Gå til innhold

Hvilken katteforsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått rasekatt, en kattunge, og vurderer sterkt å forsikre han. Noen som har erfaring med dyreforsikring her som kan anbefale en god forsikring? 

Anonymkode: 3b2ea...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har fått rasekatt, en kattunge, og vurderer sterkt å forsikre han. Noen som har erfaring med dyreforsikring her som kan anbefale en god forsikring? 

Anonymkode: 3b2ea...3ed

Om du har kjøpt rasekatt er kanskje katten forsikret av oppdretter fra fødsel? Da kan du bare overta.

Bør uansett forsikre kjæledyr, samme om det er rase eller blanding, gratis eller dyrt. 

Jeg har vår katt forsikret i Agria. Lønner seg nok å be om tilbud fra flere, men jeg har mine andre dyr i Agria og har hatt vært fornøyd med de når det er noe, så holder meg til det. 

Husk å lese opp på hva forsikringen dekker. De fleste som er misfornøyd med forsikringen sin har ikke lest hva som dekkes og hatt feil forventinger i min erfaring 😕

Anonymkode: 003b3...ba3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har god erfaring med Gjensidige. Hadde rasekatt tidligere, og nå har jeg to huskatter. De har alltid vært raske med utbetalinger, og jeg har ikke opplevd noen problemer. Forsikringen gjelder hele kattens liv. Tidligere opphørte den når katten ble 12 år, men sånn er det ikke lenger. Det er ingen minimumsandel, så jeg bruker forsikringen uansett hvor liten regningen er. Egenandelen er fast på 25%.

En ulempe som jeg har fått kjenne på i det siste er at forsikringen ikke dekker tannbehandling. Begge kattene mine begynner å bli eldre, og jeg har brukt over 10 tusen kr på tannbehandling bare det siste året. Hvis jeg skulle valgt forsikring på nytt, så kan det hende at jeg hadde valgt Agria. Agria dekker tannbehandling, men bare til en viss grad. I tillegg er Agria dyrere.

Jeg har også inntrykk av at Agria krever at man ringer de og får godkjent diverse behandlinger før det dekkes. Gjensidige er enklere sånn. De dekker alt uten spørsmål. En siste ulempe med Agria er at de har en egenandel på minimum 1000 kroner. Den siste dyrlegetimen min kostet 700 kroner. Da dekket Gjensidige 75% av 700, mens Agria hadde ikke dekket noe.

Så jeg vet egentlig ikke hvilken som er best. Det lureste er kanskje å lese vilkårene til de forskjellige forsikringene. Men jeg er i alle fall veldig fornøyd med Gjensidige. Ei venninne som har If er også fornøyd med sin forsikring, men heller ikke hennes forsikring dekker tannbehandling.

Anonymkode: e2dac...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsikring bør man ha uansett. En rasekatt er ikke mer fortjent å bli reddet av dyrlege enn en blandingskatt. 

Anonymkode: f1bf1...ba7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tryg har god dekning og var halve prisen av Agria. Gjensidige var enda dyrere, enda jeg var totalkunde. 

Anonymkode: 21285...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...