AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Hei, har ei jente som begynner i barnehage. Vi har et sett regntøy i str 80 som etter kort tids bruk allerede har sorte flekker på baken etter fukt som har kommet igjennom tøyet, og ser slitt ut på knærne. Settet kostet 400kr, er det å forvente at regntøy skal holde såpass kort?🙁 Har du anbefalinger til handleliste? Todelt eller regndress (parkdress?)? Anonymkode: e4f6f...2b2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #2 Skrevet 2. august 2020 Kattnakken. Ingen over, ingen ved siden av. Koster litt, men verdt hver krone. Ungen min er alltid tør og fornøyd i regnet. Har alltid vinterregndressen også, genial her på Østlandet. Har Reima vinterdress også, men barnehagen velger nesten alltid Kattnakken sin vinterregndress. Anonymkode: ca1c5...856 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kattnakken. Ingen over, ingen ved siden av. Koster litt, men verdt hver krone. Ungen min er alltid tør og fornøyd i regnet. Har alltid vinterregndressen også, genial her på Østlandet. Har Reima vinterdress også, men barnehagen velger nesten alltid Kattnakken sin vinterregndress. Anonymkode: ca1c5...856 Enig den er god, men dyyyyr! inne på sportsmann.no så har de nå barnehage pakke med dress og regntøy, det og anbefales Anonymkode: 58f22...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 Jeg sverger til Reflex. Har hatt det til barna mine gjennom 10 år. Har prøvd andre merker også, men går alltid tilbake til Reflex. Anonymkode: 9b9de...944
Olsen Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Helly Hansen. Har også hatt Kapp Ahl sitt og Lindex. Vært fornøyd med det også.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kattnakken. Ingen over, ingen ved siden av. Koster litt, men verdt hver krone. Ungen min er alltid tør og fornøyd i regnet. Har alltid vinterregndressen også, genial her på Østlandet. Har Reima vinterdress også, men barnehagen velger nesten alltid Kattnakken sin vinterregndress. Anonymkode: ca1c5...856 Takk for svar. Aldri hørt om dette merket før, skal se om jeg finner det. Hvordan er de på størrelse? Barnet bruker 80/86, alt ettersom😜 Mer str 86 enn 80, 1,5 år gammel. Ts Anonymkode: e4f6f...2b2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig den er god, men dyyyyr! inne på sportsmann.no så har de nå barnehage pakke med dress og regntøy, det og anbefales Anonymkode: 58f22...e1d Hvor dyrt er det snakk om? For det settet jeg kjøpte kostet 400kr og varte en måned etter bruk kun på regnværsdager🤪 Husker ikke merket, var typisk tynt oljestoff. Da blir det fort 400kr måneden gjennom høst og vår-sesongen, på sikt veldig dyrt det også. Skal innom sportsmann for å se, takk for tipset😊 Ts Anonymkode: e4f6f...2b2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sverger til Reflex. Har hatt det til barna mine gjennom 10 år. Har prøvd andre merker også, men går alltid tilbake til Reflex. Anonymkode: 9b9de...944 Refleks har jeg hørt om, skal se om jeg finner tilbud😊 Fint å høre flere er fornøyde med litt ulike regntøy, det er fint å ha et utvalg😊 Hvordan er størrelsene på Reflex? 55 minutter siden, Olsen skrev: Helly Hansen. Har også hatt Kapp Ahl sitt og Lindex. Vært fornøyd med det også. Takk for tipsene dine😊 Lindex og KappAhl har vi i nærheten, hvordan er disse på størrelsen? Anonymkode: e4f6f...2b2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kattnakken. Ingen over, ingen ved siden av. Koster litt, men verdt hver krone. Ungen min er alltid tør og fornøyd i regnet. Har alltid vinterregndressen også, genial her på Østlandet. Har Reima vinterdress også, men barnehagen velger nesten alltid Kattnakken sin vinterregndress. Anonymkode: ca1c5...856 Skulle inn og skrive det samme. Følg med på nettsiden deres, det er salg av og til. De er litt store på størrelsen. Anonymkode: 22635...569 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor dyrt er det snakk om? For det settet jeg kjøpte kostet 400kr og varte en måned etter bruk kun på regnværsdager🤪 Husker ikke merket, var typisk tynt oljestoff. Da blir det fort 400kr måneden gjennom høst og vår-sesongen, på sikt veldig dyrt det også. Skal innom sportsmann for å se, takk for tipset😊 Ts Anonymkode: e4f6f...2b2 Kjøpte det settet jeg har til min gutt på TILBUD til 400, tror vi snakker 8-9 hundre, kjøpte på tilbud da på babyshop, den beste regndressen jeg har hatt er en fra memini(men de lager ikke regntøy lenger) har vurdert Nordbjørn eller hva det nå het på jollyroom. kattnakken kan kjøpes med og uten foring i, jeg har uten og bruker fleece, tørker fortere da Anonymkode: 58f22...e1d
Lillemy1993 Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Kattnakken og Hummel har vi vært fornøyde med, Reflex sitt begynte å lekke😅
Kala Skrevet 2. august 2020 #12 Skrevet 2. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, har ei jente som begynner i barnehage. Vi har et sett regntøy i str 80 som etter kort tids bruk allerede har sorte flekker på baken etter fukt som har kommet igjennom tøyet, og ser slitt ut på knærne. Settet kostet 400kr, er det å forvente at regntøy skal holde såpass kort?🙁 Har du anbefalinger til handleliste? Todelt eller regndress (parkdress?)? Anonymkode: e4f6f...2b2 Kattnakken 🙌 1
Olsen Skrevet 2. august 2020 #13 Skrevet 2. august 2020 Jeg kan ikke huske noe spesielt angående størrelsen på det regntøyet jeg nevnte (Helly Hansen, Kapp Ahl og Lindex) Antar det da var vanlig, dvs stort i størrelsen. Syne ofte utetøy, og særlig rengtøy er stort i størrelsen. Vil anbefale regntøy uten fleecefor- heller ha på ull under. Regntøyet skal være romslig, men ikke så stort at det er i veien. De ulike merkene kan variere i størrelsen og det ikke sikkert størrelsen er helt lik fra år til år. Jeg har alltid hatt to regnsett i barnehagealder, men helt nødvendig er det jo ikke. Har også brukt regnbukse fra Spar-kjøp. Har vært ok, men blitt fortere ødelagt enn f. eks Lindex. Regnvotter har ikke vært i bruk hos oss. Vanskelige å få grep med. Har brukt vanlige votter som har blitt tørket etter bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Skrevet 2. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Refleks har jeg hørt om, skal se om jeg finner tilbud😊 Fint å høre flere er fornøyde med litt ulike regntøy, det er fint å ha et utvalg😊 Hvordan er størrelsene på Reflex? Takk for tipsene dine😊 Lindex og KappAhl har vi i nærheten, hvordan er disse på størrelsen? Anonymkode: e4f6f...2b2 Syns Reflex er ganske normale i størrelsen. Du får kun kjøpt det på Barnas Hus. De har nettopp hatt salg på vårens farger, så mulig det er utplukket(men liten størrelse kan muligens være å få tak i). Og høstens er nok ikke på salg enda. Men de har ofte kampanje, så bare å følge med. Anonymkode: 9b9de...944
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #16 Skrevet 2. august 2020 Veldig fornøyd med kattnakken. Koster vel 8-900kr for et sett, men det er det verdt. Vil se det er romslig i størrelsen. Anonymkode: a116a...573 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #17 Skrevet 2. august 2020 Definitivt kattnakken. Hatt det i alle str siden jenta mi brukte 92. Nå bruker hun 128. Ingen slitasje og holder seg tørr Anonymkode: 659ab...488 1
Arkana Skrevet 2. august 2020 #18 Skrevet 2. august 2020 Vi er veldig fornøyd med Reflex regntøy. De er rimelige og solide (alle sett vi har hatt har blitt arvet videre).
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #19 Skrevet 2. august 2020 Jeg er fornøyd med Kattnakken, Helly Hansen, Wheat og Reima. Anonymkode: 6c128...bda 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #20 Skrevet 2. august 2020 Har kjøpt brukt Reflex og det er helt supert. Det som er veldig positivt på det i forhold til det andre vi har i Reima er at hetta har en borrelås på toppen, så man kan justere Str på hetta. Reima tegnsettet har ikke dette og hetta faller heller tiden ned i øynene og er i veien. Tror det vi har holder ut høsten, men skal kjøpe Reflex neste gang vi trenger nytt også har jeg tenkt. Anonymkode: 0fc95...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå