Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg skal ta kommende år i permisjon ved BI. Kom meg ikke videre til 2.året, da jeg besto for få fag. Uansett, jeg er fremdeles registerert som fulltidsstudent der og skal søke opp stipend og lån ved lånekassen.

Men hvilket alternativ skal jeg velge her? Jeg gikk årsenhet ifjor, og nå er jeg i permisjon, men finner ikke alternativet mitt.

t.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å få støtte fra Lånekassen så må du oppfylle kravene som blant annet er å være aktiv student. Støtten blir ikke utbetalt før Lånekassen får bekreftelse fra skolen om betalt semester avgift og fremdeles plass ved skolen. Når du skal ha permisjon så oppfyller du nok ikke disse kravene og har ikke krav på støtte. Du må nok jobbe dette året og ta opp fag for å komme i rute mtp studier. 

Anonymkode: 3649b...70a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke stipend når du ikke går på skolen.....

Anonymkode: 6f53d...0eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Du har jo ikke rett til å motta noe studielån ut fra det du skriver her...

Anonymkode: c7782...dca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I «permisjon ved BI» etter å ha tatt en årsenhet? Er det noe som heter det?

Uansett, du får ikke støtte fra Lånekassen når du ikke er student. Årsenheten din står ikke der fordi den er fullført, men ikke bestått, antagelig. 

Anonymkode: 7b0b7...047

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å få støtte fra Lånekassen så må du oppfylle kravene som blant annet er å være aktiv student. Støtten blir ikke utbetalt før Lånekassen får bekreftelse fra skolen om betalt semester avgift og fremdeles plass ved skolen. Når du skal ha permisjon så oppfyller du nok ikke disse kravene og har ikke krav på støtte. Du må nok jobbe dette året og ta opp fag for å komme i rute mtp studier. 

Anonymkode: 3649b...70a

Jeg har jo fått bekreftelse fra skolen min om at jeg er aktiv fulltidsstudent? Jeg er registrert som student, og vil bare få lån utifra hvor mye fag jeg tar opp.

Anonymkode: 59382...3ca

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke stipend når du ikke går på skolen.....

Anonymkode: 6f53d...0eb

Jeg er oppført som fulltidsstudent, selvom jeg skal ta kommende år i permisjon. Holder ikke det til lån? Og jeg vil da få lån etter hvor mye fag jeg vil ta opp.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I «permisjon ved BI» etter å ha tatt en årsenhet? Er det noe som heter det?

Uansett, du får ikke støtte fra Lånekassen når du ikke er student. Årsenheten din står ikke der fordi den er fullført, men ikke bestått, antagelig. 

Hva mener du med ikke student?

Jeg er fredmdeles registert som fulltidsstudent ved skolen. 

Og lån fra lånekassen vil jeg da få etter hvor mye fag jeg vil ta opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Men, hva er utdanningen du tar? Du har tatt et årsstudium, men hva er det du tar nå? Siden du sier at det er et år til så er du engen deltidsstudent eller inne på en bachelor. Så da må du velge høyskolekurs eller bachelor. 

Anonymkode: 50e3e...1d8

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, hva er utdanningen du tar? Du har tatt et årsstudium, men hva er det du tar nå? Siden du sier at det er et år til så er du engen deltidsstudent eller inne på en bachelor. Så da må du velge høyskolekurs eller bachelor. 

Årsenhet/bachelor.

Og jeg ser på lånekassen sine sider at de godtar ett års forsinkelse på 60 studiepoeng. Jeg har halvparten av det der, og jeg er ikke forsinket mer enn ett år.

Vet du hva høyskolekurs vil si?

AnonymBruker
Skrevet

Du skal velge Høyskolekurs, kombinasjon av enkeltkurs. 

Anonymkode: f6d06...578

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går du et bachelorløp, men har hittil bare fullført det som tilsvarer årsenheten? Det er litt vanskelig å få tak i hva du studerer, hvor langt du har kommet og hvor mye du mangler. 

Som andre sier, må du være registrert (meldt opp til emner) og betalt semesteravgift for å få støtte. Dette må studiestedet bekrefte før du får støtte fra Lånekassen. 

Reglene for forsinkelse er at du kan få støtte inntil du er mer enn 60stp forsinket. 

Anonymkode: b649e...a3f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, iskremm skrev:

Hva mener du med ikke student?

Jeg er fredmdeles registert som fulltidsstudent ved skolen. 

Og lån fra lånekassen vil jeg da få etter hvor mye fag jeg vil ta opp. 

Men hva mener du med permisjon da??

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, iskremm said:

Årsenhet/bachelor.

Og jeg ser på lånekassen sine sider at de godtar ett års forsinkelse på 60 studiepoeng. Jeg har halvparten av det der, og jeg er ikke forsinket mer enn ett år.

Hvis jeg tolker deg riktig, så er utdanningen din på tre år og derfor tar du en bachelor. Du har studert et år og skulle, hvis du hadde klart alle fag i gjort begynt på andre året nå. Du skal være i permisjon dette året. Riktig? 
du skal da velge bachelor fordi det er studieløpet du er i. Med mindre du tar den utdannelsen som heter bachelor of management. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, iskremm said:

Årsenhet/bachelor.

Høyskolekurs er enkeltkurs ved høyskole eller universitet. Du kan ta enkeltkurs for å sette sammen din egen grad, men da følger du ikke et studieløp hvor du må bli ferdig med en kurs for å få fortsette. Og du kan ta kurs fra andre året det første året du studerer osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal du studere i høst da, eller ha permisjon?

Anonymkode: 2ffdd...b75

AnonymBruker
Skrevet

Du skal velge Høyskolekurs, kombinasjon av enkeltkurs. 

Anonymkode: f6d06...578

Men hva vil det si?

Jeg er registrert som student, men skal bruke dette året til å ta opp fag. Har meldt meg opp på 5-6 fag.

Anonymkode: 59382...3ca

Skrevet

Går du et bachelorløp, men har hittil bare fullført det som tilsvarer årsenheten? Det er litt vanskelig å få tak i hva du studerer, hvor langt du har kommet og hvor mye du mangler. 

Som andre sier, må du være registrert (meldt opp til emner) og betalt semesteravgift for å få støtte. Dette må studiestedet bekrefte før du får støtte fra Lånekassen. 

Reglene for forsinkelse er at du kan få støtte inntil du er mer enn 60stp forsinket. 

Anonymkode: b649e...a3f

Nei, gikk årsenhet 1.året, men for å komme videre til 2.året må man bestå 6/8 fag, er samme som bachelor, man har et visst krav for å komme videre.

Dette året må jeg da ta opp alle fag jeg strøk/ikke møtte opp på, og prøve å bestå.

Jeg er registrert som student.

Fagene er meldt opp.

Jeg betaler ikke semesteravgift.

Skrevet

Hvis jeg tolker deg riktig, så er utdanningen din på tre år og derfor tar du en bachelor. Du har studert et år og skulle, hvis du hadde klart alle fag i gjort begynt på andre året nå. Du skal være i permisjon dette året. Riktig? 
du skal da velge bachelor fordi det er studieløpet du er i. Med mindre du tar den utdannelsen som heter bachelor of management. 

Nei, jeg tok årsenhet ifjor, men jeg besto for få fag til å komme meg videre til 2.året. Må da bruke dette året til å ta opp fag, og prøve å søke meg til 2.året igjen neste år.

Jeg er registrert som student og er meldt opp til fag jeg skal ha.

Med andre ord, ikke en bachelor jeg tar.

Skrevet

Høyskolekurs er enkeltkurs ved høyskole eller universitet. Du kan ta enkeltkurs for å sette sammen din egen grad, men da følger du ikke et studieløp hvor du må bli ferdig med en kurs for å få fortsette. Og du kan ta kurs fra andre året det første året du studerer osv. 

Så med andre ord, jeg skal ikke ta det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...