Gå til innhold

Flere SATS-medlemmer som har fått dobbeltregning fra Lowell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid betalt regningene mine i tide, men etter nedstengingen har jeg opplevd å få regninger direkte fra Lowell; det betyr de mener jeg ikke har betalt SATS i tide? Det som skjedde nå var at jeg betalte en vanlig faktura 20.7 på 520 kr. men fikk et purregegebyr/ny regning fra Lowell på 690 kr. som gjelder samme dato. Hvem skal man kontakte først? Har jo bevis på at regningen for forrige forfall er betalt, så skal selvfølgelig ikke betale denne, men skal man kontakte Lowell først, eller skal man kontakte SATS først, som kontakter Lowell og bekrefter at regningen er betalt? Eller skal man kontakte Lowell, de mangler bevis, det får du av SATS, så kontakter man Lowell igjen?

Tenker også å bare ikke betale regningen fra Lowell. Den regningen skulle ikke komme i førsteinstans.

Litt som at du handler på butikken, så får du ny regning på akkurat det samme + purregebyr + papirfakturagebyr. Skal man begynne å godta å betale i 2 omganger for alt så vil mange slite økonomisk fremover.

Anonymkode: 46103...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med Lowell og spør hva du er fakturert/purret for. Så tar de det opp med SATS, og du får et svar. 

Det er ikke noen god ide å ikke ta kontakt, da går bare saken videre til inkasso. Ingen kan lukte at du er uenig i kravet hvis du ikke sier fra. 

Dette kommer til å ordne seg. Bare ta kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, isw said:

Ta kontakt med Lowell og spør hva du er fakturert/purret for. Så tar de det opp med SATS, og du får et svar. 

Det er ikke noen god ide å ikke ta kontakt, da går bare saken videre til inkasso. Ingen kan lukte at du er uenig i kravet hvis du ikke sier fra. 

Dette kommer til å ordne seg. Bare ta kontakt. 

Men har lest rundt i nettaviser at flere medlemmer har klaget SATS inn fordi de har bedt Lowell sende ut purregebyr som ikke skulle vært gitt, pga. situasjonen som var da mange medlemmer fikk gratis trening i flere måneder. Merkelig hvis jeg er eneste person på KG som opplevde dette, når aviser skriver om det.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har lest rundt i nettaviser at flere medlemmer har klaget SATS inn fordi de har bedt Lowell sende ut purregebyr som ikke skulle vært gitt, pga. situasjonen som var da mange medlemmer fikk gratis trening i flere måneder. Merkelig hvis jeg er eneste person på KG som opplevde dette, når aviser skriver om det.

Jeg aner ikke, men jeg tenker at det ikke er så relevant for saken, og forandrer egentlig ingenting.

Du har fått et krav mot deg, og om kravet er riktig eller ikke, så må du ta kontakt med Lowell og høre hva og hvilken måned kravet gjelder og få Lowell til å undersøke med SATS om kravet er riktig. Hvis du ikke gjør det kan ingen oppklare saken for deg og kravet går bare videre.

Jeg mener ikke å være krass eller slem, men uansett om mange eller ingen her har fått krav, så forandrer det ikke hvordan du må forholde deg til saken.

AnonymBruker
Skrevet

Det første du gjør er å sende inn en klage til forbrukerrådet. Det gjorde jeg.

Anonymkode: 9f581...2c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde med meg da jeg var medlem i et annet treningssenter. Treningssenteret måtte kansellere kravet fra kreditorene. 

Anonymkode: b0550...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er Lowell? 
Jeg har ikke fått noe dobbelt fra Sats. :P 

Anonymkode: c343d...559

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det første du gjør er å sende inn en klage til forbrukerrådet. Det gjorde jeg.

Anonymkode: 9f581...2c8

Why??

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem er Lowell? 
Jeg har ikke fått noe dobbelt fra Sats. :P 

Anonymkode: c343d...559

https://www.sats.no/kundeservice/betaling/hvorfor-har-jeg-mottatt-brev-om-inkasso/

16 hours ago, isw said:

Jeg aner ikke, men jeg tenker at det ikke er så relevant for saken, og forandrer egentlig ingenting.

Du har fått et krav mot deg, og om kravet er riktig eller ikke, så må du ta kontakt med Lowell og høre hva og hvilken måned kravet gjelder og få Lowell til å undersøke med SATS om kravet er riktig. Hvis du ikke gjør det kan ingen oppklare saken for deg og kravet går bare videre.

Jeg mener ikke å være krass eller slem, men uansett om mange eller ingen her har fått krav, så forandrer det ikke hvordan du må forholde deg til saken.

Jeg betaler ikke doble treningsavgifter, så bare lar den ligge. Er jo feil at jeg fikk den, så skulle aldri fått den.

Skrevet

Det jeg skriver nå er ekstremt viktig. Det gjelder alle som har fått krav de ikke er enige i:

- Det hjelper ikke å klage til Forbrukerrådet. Forbrukerrådet kan ikke løse saken din og har ingen myndighet foruten å gi råd.

- Det hjelper ikke å skrive på Kvinneguiden og spørre om dette gjelder andre også. Kravet forsvinner ikke uansett om dette gjelder tusen andre eller bare deg.

- Det hjelper i alle fall ikke å la saken være. Da går den til inkasso og i ytterste konsekvens kan du bli møtt med spørsmål om hvorfor du ikke klaget før, hvis du bruker lang tid. 

Det eneste som hjelper er å kontakte inkassoselskapet, be om at saken settes på vent til SATS har uttalt seg om kravet er riktig eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har mannen brukt mye tid på å rette opp i rotet til SATS. Vet om flere som har slitt med dette. 

Anonymkode: 49c34...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...