Gå til innhold

Regntøy anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattnakken er helt fantastisk.  Sverger til det .

Men er ungen din en som elsker å sitte i sølepytter anbefaler jeg barnevaderen.  Det er regnbukse med støver sveisa fast. Da kan de sitte så mye de vil i søle og vann uten at det renner inn . Det var problem for oss en periode nemmelig . Eldste som da var 1år elsket å sitte å leke oppi søledammer.  Da renner det jo vann inn i mellom støvelen og buksa.  Så da ble han vår 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt både Stormberg, didriksons og hh. Vært fornøyd med alt egentlig, ikke fått noen hull og det er tykt stoff.

Anbefaler forøvrig også skallbukser fra hm - vi har hatt mange av de til gutta våre, og de tåler absolutt alt uten at ungene har blitt våte. Det er et kupp med andre ord, troe de koster 200 kr eller noe sånt. Er ikke regnbukser, så har ikke testet å sitte i søledammer altså, men hopping i søledammer og bløt snø har de klart.

Anonymkode: 68913...359

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg har også brukt Kattnakken i alle år. Kjøper på salg året før, eller brukt. Aldri opplevd at det har gått i stykker.

Andre merker som skal være mye for pengene, er Didriksons, Stormberg og Reflex. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kattnakken. Ingen over, ingen ved siden av. Koster litt, men verdt hver krone. Ungen min er alltid tør og fornøyd i regnet. Har alltid vinterregndressen også, genial her på Østlandet. Har Reima vinterdress også, men barnehagen velger nesten alltid Kattnakken sin vinterregndress.

Anonymkode: ca1c5...856

Enig!
Den dressen en helt genial.
Veldig fornøyd med kattnakken generelt.
Bare ved tørr snø vinterdressen er like grei, I alt slapset er fleece + regndressen tipp topp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kattnakken her også. Kjøper jeg gjerne 2-3str frem i tid når de har salg. Bor i Bergen, og er prisgitt godt regntøy. 

Anonymkode: 68c99...cbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare prøvd Reflex og Stormberg. Refleks er deilig fordi det er så tynt. Fint å ha på seg i lett fuktig sandkasse, men lite annet. Det lekker som ei sil i søledammer. Ungen er klissvåt etter å ha hoppet noen få minutter i en dam. Stormberg, derimot. Vi kan være ute i timesvis, med en unge som helst vil bade i søledammer, og ungen er like tørr når vi kommer hjem.

Kjøpte det på salg for totalt 500 kr. Full pris er vel rundt 900 kr. 

Anonymkode: 3ff36...f6f

Skrevet

Kattnakken ☺️ Kjøpt inn Reflex nå da, hørt mye skryt ☺️

Tidligere hatt Helly Hansen og Skogstad, ikke fornøyd. 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Shias skrev (På 3.8.2020 den 10.44):

Kattnakken ☺️ Kjøpt inn Reflex nå da, hørt mye skryt ☺️

Tidligere hatt Helly Hansen og Skogstad, ikke fornøyd. 

Ble du fornøyd med reflex? 😅

Anonymkode: ba799...188

AnonymBruker
Skrevet

Aller beste regnbuksa vi har hatt var en Helly Hansen gummibukse kjøpt på tidlig 2000-tall. Er brukt av tre barn i barnehage og den er seriøst like fin. Dagens Helly Hansen er ikke like ekstremt, men holdbart det også, også er jeg veldig fornøyd med Reflex.

Anonymkode: bbc1b...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage og har barn i barnehage selv. Kattnatten er sikkert fin for noen, men opplever at de er for lite fôret for mange av de barna jeg passer på («alle» har de dressene. Barna klager over at de fryser etter et kvarter ute, og må ha på tre lag ull under for å holde varmen = dårlig bevegelighet. Jeg sverger til Tretorn fôret regntøy til mitt eget barn. De lekker aldri, selv når resten av avdelingen er dyvåte etter å ha lekt i regnet, har jeg blitt fortalt av de som jobber i hennes barnehage. Så bruker bare det høst/vinter og vår. 

25807648-BF67-49C3-8EDA-0F7EB090DDDC.webp

Anonymkode: 0da50...ce1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...