Gå til innhold

Sex... som om han ble en annen person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig vil jeg bare få ut litt tanker og kanskje få noen råd. 

Vi har vært kjærester i et par år og er ganske unge (midten av 20 årene). Sexlivet vårt har alltid vært en liten utfordring, men følte det var overkommelig. Jeg har vært åpen med kjæresten om at jeg sliter med å bli tent, ikke pga han, men pga generelt lav sexlyst og tidligere erfaringer (Seksuelt misbruk som barn). Samtidig har jeg en skade som noen ganger blir verre av sex (men ikke alltid). Dette har jeg sagt flere ganger når han blir usikker på seg selv, og han sier han forstår dette. 

Uansett har vi generelt sex 1-3 ganger i uka. Jeg føler dette er greit for meg, og jeg gir han også oralsex osv utenfor dette. Jeg fikk også inntrykk av at dette var greit for han, selv om det høres kanskje litt lite ut for en mann i 20 årene når jeg tenker på det nå.

Så i går kveld så vi på film, men han klådde på meg og sa masse seksuelle kommentarer. Jeg sa til han flere ganger at skaden min er ekstra ille i dag og at sex ikke frister akkurat nå men kanskje senere i kveld. Jeg sa og jeg ville se ferdig filmen.

Vanligvis hører han på meg, men i går vet jeg ikke hva som skjedde med han. Han bare fortsatte å klå, og ble på nippet til masete. Etterhvert tok han av meg klærne og det kom til det punktet at jeg ikke gadd å si noe mer. Jeg ville bare få det overstått, jeg hadde også vondt store deler av akten pga skaden. Jeg sa ikke noe om det da, og angrer nå på at jeg ikke sa det gjorde vondt og om han kunne stoppe. Men det var som om han ikke var seg selv, han bare gjorde det han ville inntil han fikk orgasme. Noe som er ulikt han fordi han er alltid opptatt av at jeg skal ha det bra osv.

Jeg ble uansett ganske lei meg etter han var ferdig. Hele kvelden endte egentlig med at han ikke forsto hvorfor jeg plutselig ble så deppa, og jeg klarte ikke engang å si hvorfor fordi jeg bare var i sjokk. Så anklagde han meg for å ikke være seksuelt tiltrukket han, og det såret meg veldig fordi jeg er tiltrukket han. Kvelden endte opp med at jeg trøstet han før vi begge la oss.

Han har aldri gjort noe sånt før eller oppført seg sånt heller. Derfor er jeg spesielt overrasket, for han er virkelig en god og omsorgsfull mann ellers. Dette føltes ikke engang ut som han, fordi han alltid har vært forsiktig med meg i senga spesielt med tanke på min fortid. Nå bare følte jeg meg brukt, som om jeg var et sexleketøy eller noe... og det at han sier jeg ikke er seksuelt tiltrukket han?

Stemningen er bare direkte klein nå. Han har nå dratt hjem, og vi har ikke snakket noe særlig sammen siden.

Jeg regner ikke dette som voldtekt, fordi i prinsippet så ga jeg han lov. Jeg er bare ikke helt sikker på hva jeg skal si eller tolke dette som. Vet ikke helt hvordan jeg skal formidle at det som skjedde igår var ekkelt for meg... og hva i alle dager som skjedde med han. 

Anonymkode: 8a75f...c2f

Videoannonse
Annonse
Gjest loveli
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig vil jeg bare få ut litt tanker og kanskje få noen råd. 

Vi har vært kjærester i et par år og er ganske unge (midten av 20 årene). Sexlivet vårt har alltid vært en liten utfordring, men følte det var overkommelig. Jeg har vært åpen med kjæresten om at jeg sliter med å bli tent, ikke pga han, men pga generelt lav sexlyst og tidligere erfaringer (Seksuelt misbruk som barn). Samtidig har jeg en skade som noen ganger blir verre av sex (men ikke alltid). Dette har jeg sagt flere ganger når han blir usikker på seg selv, og han sier han forstår dette. 

Uansett har vi generelt sex 1-3 ganger i uka. Jeg føler dette er greit for meg, og jeg gir han også oralsex osv utenfor dette. Jeg fikk også inntrykk av at dette var greit for han, selv om det høres kanskje litt lite ut for en mann i 20 årene når jeg tenker på det nå.

Så i går kveld så vi på film, men han klådde på meg og sa masse seksuelle kommentarer. Jeg sa til han flere ganger at skaden min er ekstra ille i dag og at sex ikke frister akkurat nå men kanskje senere i kveld. Jeg sa og jeg ville se ferdig filmen.

Vanligvis hører han på meg, men i går vet jeg ikke hva som skjedde med han. Han bare fortsatte å klå, og ble på nippet til masete. Etterhvert tok han av meg klærne og det kom til det punktet at jeg ikke gadd å si noe mer. Jeg ville bare få det overstått, jeg hadde også vondt store deler av akten pga skaden. Jeg sa ikke noe om det da, og angrer nå på at jeg ikke sa det gjorde vondt og om han kunne stoppe. Men det var som om han ikke var seg selv, han bare gjorde det han ville inntil han fikk orgasme. Noe som er ulikt han fordi han er alltid opptatt av at jeg skal ha det bra osv.

Jeg ble uansett ganske lei meg etter han var ferdig. Hele kvelden endte egentlig med at han ikke forsto hvorfor jeg plutselig ble så deppa, og jeg klarte ikke engang å si hvorfor fordi jeg bare var i sjokk. Så anklagde han meg for å ikke være seksuelt tiltrukket han, og det såret meg veldig fordi jeg er tiltrukket han. Kvelden endte opp med at jeg trøstet han før vi begge la oss.

Han har aldri gjort noe sånt før eller oppført seg sånt heller. Derfor er jeg spesielt overrasket, for han er virkelig en god og omsorgsfull mann ellers. Dette føltes ikke engang ut som han, fordi han alltid har vært forsiktig med meg i senga spesielt med tanke på min fortid. Nå bare følte jeg meg brukt, som om jeg var et sexleketøy eller noe... og det at han sier jeg ikke er seksuelt tiltrukket han?

Stemningen er bare direkte klein nå. Han har nå dratt hjem, og vi har ikke snakket noe særlig sammen siden.

Jeg regner ikke dette som voldtekt, fordi i prinsippet så ga jeg han lov. Jeg er bare ikke helt sikker på hva jeg skal si eller tolke dette som. Vet ikke helt hvordan jeg skal formidle at det som skjedde igår var ekkelt for meg... og hva i alle dager som skjedde med han. 

Anonymkode: 8a75f...c2f

Det er faktisk ikke greit at han hadde sex med deg bare fordi du ikke sa "nei", du sa ikke ja og du ga uttrykk for at du ikke ville slik jeg leser det. Man skal ikke måtte si spesifikt "nei", å være tydelig på at man ikke mener "ja" skal være nok til at noen ikke har sex med deg. Det skal ikke være noen tvil om at du vil.

Hadde det vært greit å ha sex med alle folk som ikke har sagt "nei" så hadde det ikke vært noe som heter sovevoldtekt. Men det er noe som heter sovevoldtekt og det er fordi man skal være sikker på at personen man har sex med faktisk vil ha sex med deg.

Men la oss nå ta utgangspunkt i at du ikke ble voldtatt, synes du det typen din gjorde var ok? Ikke? Da synes jeg du skal si det til han. Eventuelt avslutte forholdet. Hvis du vil gi han en sjanse til så vær veldig oppmerksom fremover, viser han noen tegn til å gjenta dette så vet du hvordan fremtiden din blir med denne mannen... 

Endret av loveli
AnonymBruker
Skrevet

Disse utfordringene, som du trodde var overkommelige, har nok ikke vært det for ham.  Og på ett tidspunkt tok frustrasjonen overhånd. Helst skulle det ha kommet fram i en samtale, men slik ble det altså ikke.  

Jeg ser ikke hvordan dere skal fortsette dette forholdet.  

Anonymkode: 4baee...cfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han serverte deg the uten at du ville ha the. Han er umoden og idiot. Hsn burde dratt seg på badet og runket da om nøden var så stor. 

Anonymkode: 83ad0...fd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke greit. Du prøvde å si nei, han skjønte kanskje ikke at du mente det. I tillegg klarte han å vri det over på at du ikke finner han attraktiv? Du er nødt til å fortelle han hvordan du opplevde det. Ellers er det ikke liv laga. 

Anonymkode: f6f2d...44f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Seksuelle overgrep i barndommen har det med å bryte ned personlige grenser når det kommer til kropp og seksualitet, som er vanskelig å bygge opp igjen. Dette er noe både du og din partner må være bevisst på, og det er ikke greit at partneren din maser på deg om sex under noen omstendigheter.

Dersom du har sex uten å ha lyst til det selv, kan det i verste fall trigge en retraumatusering som ingen av dere er tjent med. Ville seriøst vurdert parterapi dersom dette har skjedd flere ganger. Både med tanke på å hjelpe deg med grensesetting ovenfor egen kropp, og for å gi partneren din en økt forståelse av de langsiktige konsekvensene av dine barndomserfaringer. 

Anonymkode: 462c9...08a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det slutt.

Han har nå trødd over en alvorlig grense, og hvis det ikke får konsekvenser, så skjer det bare igjen. 

Anonymkode: c7b02...23a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...