Gå til innhold

Dekorative lamper til gulv og bord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har spotter med dimming i taket i vår stue/spisestue, og ingen lamper. Skulle gjerne hatt noen lamper for å lage litt mer koselig stemning, som også er dekorative. 

Tips til fine lamper til gulv eller bord som lager koselig stemning og ser bra ut? Liker typisk skandinavisk stil, med naturelementer. 

Interessert i tips fra billig fra Ikea til dyrere design, men ikke veldig ekstravagant! 

Anonymkode: 81f1c...335

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nylig Knixhult gulvlampe fra IKEA, da jeg også var ute etter koselig stemning i stua, og helst i skandinavisk stil. Den kan jeg anbefale på det varmeste! Når det er mørkt ute gjør lampa underverker for stemningen. Vurderer å kjøpe samme type bare i bordlampe for å ha på soverommet.

Anonymkode: 5f1b1...33e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur på bruktbutikk. Har funnet så mange fine lamper på bruktbutikk til en billig penge. Der finner du alt fra gammelt til nytt!

Anonymkode: 210d2...c57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ad3f462b-0ca6-452d-9df1-d0d96f596bdd

Sånne lamper i origami/papir har jeg veldig sansen for. Ikke veldig praktisk med småbarn da, så får min del må de vente ei stund 😛

Vitra har mye lekkert, kunne fylt huset mitt med lampene deres...

3cf8286b-73a9-c1d6-bf2e-22cecd00d9ad.jpg

https://www.illumsbolighus.no/soekeresultat?q=vitra+lampe

Tom Rossau har også mye fint i hvitt med naturelementer

https://lampemesteren.no/tom-rossau-designlampen_no/

Anonymkode: 1a9d5...e02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden av det du spør om, men jeg kan anbefale denne:

https://www.ikea.com/no/no/p/tradfri-fjernkontrollsett-varmhvit-til-kaldhvit-20406570/

Med fjernkontrollen styrer du både lysstyrke og fargen på lyset, hver for seg. Så du kan velge dempet lys i en varm tone (stearinlyslignende) til kosebruk, og maks lysstyrke og helt hvitt lys når du trenger mye lys. Og alt imellom. Fjernkontrollen gir mulighet for feste på veggen (plastbrakett), om du ønsker det, mens selve fjernkontrollen bare sitter i denne braketten ved hjelp av en magnet. Så du kan ta med deg fjernkontrollen til sofabordet eller senga, eller ha den på veggen, som en lysbryter. Smart! Selve pæra er litt stor og klumpete, og passer derfor ikke noe særlig til små lamper.

Det finnes visst et helt system rundt dette, men foreløpig har jeg bare kjøpt et par sett av typen jeg lenker til. Verdt pengene, synes jeg.

Anonymkode: d5dd2...9b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, tar gjerne i mot flere tips! 

Liker kurv-stilen, skal se mer på de og lignende!

Jeg har også små barn, så litt skeptisk til papirlamper, selv om jeg liker stilen! 

Jeg er ikke så glad i eller har tid til å gå å kikke i bruktbutikker, men skal gi det en sjanse og ta en tur ihvertfall! 

Jeg har Ikea sitt fjernkontrollsystem på kjøkkenet 👌 og har en annen fjernkontroll med dimmer til spottene i taket også, så føler at det praktiske rundt lys er på plass, det er bare det dekorative og hyggelige som mangler! Har ikke så mye pynt, så fint å ha en lampe som kan pynte opp og sette litt stil :)

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden av det du spør om, men jeg kan anbefale denne:

https://www.ikea.com/no/no/p/tradfri-fjernkontrollsett-varmhvit-til-kaldhvit-20406570/

Med fjernkontrollen styrer du både lysstyrke og fargen på lyset, hver for seg. Så du kan velge dempet lys i en varm tone (stearinlyslignende) til kosebruk, og maks lysstyrke og helt hvitt lys når du trenger mye lys. Og alt imellom. Fjernkontrollen gir mulighet for feste på veggen (plastbrakett), om du ønsker det, mens selve fjernkontrollen bare sitter i denne braketten ved hjelp av en magnet. Så du kan ta med deg fjernkontrollen til sofabordet eller senga, eller ha den på veggen, som en lysbryter. Smart! Selve pæra er litt stor og klumpete, og passer derfor ikke noe særlig til små lamper.

Det finnes visst et helt system rundt dette, men foreløpig har jeg bare kjøpt et par sett av typen jeg lenker til. Verdt pengene, synes jeg.

Anonymkode: d5dd2...9b4

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Ikea sitt fjernkontrollsystem på kjøkkenet 👌 og har en annen fjernkontroll med dimmer til spottene i taket også, så føler at det praktiske rundt lys er på plass, det er bare det dekorative og hyggelige som mangler! Har ikke så mye pynt, så fint å ha en lampe som kan pynte opp og sette litt stil :)

TS

Beklager avsporing, men vi bygger ikea kjøkken og denne virka veldig genial! Kunne tenke meg å kjøpe noe lignende til å ha under skapene på kjøkkenet for å velge lysstyrke, men hvilke anbefaler dere?❤️

Anonymkode: 5f1b1...33e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...