AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 Hei! En kar overførte et beløp til meg fra en Eika bank, til meg, jeg eier en DnB Nor bank. Overføringen skjedde igår, altså lørdag. Når kan jeg forvente at pengene ankommer? Anonymkode: 0b4e6...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 2. august 2020 #2 Del Skrevet 2. august 2020 Mandag morgen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Del Skrevet 2. august 2020 3-5 virkedager. Bankoverføringer i Norge gjøres manuelt. Under ferieavvikling kan det derfor ta enda lenger tid, opptil 3 uker, når den ansvarlige er tilbake på jobb. Anonymkode: 39619...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Del Skrevet 2. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3-5 virkedager. Bankoverføringer i Norge gjøres manuelt. Under ferieavvikling kan det derfor ta enda lenger tid, opptil 3 uker, når den ansvarlige er tilbake på jobb. Anonymkode: 39619...8bc Hæ?? 3 uker fra jeg fra jeg får penger fra en annen via en annen bank? Det har jeg aldri hørt eller opplevd før. Anonymkode: 0b4e6...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Del Skrevet 2. august 2020 1 time siden, trøndermann38 skrev: Mandag morgen Takk! Men det kan ta 3 uker og? Som ho under her sier? Anonymkode: 0b4e6...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3-5 virkedager. Bankoverføringer i Norge gjøres manuelt. Under ferieavvikling kan det derfor ta enda lenger tid, opptil 3 uker, når den ansvarlige er tilbake på jobb. Anonymkode: 39619...8bc For noe tull. Det skjer aldri at en overføring tar 3 uker, skulle tatt seg ut. Anonymkode: aee55...3c6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Del Skrevet 2. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Men det kan ta 3 uker og? Som ho under her sier? Anonymkode: 0b4e6...8a1 Nei Anonymkode: aee55...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msnoway Skrevet 2. august 2020 #8 Del Skrevet 2. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! En kar overførte et beløp til meg fra en Eika bank, til meg, jeg eier en DnB Nor bank. Overføringen skjedde igår, altså lørdag. Når kan jeg forvente at pengene ankommer? Anonymkode: 0b4e6...8a1 Hvis den som sender pengene har en bank som har løsningen straks betaling, får du pengene med en gang. Og så har du vipps, men hvis det er et stort beløp så blir det gebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Del Skrevet 2. august 2020 14 minutter siden, Msnoway skrev: Hvis den som sender pengene har en bank som har løsningen straks betaling, får du pengene med en gang. Og så har du vipps, men hvis det er et stort beløp så blir det gebyr. Selv straksbetaling bokføres første virkedag, altså mandag - om ikke det er Straksoverføring til en konto i samme bank. Forøvrig er det selvfølgelig ingen vanlige bankoverføringer som gjøres manuelt mellom norske banker slik noen her påstår, det eneste som er manuelt er internkontroller for å avdekke hvitvasking o.l. Anonymkode: bec9b...67d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msnoway Skrevet 2. august 2020 #10 Del Skrevet 2. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv straksbetaling bokføres første virkedag, altså mandag - om ikke det er Straksoverføring til en konto i samme bank. Forøvrig er det selvfølgelig ingen vanlige bankoverføringer som gjøres manuelt mellom norske banker slik noen her påstår, det eneste som er manuelt er internkontroller for å avdekke hvitvasking o.l. Anonymkode: bec9b...67d Jeg solgte en bil på en lørdag, jeg har DNB og kjøper hadde Sparebanken. Jeg fikk melding med en gang på at pengene var kommet inn på min konto. Mulig det ikke vistes i nettbanken før mandagen, og kanskje ikke renteberegnes heller. Poenget er vel at man får bekreftelse på at pengene har kommet ev kommer inn, og at man slipper å bekymre seg for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Del Skrevet 2. august 2020 Men hvis overføringer ikke gjøres manuelt av bankene, er det ikke da rart at man ikke kan overføre annet enn i arbeidstiden? Anonymkode: 6f3a8...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #12 Del Skrevet 2. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk! Men det kan ta 3 uker og? Som ho under her sier? Anonymkode: 0b4e6...8a1 Selvfølgelig gjør det ikke det. Det er ingenting som gjøres manuelt ved overføring. Alt skjer i en datamaskin. Anonymkode: b201d...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #13 Del Skrevet 2. august 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv straksbetaling bokføres første virkedag, altså mandag - om ikke det er Straksoverføring til en konto i samme bank. Forøvrig er det selvfølgelig ingen vanlige bankoverføringer som gjøres manuelt mellom norske banker slik noen her påstår, det eneste som er manuelt er internkontroller for å avdekke hvitvasking o.l. Anonymkode: bec9b...67d Det jeg vil fram til ja. Kjøperen overførte igår, men beløpet vises ikke på min konto før en vanlig virkedag om jeg forstår riktig? Gjelder ikke i helgedager. Anonymkode: 0b4e6...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #14 Del Skrevet 2. august 2020 1 time siden, Msnoway skrev: Jeg solgte en bil på en lørdag, jeg har DNB og kjøper hadde Sparebanken. Jeg fikk melding med en gang på at pengene var kommet inn på min konto. Mulig det ikke vistes i nettbanken før mandagen, og kanskje ikke renteberegnes heller. Poenget er vel at man får bekreftelse på at pengene har kommet ev kommer inn, og at man slipper å bekymre seg for det. Har man straksbetaling så får man melding om at pengene er på konto, dvs du har umiddelbart disponibelt beløpet du får, men det vises ikke på saldo (kun disponibelt beløp) - det er da mottakerbank som «gir» deg pengene på forskudd, mens det bokføres første virkedag (da vil beløpet komme også i saldo). Anonymkode: bec9b...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 2. august 2020 #15 Del Skrevet 2. august 2020 Alle banktransaksjoner skal via nets. Hvis du sjekker din nettbank så står overføringstidspunktene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Msnoway Skrevet 2. august 2020 #16 Del Skrevet 2. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har man straksbetaling så får man melding om at pengene er på konto, dvs du har umiddelbart disponibelt beløpet du får, men det vises ikke på saldo (kun disponibelt beløp) - det er da mottakerbank som «gir» deg pengene på forskudd, mens det bokføres første virkedag (da vil beløpet komme også i saldo). Anonymkode: bec9b...67d Ja, og det trenger ikke være mellom samme bank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå