Gå til innhold

Kaste restavfall på miljøstasjon. Lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi rydder og vasker ned leiligheten til en person som har vært deprimert over lang tid. Problemet er at det er titalls søppesekker med restavfall. Selv om vi fyller i våre egne dunker vil det ta ukevis å bli kvitt.

Kan vi levere det på miljøstasjon? Vi kan selvsagt betale om det kreves. 

Anonymkode: 4b05c...347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan dere.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, husk at det må leveres i gjennomsiktige sekker. 

Anonymkode: 3ffe6...9c2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, husk at det må leveres i gjennomsiktige sekker. 

Anonymkode: 3ffe6...9c2

Åj. Bra du sa. Kjøpes det på vanlige butikker?

6 minutter siden, absinthia skrev:

Ja, det kan dere.

Takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Har du aldri levert søppel før? Nå ble jeg satt litt ut. Dette gjør man jo jevnlig hele livet, f.eks våropprydding, etter oppussing...etc...Var du aldri med som barn når foreldrene dine leverte? :)

Anonymkode: 45ee3...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det forresten gratis å levere fra husholdninger, to dager i uka. Men man bør være tidlig ute, lang bilkø som regel... del inn i metall, brennbart, ikke brennbart, spesialavfall (bokser med malingsrester, etc)

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du aldri levert søppel før? Nå ble jeg satt litt ut. Dette gjør man jo jevnlig hele livet, f.eks våropprydding, etter oppussing...etc...Var du aldri med som barn når foreldrene dine leverte? :)

Joda, har kastet spesielle ting som betong, hageavfall, el-artikler og slikt. Restavfall blir jo tømt hjemme hver uke og det betaler vi jo kommunale avgifter for. Derfor tenkte jeg det ikke var gitt at man hunne komme med en tilhenger husholdningsavfall😊

Beklager.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det forresten gratis å levere fra husholdninger, to dager i uka. Men man bør være tidlig ute, lang bilkø som regel... del inn i metall, brennbart, ikke brennbart, spesialavfall (bokser med malingsrester, etc)

Vi snakker om matrester, matembalasje, brukt tørkerullpapir o.l. Er nok ingen vanlig opprydding det her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Da jeg var barn satte man store søppelting fra seg med restavfallet....

Anonymkode: 5b0d6...a40

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde alltid containere på besøk hver vår! I tillegg hadde vi glasscontainer og papircontainer (før papirspannet kom), så jeg har faktisk aldri, i en alder av 32, vært på en miljøstasjon! 

Anonymkode: 816a6...e38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foreslår at dere tar en telefon til søppeltømmerne (altså kommunens renovasjonsavdeling) og forklarer situasjonen. Da kan de sikkert hente disse sekkene sammen med annet restavfall, mot et gebyr.

Anonymkode: a00f6...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss (rfd) kan vi kjøpe ekstrasekker til restavfall som kan settes ved siden av søplekassen på hentedagen. Betaler 80,- for en stor søplesekk. Vi måtte gjøre det da vi overtok huset vi bor i nå og tidligere eier hadde fylt søplebøtten til randen...

Anonymkode: 61632...bf7

Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

Sjekk nettsiden til renovasjonsselskapet/kommunen. Der står det hva dere kan gjøre - det varierer fra kommune til kommune. Liten vits i å få råd her, pga det. 

Mange gjenvinningsstasjoner vil nok ha avfallet sortert - men det du nevner er helt klart restavfall så da går det nok greit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...