikke andre muligheter enn akkurat de samme oppgavene hver dag, og har vært i flere yrker hvor det har vært slik. Jeg ønsker yrker med mer variasjon. Hvor finner jeg de? I tillegg bryr ikke regningene seg om du trives i jobben din. De må betales uansett. Og det å si opp uten å ha fått annen jobb (som er vanskelig nok pr. nå) gjør jo at du i beste fall må leve på NAV resten av livet? Anonymkode: a2f95...4e2 Veldig mange jobber har varierte oppgaver. Store offentlige etater har mange muligheter for å bytte arbeidsområde uten å si opp. Små private bedrifter - der er du mer låst. Anonymkode: 3f7b0...04d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig mange jobber har varierte oppgaver. Store offentlige etater har mange muligheter for å bytte arbeidsområde uten å si opp. Små private bedrifter - der er du mer låst. Anonymkode: 3f7b0...04d Du kan ikke jobbe med IT i staten hvis utdanningen din er arkivær. Anonymkode: a2f95...4e2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke jobbe med IT i staten hvis utdanningen din er arkivær. Anonymkode: a2f95...4e2 Det stemmer IKKE! Jeg jobber med IT i staten og har ingen utdanning! Anonymkode: 41ce7...f8f 2
Gjest Kritt Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dagens samfunn hvor 20 % deltidsvakter i butikken trekker 5.000 søkere pga. koronasituasjonen, bør man jo være ''takknemlig'' for å være i fast stilling. Men hva om denne faste stillingen er kjedelig? Årsak til å si opp? Arbeidsplassen gir ikke andre muligheter enn akkurat de samme oppgavene hver dag, og har vært i flere yrker hvor det har vært slik. Jeg ønsker yrker med mer variasjon. Hvor finner jeg de? I tillegg bryr ikke regningene seg om du trives i jobben din. De må betales uansett. Og det å si opp uten å ha fått annen jobb (som er vanskelig nok pr. nå) gjør jo at du i beste fall må leve på NAV resten av livet? Anonymkode: a2f95...4e2 Selvsagt sier man ikke opp en jobb bare fordi den er kjedelig. Man søker nye jobber og utdanner seg og/eller går på kurs ved siden av jobben for å øke kvalifikasjonene. Mener du andre burde finansiere at du lar være å jobbe fordi jobben ikke er spennende nok?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet i butikk i snart i 10år. Trives. Alltid noe å gjøre. Man er i bevegelse hele tiden. Å jobbe på kontor/stillesittende jobb er ikke noe for meg. Lønnen er OK. Jeg tjente 466 000 i fjor (litt overtid blir det jo alltid). Har rett over 29 000 etter skatt i mnd. Jobb er jobb. Tror alle blir litt lei etter hvert. Anonymkode: ec499...beb Kontorjobb er kjedelig, ofte ensomt også. Jobb blir man drittlei uansett yrke, sånn er det bare. Hvorfor? Fordi man selger tiden sin mot penger, fritiden. Anonymkode: 443b9...0da
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Det er noe en bare må erkjenne med livet. Du blir født, du jobber til krampa og kjedsomheten tar deg, og du dør. Innse det først som sist. Du er ett av tannhjulene i samfunnets maskineri. Anonymkode: a6650...b6b
Gjest Kritt Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontorjobb er kjedelig, ofte ensomt også. Jobb blir man drittlei uansett yrke, sånn er det bare. Hvorfor? Fordi man selger tiden sin mot penger, fritiden. Anonymkode: 443b9...0da Høres stusselig ut å ha et slikt forhold til jobben sin. Jeg er veldig glad jeg har en jobb som er utfordrende og spennende, selv om også min hverdag er kjedelig i mellom. Og ja, det er på kontor. Hadde jeg ikke likt jobben ville jeg forsøkt å finne noe annet, overbevist om at de aller fleste jobber har noe givende i seg.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 Jeg er en av dem som har sagt opp fast jobb uten annet i sikte et par ganger. Det har alltid ordnet seg, men så har jeg også en etterspurt bakgrunn. Jeg har riktignok aldri sluttet noe sted på grunn av at det var kjedelig, men på grunn av håpløs ledelse. Det er likevel lett å merke at arbeidsgivere er ganske negativt innstilt til folk som sier opp jobben uten å ha noe å gå til. Man stiller sterkere hvis man allerede er i jobb, selv om det tar lenger tid til man kan starte. Anonymkode: b3009...6e3 1
Gjest Kritt Skrevet 2. august 2020 #14 Skrevet 2. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av dem som har sagt opp fast jobb uten annet i sikte et par ganger. Det har alltid ordnet seg, men så har jeg også en etterspurt bakgrunn. Jeg har riktignok aldri sluttet noe sted på grunn av at det var kjedelig, men på grunn av håpløs ledelse. Det er likevel lett å merke at arbeidsgivere er ganske negativt innstilt til folk som sier opp jobben uten å ha noe å gå til. Man stiller sterkere hvis man allerede er i jobb, selv om det tar lenger tid til man kan starte. Anonymkode: b3009...6e3 Jeg ansetter folk, og må innrømme at jeg er litt skeptisk til å ansette noen som ikke er i jobb. Ikke fordi det behøver å være noe galt med vedkommende, men mest fordi man kan tvile på motivasjonen deres; kanskje det viktigste bare er å få seg en jobb? Jeg ønsker motiverte og dedikerte medarbeidere. Men jeg har gjort unntak.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, Kritt skrev: Jeg ansetter folk, og må innrømme at jeg er litt skeptisk til å ansette noen som ikke er i jobb. Ikke fordi det behøver å være noe galt med vedkommende, men mest fordi man kan tvile på motivasjonen deres; kanskje det viktigste bare er å få seg en jobb? Jeg ønsker motiverte og dedikerte medarbeidere. Men jeg har gjort unntak. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg har sagt opp. Jeg startet på utdanning nå om 2 uker, skal ta en bachelor og bytte beite totalt. Er det også negativt? Jeg skal jobbe som ringevikar der hvor jeg sa opp. Anonymkode: 34f51...dd2
Thea82 Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, Kritt skrev: Høres stusselig ut å ha et slikt forhold til jobben sin. Jeg er veldig glad jeg har en jobb som er utfordrende og spennende, selv om også min hverdag er kjedelig i mellom. Og ja, det er på kontor. Hadde jeg ikke likt jobben ville jeg forsøkt å finne noe annet, overbevist om at de aller fleste jobber har noe givende i seg. Veldig enig med deg. Jeg er også veldig glad for jobben min. Er ute i permisjon nå og savner både oppgavene og kollegaene. Skal innrømme at jeg er veldig overrasket over hvor mange som er negativ til jobben sin her inne. Til TS, anbefaler deg å vente med å si opp til du har funnet en annen jobb. Evt vurder videreutdanning eller karriereskifte.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 On 8/2/2020 at 8:15 PM, Kritt said: Jeg ansetter folk, og må innrømme at jeg er litt skeptisk til å ansette noen som ikke er i jobb. Ikke fordi det behøver å være noe galt med vedkommende, men mest fordi man kan tvile på motivasjonen deres; kanskje det viktigste bare er å få seg en jobb? Jeg ønsker motiverte og dedikerte medarbeidere. Men jeg har gjort unntak. Så det at du er arbeidsledig har med latskap å gjøre? Si det til de 500.000 som er blitt oppsagt pga. korona. Anonymkode: a2f95...4e2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det at du er arbeidsledig har med latskap å gjøre? Si det til de 500.000 som er blitt oppsagt pga. korona. Anonymkode: a2f95...4e2 Det er bare rundt 200.000 som er arbeidsledig nå og ikke 500.000. Anonymkode: d21d0...3a0 1
Gjest Kritt Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det at du er arbeidsledig har med latskap å gjøre? Si det til de 500.000 som er blitt oppsagt pga. korona. Anonymkode: a2f95...4e2 Hvor leste du det?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #20 Skrevet 3. august 2020 Jeg har nettopp sakt opp selv, etter et års tid der jeg har tenkt «fy faen» hver eneste dag, pga kjærringyrke me mye baksnakking, dårlige arbeidsforhold og rett og slett dritt kjedlig arbeid. Jobbet der i totalt 4år. Har du nokk midler å klare deg i perioden før du får dagpenger, GO FOR IT. Med tanke på min psykiske helse angrer jeg ikke et sekund engang. Livet er for kort å sløse vekk på dritt jobber, corona eller ei. Det ordner seg til slutt uansett. Anonymkode: 9a3e1...3fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå