AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #1 Skrevet 2. august 2020 Vi rydder og vasker ned leiligheten til en person som har vært deprimert over lang tid. Problemet er at det er titalls søppesekker med restavfall. Selv om vi fyller i våre egne dunker vil det ta ukevis å bli kvitt. Kan vi levere det på miljøstasjon? Vi kan selvsagt betale om det kreves. Anonymkode: 4b05c...347
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #3 Skrevet 2. august 2020 Ja, husk at det må leveres i gjennomsiktige sekker. Anonymkode: 3ffe6...9c2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #4 Skrevet 2. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, husk at det må leveres i gjennomsiktige sekker. Anonymkode: 3ffe6...9c2 Åj. Bra du sa. Kjøpes det på vanlige butikker? 6 minutter siden, absinthia skrev: Ja, det kan dere. Takk for svar😊 Anonymkode: 4b05c...347
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #5 Skrevet 2. august 2020 Har du aldri levert søppel før? Nå ble jeg satt litt ut. Dette gjør man jo jevnlig hele livet, f.eks våropprydding, etter oppussing...etc...Var du aldri med som barn når foreldrene dine leverte? Anonymkode: 45ee3...82d 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #6 Skrevet 2. august 2020 Her er det forresten gratis å levere fra husholdninger, to dager i uka. Men man bør være tidlig ute, lang bilkø som regel... del inn i metall, brennbart, ikke brennbart, spesialavfall (bokser med malingsrester, etc) Anonymkode: 45ee3...82d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #7 Skrevet 2. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du aldri levert søppel før? Nå ble jeg satt litt ut. Dette gjør man jo jevnlig hele livet, f.eks våropprydding, etter oppussing...etc...Var du aldri med som barn når foreldrene dine leverte? Anonymkode: 45ee3...82d Joda, har kastet spesielle ting som betong, hageavfall, el-artikler og slikt. Restavfall blir jo tømt hjemme hver uke og det betaler vi jo kommunale avgifter for. Derfor tenkte jeg det ikke var gitt at man hunne komme med en tilhenger husholdningsavfall😊 Beklager. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det forresten gratis å levere fra husholdninger, to dager i uka. Men man bør være tidlig ute, lang bilkø som regel... del inn i metall, brennbart, ikke brennbart, spesialavfall (bokser med malingsrester, etc) Anonymkode: 45ee3...82d Vi snakker om matrester, matembalasje, brukt tørkerullpapir o.l. Er nok ingen vanlig opprydding det her. Anonymkode: 4b05c...347 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Skrevet 2. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Har du aldri levert søppel før? Nå ble jeg satt litt ut. Dette gjør man jo jevnlig hele livet, f.eks våropprydding, etter oppussing...etc...Var du aldri med som barn når foreldrene dine leverte? Anonymkode: 45ee3...82d Da jeg var barn satte man store søppelting fra seg med restavfallet.... Anonymkode: 5b0d6...a40
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #9 Skrevet 2. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du aldri levert søppel før? Nå ble jeg satt litt ut. Dette gjør man jo jevnlig hele livet, f.eks våropprydding, etter oppussing...etc...Var du aldri med som barn når foreldrene dine leverte? Anonymkode: 45ee3...82d Vi hadde alltid containere på besøk hver vår! I tillegg hadde vi glasscontainer og papircontainer (før papirspannet kom), så jeg har faktisk aldri, i en alder av 32, vært på en miljøstasjon! Anonymkode: 816a6...e38 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Skrevet 2. august 2020 Jeg foreslår at dere tar en telefon til søppeltømmerne (altså kommunens renovasjonsavdeling) og forklarer situasjonen. Da kan de sikkert hente disse sekkene sammen med annet restavfall, mot et gebyr. Anonymkode: a00f6...e1d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Skrevet 2. august 2020 Hos oss (rfd) kan vi kjøpe ekstrasekker til restavfall som kan settes ved siden av søplekassen på hentedagen. Betaler 80,- for en stor søplesekk. Vi måtte gjøre det da vi overtok huset vi bor i nå og tidligere eier hadde fylt søplebøtten til randen... Anonymkode: 61632...bf7
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 Sjekk nettsiden til renovasjonsselskapet/kommunen. Der står det hva dere kan gjøre - det varierer fra kommune til kommune. Liten vits i å få råd her, pga det. Mange gjenvinningsstasjoner vil nok ha avfallet sortert - men det du nevner er helt klart restavfall så da går det nok greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå